بهداشت دهان و دندان

با همین سادگی از عفونت سینوسی پیشگیری کنید

عفونت های سینوسی زمانی اتفاق می افتند که مایع در سینوس ها جمع می گردد و به میکروب ها اجازه رشد می دهد.

8 تیر 1402

کشف یک آویز بیست هزار ساله از جنس دندان در یکی از غارهای سیبری

ایسنا/ براساس آخرین گزارشات بدست رسیده، کشف یک آویز بیست هزار ساله از جنس دندان در یکی از غارهای سیبری صورت پذیرفت.

16 اردیبهشت 1402

عکس ، مومیایی پری دریایی ژاپنی، عجیب و ترسناک تر از چیزی است که فکرش را می کردیم

محققان ژاپنی انتها از حل معمای مومیایی پری دریایی که سال گذشته کشف و باعث برآورد های متعدد شد بود، خبر دادند.

10 اسفند 1401

نیوشابه لاکیدو چگونه می تواند یک نوشیدنی مفید باشد؟

شرکت کاله برای بهبود رژیم غذایی و سلامت عمومی اقدام به فراوری اولین نوشابه گازدار بر پایه شیر به نام نیوشابه لاکیدو نموده است. در این فرآیند، شیرتازه به دستگاه پالایش وارد شده و پروتئین و چربی آن جدا می گردد. مایع به جامانده یا همان سرم شیر با طعم دهنده...

16 شهریور 1401

کدام مواد غذایی دارای پروبیوتیک هستند

تهران (پانا) - تعدادی از مواد غذایی هستند که دارای پروبیوتیک هستند و نوعی باکتری مفید محسوب می شوند و برای درمان بیماری های گوارشی و دل درد بسیار کاربرد دارند.

5 شهریور 1401

بررسی رابطه برخی از داروها با پوسیدگی دندان

برای هر بیماری ای دارویی متفاوت تجویز می شود که هرکدام ممکن است عوارض جانبی زیادی در پی داشته باشند. یکی از عوارضی که برخی از داروها در پی دارند پوسیدگی دندان می باشد. در مطلب زیر به برخی از این داروها اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید.

23 آبان 1400

بهبودی بعد از کشیدن دندان

بهبودی پس از کشیدن دندان فرایند توانبخشی است که پس از کشیدن دندان رخ می دهد. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید این فرایند چگونه اتفاق می افتد، چگونه سرعت بهبودی را افزایش دهیم و سایر جزئیات...

4 آبان 1400

هدردادن 1 ساعت پیاده روی با خوردن100 گرم نان خامه ای

در دسته بندی مواد غذایی، یک گروه مختص چربی ها و شیرینی هاست که در اصطلاح به آنها گروه کالری خالص گفته می گردد. این گروه تنها باعث افزایش دریافت کالری می شوند و هیچ ماده مغذی را هم به همراه ندارند.

3 مهر 1400

اثاث کشی؟ اصلا چه کاری است؟

بزرگ ترین خطری که در هر خانواده مرد ها را تهدید می کند خانه تکانی نیست، اثاث کشی است. خطری بزرگ که شاید باور نکنید از آنچه فکر می کنید به شما نزدیک تر است، حتی اگر شما صاحبخانه باشید. اثاث کشی، خانه تکانی نیست که به این سادگی از زیر کار در بروید، اثاث کشی...

1 مرداد 1400

تشخیص بارداری از راه معاینه دهان؟

برخی دندانپزشکان تنها با نگاه کردن به دهان مراجعان می توانند باردار بودن آنان را تشخیص دهند.

30 تیر 1400

کاربردهای چند ماده پرمصرف در زندگی روزانه

خبرنگاران | سرویس علوم - آیا به دنبال یک گزارش در خصوص کاربردهای چند ماده پرمصرف در زندگی روزانه هستید؟ در زندگی امروزه از مواد زیادی استفاده می کنیم که دارای خواص متعددی هستند. در اینجا به بعضی از این مواد و کاربردهای چند ماده پرمصرف در زندگی روزانه اشاره...

22 اردیبهشت 1400

نامزدهای بفتا 2021 اعلام شد؛ ناکامی خورشید و درخشش سرزمین آواره ها

لیست نامزدهای بفتا 2021 اعلام شد و همانند مراسم گلدن گلوب 2021، فیلم خورشید به جمع نامزهای بخش بهترین فیلم خارجی زبان راه پیدا نکرده تا حضور نماینده ایران در اسکار 2021، طی فصل جوایز سینمایی پیش رو کم رنگ گردد. از سویی دیگر همان طور که پیش بینی می شد، فیلم های...

2 فروردین 1400

خبرنگاران رسول پناه: مشکل ترابی حل گردد در پرسپولیس می ماند، یحیی حق داشت ناراحت باشد

تهران- خبرنگاران- سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: اگر مشکل مهدی ترابی حل گردد، قول داده است که در پرسپولیس بماند.

27 مهر 1399

شمارش معکوس برای دانشجویان متقاضیان نقل و انتقال و میهمانی

مهلت ثبت درخواست دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای نقل و انتقال و میهمانی نیمسال اول 1400-1399 فردا انتها می یابد.

13 مرداد 1399

همزیستی انسان مدرن و نئاندرتال برای دوره ای طولانی

آزمایش بر بقایای کشف شده در غاری در شمال بلغارستان نشان می دهد که گونه هومو ساپین 46 هزار سال قبل در این منطقه حضور داشت.

19 تیر 1399

خبرنگاران اسامی صنوف پرخطر و کم خطر در کردستان اعلام شد

سنندج - خبرنگاران - معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اسامی مشاغل و صنوف پرخطر که باید همچنان تعطیل و صنوف کم خطر که با اجرای پروتکل بهداشتی می توانند فعالیت داشته باشند معین و به تمام شهرستان های استان اعلام شده است.

13 خرداد 1399

نخ دندان، پیش یا پس از مسواک؟

تا زمانی که دو بار در روز دندان های خود را مسواک زده و یک بار هم از نخ دندان استفاده کنید، این که استفاده از نخ دندان پیش یا پس از مسواک زدن باشد فرق چندانی نمی کند و از فواید این اقدامات برای حفظ سلامت دهان و دندان های خود برخوردار خواهید شد.

6 بهمن 1398

سیاست گذاری های حوزه سلامت دهان و دندان، پیش گیرانه نیست

خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس هیئت مدیره انجمن دندان پزشکی ایران (IDA) گفت: در حوزه سلامت دهان عمدتاً فعالیت های درمانی صورت می گیرد و فعالیت هایی در راستا بهداشت و پیشگیری وجود ندارد. بنده معتقدم که در حوزه درمان و بهداشت کمتر به حرف های کارشناسی توجه می...

25 دی 1398

به دندان ها توجه بیشتری داشته باشید

از جمله توصیه هایی که برای حفظ سلامت دهان و دندان ارائه شده اند: مسواک زدن دندان ها دو بار در روز، پاکسازی روزانه با نخ دندان، محدود کردن مصرف غذاها و نوشیدنی های شیرین و مراجعه منظم به دندانپزشک.

19 آبان 1398

بازدید از جاذبه های تاریخی کندی شهر عجایب

بازدید از جاذبه های تاریخی کندی شهر عجایب کندی یکی از شهرهای جزیره سریلانکا در جنوب آسیا می باشد که با مناظر و جاذبه های تاریخی کندی شما را شگفت زده و مشتاق به بازدید بیشتر از این شهر میکند.

4 مهر 1398
تعداد: (21)