مصالح ساختمانی

باداب سورت دومین چشمه شور جهان

یکی از جاذبه های گردشگری استان مازندران، وجود چشمه های باداب سورت در جنوب شهرستان ساری بوده که معروف به چشمه های رنگی است.

3 بهمن 1402

انواع تخته وایت برد دیواری و پایه دار

انواع تخته وایت بردقیمت تخته وایت برد با توجه به ملاک های زیر فرق دارد و تغییر می نماید.

14 دی 1402

شناسایی یک خزنده 30 سانتیمتری شبیه به اژدها در کشور لائوس، عکس

فرادید نوشت: به گفته محققان، گونه تازه احتمالاً به علت ترجیحات زیستگاهی بسیار خاص خود برای زندگی روی قله های شیب دار به سختی قابل دسترس بوده و به همین علت پیش از این کشف نشده است.

28 مهر 1402

تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی برای دوره انتقال از وضع موجود به وضع مطلوب نجات بخش است

خبرگزاری مهر/ براساس خبرهای واصله، تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی برای دوره انتقال از وضع موجود به وضع مطلوب نجات بخش است.

4 تیر 1402

همه چیز درباره محصولات استخوانی؛ صنایع دستی خاص و نفیس ایرانی

قدمت استفاده از استخوان برای ساخت زیورآلات به انسان غارنشین بازمی شود. انسان آن روزگار که برای برطرف نیازهای خود منبعی جز طبیعت نداشت، از استخوان شکار برای ساخت وسایل روزمره، ثبت هنرنمایی ها و ساخت زیورآلات استفاده می کرد. استخوان حیوانات علاوه بر استحکام...

6 خرداد 1402

رابطه وزن آهن آلات و قیمت واقعی محصولات فولادی!

جدول وزن آهن آلات نقش مهمی در قیمت محصولات فولادی ایفا می نماید؛ برای محاسبه وزن محصولاتی مانند میلگرد، تیرآهن، پروفیل، نبشی، ناودانی و... تا خاتمه مقاله همراه ما باشید.

1 خرداد 1402

بلوک هبلکس چیست؟ و چه مزایا و معایبی دارد؟

بلوک هبلکس چیست؟ چه مزیت هایی دارید؟ آیا در مورد معایب آن اطلاع دارید؟ آیا با دیگر اسامی این نوع بلوک آشنایی دارید؟ آیا می دانید این بلوک را با چه قیمتی در بازار می فروشند؟ آیا می خواهید با یکی از بهترین و منصف ترین منابع فروش این بلوک در کشور آشنا شوید؟...

25 اسفند 1401

در این مکان زنان فقط یکبار به حمام می روند

برخی قبایل در دنیا وجود دارند که رسم و رسوم عجیب و غریبی دارند، مثلا در یکی از این موارد مردم آن ها به نوشیدن هم زمان خون و شیر گاو علاقه مندند.

29 دی 1401

غواصی در مکزیک ، برای غواصی با ماسک در مکزیک کجا برویم؟

غواصی با ماسک و غواصی با وسایل ، مهم ترین و معروف ترین فعالیت های هیجان انگیز در سواحل مکزیک هستند. سواحل مکزیک دارای آب های رنگارنگ و زندگی زیر دریای بسیار مهیجی است که شما حتما تمایل به بازدید از آن ها خواهید داشت. غواصی احتیاج به آموزش و تجهیزات پیچیده...

20 دی 1401

اصفهانی ها 94 روز هوای آلوده نفس کشیدند

مردم اصفهان در هفت ماه نخست امسال بدون یک روز هوای پاک، 94 روز هوای آلوده نفس کشیدند.

4 آبان 1401

قاره هفتم از جنس پلاستیک

آیا می دانید سرنوشت زباله های تولیدی روزانه ما چه می شود؟ خبر بد این است که زباله های ما به جایی خارج از سیاره منتقل نمی شوند و تا ابد کنار ما هستند. اقیانوس ها یکی از جاهایی هستند که دارند تبدیل به خانه زباله های بشر می شوند. آیا از خطرات این اتفاق برای...

1 مهر 1401

کاخ اردشیر بابکان ، فیروزآباد Palace of Ardashir

در این مقاله از وب سایت گردشگری خبرنگاران شما را با کاخ اردشیر بابکان در فیروزآباد استان فارس آشنا خواهیم کرد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا درباره این کاخ تاریخی بیشتر بدانید.

18 شهریور 1401

عمارت دهدشتی بوشهر؛ اولین عمارت 4 طبقه در دوره قاجار

یکی از نقاط دیدنی استان بوشهر عمارت دهدشتی یا عمارت روغنی است. بوشهر از مهم ترین شهرهای جنوبی ایران است که جاذبه های دیدنی و مکان های تاریخی زیادی دارد.اگر تصاویر عمارت دهدشتی بوشهر را ببینید می توانید به زیبایی های این بنای تاریخی پی ببرید و همین که...

12 شهریور 1401

نگاهی به تاریخ قلعه های باستانی در گیلان

میراث آریا/ این خبر به جهت نگاهی به تاریخ قلعه های باستانی در گیلان برای شما مخاطبان گرامی نگارش شد.

22 خرداد 1401

تقویت رشد مو با استفاده از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری

برای داشتن موهای قوی و زیبا باید آنها را با انواع ویتامین ها تغذیه کنید. در این مطلب 5 ویتامین ضروری و حیاتی برای تقویت رشد مو را معرفی می کنیم.

14 اردیبهشت 1401

قیمت سیمان کاهش یافت

تهران (پانا)- قیمت سیمان در پی عرضه پرحجم 52 شرکت سیمانی در بورس کالا کاهش یافت؛ به طوری که دیروز میانه قیمت هر کیلوگرم سیمان تیپ دو که هفته گذشته 742 تومان بود، به 542 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.

15 شهریور 1400

روستای اینی؛ روستایی بی نظیر در خطه سرسبز اردبیل

روستای اینی وسیع ترین روستای واقع در جلگه مغان بوده و از سه بخش اینی علیا، اینی وسطی و اینی سفلی تشکیل شده است. از جاذبه های روستای اینی میتوان به اینی قالاسی، آتشکده، تپه های باستانی، شهر قدیمی دیگه بر و مسجد غریبان اشاره کرد. با ما در این مقاله خواندنی...

24 اسفند 1399

خبرنگاران افزایش اشتغالزایی و فراوری با تکمیل 1400 طرح شاخص صنعتی اصفهان

اصفهان- خبرنگاران- تکمیل هزار و 400 طرح صنعتی و توسعه ای شاخص اصفهان بستر جدید از اشتغالزایی، رونق مالی و جهش فراوری را در این استان فراهم می نماید که با برنامه ریزی نهادهای متولی و سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.

17 اسفند 1399

آغاز ساخت 120 هزار مسکن ملی در شهرهای جدید

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا کنون 120 هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن به مراحل مختلف از اجرا تا افتتاح رسیده است گفت: توسعه خطوط ریلی به عنوان مهمترین سیاست ما در سالهای اخیر به جذابیت سکونت در شهرهای جدید انجامیده است.

29 آبان 1399

جنگ سرد فوتبالی!، سرانجام بازی، کدام طرف نابود می گردد؟

فصل جابجایی لیگ برتر بی شباهت به جنگ سرد نیست؛ جایی که چند تیم قبل از درگیری واقعی، مشغول به رخ کشیدن داشته های خود هستند.

30 مهر 1399
تعداد: (21)