رقابت کاربلدها در زنجان

به گزارش سرزمین من، مسابقات ملی مهارت در 4 رشته روباتیک، طراحی مد و لباس، آشپزی و شیرینی پزی در زنجان برگزار می شود.

رقابت کاربلدها در زنجان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای زنجان به سرزمین من گفت: این مسابقات یکی از مهم ترین رویدادهای مهارتی در کشور است و با هدف سرمایه گذاری در بخش اشتغال برگزار می شود.

محمدرضا انصاری درباره علت انتخاب زنجان برای میزبانی مسابقات اضافه کرد: توسعه اشتغال در استان با قوت و جدیت در حوزه آی تی انجام شده و از آنجا که یکی از محورهای مسابقات، روباتیک است و زنجان در این حوزه حرفی برای گفتن دارد، ما میزبانی مسابقات را بر عهده داریم. البته قنادی و آشپزی هم به عنوان یکی از زیرساخت های توسعه گردشگری است که زنجان یکی از مقاصد گردشگری بوده و هست.

انصاری با تأکید بر اینکه سرمایه گذاران و کنندگان بنگاه های مالی نیز شاهد رقابت ها و نتایج مسابقات هستند، اضافه کرد: استعدادهای برتر و نخبگان مهارتی به بنگاه های مالی معرفی می شوند و راهی برای اشتغال زایی و توسعه اشتغال خواهد بود. خیران حوزه مهارت نیز به عنوان مشارکت کنندگان اجتماعی این رویداد حضور دارند.

ارتقای توان مهارتی نیروی کار مطابق با سطح جهانی، شناسایی نقاط قوت شرایط آموزش های مهارتی، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه ای، توسعه آموزش های مهارتی و همچنین ایجاد انگیزه در جوانان برای فراگیری مهارت از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.

شرکت کنندگان در این رقابت براساس استانداردهای جهانی مهارت در 3 مرحله شهرستانی، استانی و ملی با یکدیگر رقابت می کنند. مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای زنجان، با اشاره به اینکه تیم های منتخب به مرحله جهانی معرفی خواهند شد، گفت: طبق قوانین مسابقات، برخورداری از تسهیلات بانکی، استفاده از نخبگان مهارتی در بنگاه های مالی و معرفی به عنوان نخبه مهارتی در کشور از مزایای آزمون های ملی مهارت است.

زنجان به عنوان میزبان مسابقات، ابزار، تجهیزات و مواد مصرفی مورد نیاز و محل اسکان و پذیرایی از همه رقابت کنندگان، کارشناسان و عوامل اجرایی را فراهم کرده است.

مسابقه ملی مهارت با 250شرکت کننده در هفته دوم و سوم آبان برگزار می شود و رقابت ها در هر رشته به مدت 4روز طول می کشد. انصاری در سرانجام یادآور شد: برگزاری مسابقات ملی مهارت در کشور ما سابقه 45ساله دارد و تجربه برگزاری مسابقات ملی مهارت و حضور در چندین دوره مسابقه جهانی مهارت، موجبات اصلاح گام به گام این فرایند را فراهم کرده و منجر به کاهش سطح اختلاف مسابقات ملی با مسابقات جهانی شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "رقابت کاربلدها در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت کاربلدها در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید