واکنش تند مسکو به بیانیه آمریکا درباره تجمعات غیرقانونی در روسیه

به گزارش سرزمین من، وزارت امور خارجه روسیه به مطالب منتشر شده توسط سفارت آمریکا در مسکو در مورد تجمعات غیرقانونی در این کشور واکنش نشان داد.

واکنش تند مسکو به بیانیه آمریکا درباره تجمعات غیرقانونی در روسیه

به گزارش گروه بین الملل سرزمین من به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به مطالب منتشر شده توسط سفارت ایالات متحده در مورد تجمعات غیرقانونی در این کشور، از همکاران آمریکایی خود خواست تا به مسائل خود پرداخته و در امور داخلی سایر دولت ها دخالت نکنند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی سرزمین من بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی سرزمین من بخوانید. (کلیک کنید)

پیش از این، نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در پی انتشار گزارشات در مورد تجمعات غیرقانونی در روسیه، اعلام داشته بود که گزارشات مربوط به اعتراضات در 38 شهر روسیه را دنبال می نماید. سفارت آمریکا در مسکو همچنین اعلام داشت که از حق همه مردم برای اعتراضات مسالمت آمیز و آزادی بیان حمایت می نماید و مدعش شد که اقدامات مقامات روس با هدف سرکوب این حقوق است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه که در حساب فیس بوک این نهاد، آمده است: به مسائل خود بپردازید و از دخالت در امور دیگر کشورها خودداری کنید.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام نمود که سفارت آمریکا در مسکو 6 ژانویه در زمان وقوع تظاهرات در واشنگتن و حمله به ساختمان کاخ کنگره چیزی ننوشت و شهروندان خود را به اعتراضات مسالمت آمیز ترغیب نکرد، قتل های به قوع پیوسته در هنگام ناآرامی ها و بازداشت بیش از 100 نفر را محکوم نکرد. این وزارتخانه اضافه کرد که پس از این وقایع، جان سالیوان، سفیر ایالات متحده در فدراسیون روسیه، این حادثه را حمله جنایتکارانه خواند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: هنگامی که پلیس آغاز به تیراندازی به تظاهرات کنندگان کرد، کل کره زمین شاهد بود که دولت شما یک اعتراض مسالمت آمیز را به یک اعتراض غیر مسالمت آمیز تبدیل کرد و پس از آن دولت ایالات متحده اقدامات معترضان صلح طلب آمریکایی را حمله به دموکراسی خواند. نفاق، ابزاری برای دیپلماسی آمریکایی است که به ویژه طی همه گیری کرونا به ابزاری بسیار خطرناک تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "واکنش تند مسکو به بیانیه آمریکا درباره تجمعات غیرقانونی در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش تند مسکو به بیانیه آمریکا درباره تجمعات غیرقانونی در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید