مشکل فروش و صادرات صنایع دستی در خراسان شمالی چیست؟

به گزارش سرزمین من، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: نبود ارزیاب در خراسان شمالی یکی از بزرگ ترین مسائل حوزه فروش و صادرات صنایع دستی در این استان به شمار می رود.

مشکل فروش و صادرات صنایع دستی در خراسان شمالی چیست؟

به گزارش سرزمین من پروانه کلاته در میز تخصصی صنایع دستی که امروز، 6 تیر با حضور گروه دست بافته های داری در استان برگزار گردید، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 18 هزار صنعتگر در استان فعالیت می نمایند که قریب به 80 درصد در رشته دست بافته های داری مشغول به کارند، بنابراین با برطرف موانع موجود در این رسته صنایع دستی، خدمت بزرگی به توسعه این صنعت و رونق اقتصاد استان خواهد شد.

وی در مورد صادرات صنایع دستی استان خراسان شمالی به ویژه گلیم و سفره کردی اظهار کرد: نبود ارزیاب در استان یکی از بزرگ ترین مسائل حوزه فروش و صادرات صنایع دستی در خراسان شمالی به شمار می رود که مقرر شد به وسیله اداره کل گمرک استان، پیگیری و این مشکل برطرف گردد.

کلاته ادامه داد: تهیه اطلس واحد گلیم و سفره کردی خراسان شمالی با توجه به اینکه بجنورد به عنوان شهر گلیم سفره کردی شناخته شده است در دستور کار نهاده شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در راستای ارتقای صنعتگران استان، برگزاری دوره آموزشی رفو گلیم، سفره کردی و فرش دستبافت از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

منبع: دنیای سفر

به "مشکل فروش و صادرات صنایع دستی در خراسان شمالی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل فروش و صادرات صنایع دستی در خراسان شمالی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید