طرز تهیه کوکو ماکارونی خوشمزه و ساده ، آموزش مرحله به مرحله

به گزارش سرزمین من، غذایی که می خواهیم طرز تهیه آن را به شما آموزش دهیم، نه کوکو است و نه ماکارونی؛ بلکه تلفیقی از این دو است که به آن کوکوی ماکارونی می گویند. یکی از نکات جالب در خصوص این غذا این است که شما می توانید آن را حتی با ماکارونی به جامانده از وعده های غذایی قبل خود هم درست کنید، کافی است فقط به آن تخم مرغ اضافه کنید. با ما در ادامه همراه باشید تا طرز تهیه کوکو ماکارونی را درست مثل طرز تهیه پیتزای ماکارونی ببینیم.

طرز تهیه کوکو ماکارونی خوشمزه و ساده ، آموزش مرحله به مرحله

مواد لازم برای تهیه کوکو ماکارونی

  • ماکارونی فرمی نصف بسته
  • پیاز (بزرگ) یک عدد
  • سوسیس سه عدد
  • قارچ 250 گرم
  • تخم مرغ چهار عدد
  • فلفل دلمه ای (کوچک) یک عدد
  • پنیر پیتزا به میزان لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه کوکو ماکارونی ساده

1. آبکش کردن ماکارونی

اولین مرحله از طرز تهیه کوکو ماکارونی ساده و بدون فر درست مثل طرز پخت ماکارونی ساده این است که ماکارونی را آبکش کنید. برای این کار، در یک قابلمه میزانی آب و نمک بریزید و بگذارید به جوش آید، بعد از این که آب جوشید، ماکارونی را به آن اضافه کنید و بگذارید حدود 10 دقیقه بجوشد و نرم گردد. بعد از آن، ماکارونی را آبکش نموده و با آب سرد بشورید و بگذارید خوب آبش برود و سرد گردد.

2. آماده کردن باقی مواد کوکوی ماکارونی

دومین مرحله از آماده کردن کوکو ماکارونی این است که باقی مواد داخل کوکو را آماده کنید. بنابراین ابتدا در یک تابه، پیازی که خوب ریز یا رنده نموده اید را در ماهیتابه ای که در آن روغن داغ شده بریزید و اجازه دهید سرخ گردد.

حالا نوبت تفت دادن سوسیس است. سوسیس را که نگینی خرد شده در روغنی که پیاز را در آن سرخ نموده بودید بریزید و تفت دهید. سپس فلفل دلمه ای ریز خرد شده را اضافه کنید و مجدد تفت دهید.

بعد از آن نوبت قارچ است. قارچ ها را به مقدار دلخواه تان خرد کنید و روی مواد بالا بریزید و اجازه دهید آب بیندازد. بعد از این که آبش بخار شد، نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و اجازه دهید مواد، یک میزان دیگر سرخ شوند. بعد از این که خوب سرخ شدند ماهیتابه را از روی اجاق بردارید و بگذارید مواد کوکو هم درست مثل ماکارونی آبکش شده خنک گردد.

3. پخت و سرو کوکو ماکارونی

در این مرحله از طرز تهیه کوکوی ماکارونی، تخم مرغ ها را در یک ظرف بشکانید و خوب هم بزنید و بعد در یک ظرف، ماکارونی آبکش و خنک شده را به همراه مواد کوکویی که بالا درست نموده اید، روی هم بریزید و هم بزنید و سپس تخم مرغ هم زده را اضافه کنید و مجدد هم بزنید.

خب! حالا در یک تابه مناسب، میزانی روغن بریزید و اجازه دهید خوب داغ گردد؛ وقتی روغن به میزان کافی داغ شد مواد را داخل ماهیتابه بریزید و پنیر پیتزا را هم رویش بریزید و اجازه دهید خوب سرخ گردد.

بعد از سرخ شدن یک طرف کوکو آن را برگردانید و طرف دیگر را هم سرخ کنید. کوکوی ماکارونی شما تقریبا بعد از 20 تا 25 دقیقه آماده است. آن را در ظرف مناسب بریزید و با خیارشور و ماست سرو کنید. نوش جان!

اگر عاشق ماکارونی هستید و دوست دارید ماکارونی را به شکل های مختلف بپزید و لذت ببرید می توانید غذاهای زیر که همگی با ماکارونی درست می گردد را هم امتحان کنید:

  • طرز تهیه سالاد ماکارونی
  • طرز تهیه پیتزای ماکارونی
  • طرز تهیه سوپ ماکارونی
  • طرز تهیه ماکارونی مجلسی و رستورانی

نکات مهم در تهیه کوکوی ماکارونی

  • این کوکو را می توانید در فر هم تهیه کنید. برای این کار کوکو را در فری که دمایش 180 درجه است به مدت 30 تا 35 دقیقه بگذارید تا بپزد.
  • اگر دوست دارید کوکو ماکارونی شما پنیر پیتزا نداشته باشد می توانید آن را حذف کنید.
  • به جای سوسیس می توانید از مرغ پخته و ریش ریش شده یا گوشت چرخ نموده و تفت داده شده در مواد کوکو بهره ببرید و به این ترتیب یک کوکوی سالم با عنوان کوکو ماکارونی با گوشت چرخ نموده داشته باشید.
  • آویشن یکی از برترین چاشنی های همراه ماکارونی است، چه آن را در طرز تهیه سالاد ماکارونی بهره ببرید، چه طرز تهیه کوکوی ماکارونی که الان به شما آموزش دادیم.
  • این کوکوی خوشمزه را می توانید با سس گوجه که دستور تهیه آن در کتاب کاله با عنوان طرز تهیه سس گوجه آمده هم میل کنید.

فوت وفن ها و نکات مهم در تهیه کوکو ماکارونی

کوکوی ماکارونی را می توانید با مواد مختلف درست کنید، بنابراین بی راه نیست اگر بگوییم کوکو ماکارونی را می توان به روش های مختلف و با رعایت نکات و جزییات هر کدام راحت درست کرد.

تهیه کوکو ماکارونی با انواع ماکارونی

برای تهیه کوکو ماکارونی هیچ محدودیتی در استفاده از مواد وجود ندارد و شما با توجه به ذائقه خود می توانید به آن موادی را کم یا زیاد کنید. یا حتی به جای ماکارونی فرمی از ماکارونی رشته ای بهره ببرید. اما اگر از کوکو ماکارونی رشته ای استفاده کردید بهتر است آن را حداقل سه تیکه کنید.

تهیه کوکو ماکارونی در فر

کوکوی ماکارونی را می توانید در فر هم درست کنید. همان طور که بالا هم اشاره کردیم اگر بخواهید کوکوی خود را در فر درست کنید باید فر را در دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید و کوکو را در آن بپزید. اگر از فر برای پخت کوکوی ماکارونی استفاده می کنید، می توانید هم آن را در قالب به صورت یکپارچه بریزید و هم مواد را در ظرف های مافین بریزید و به این ترتیب کوکوی ماکارونی تک نفره درست کنید. این شکل کوکو قطعا مناسب مجالس است.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه کوکو ماکارونی خوشمزه و ساده ، آموزش مرحله به مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکو ماکارونی خوشمزه و ساده ، آموزش مرحله به مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید