سفیر دانمارک در تهران به وزارت خارجه احضار شد

به گزارش سرزمین من، در پی حمله امروز یک فرد مهاجم مسلح به سلاح سرد به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاک که با تهدید افسانه نادی پور سفیر ایران، مجروح شدن یکی از کارمندان محلی و صدمات به خودرو های سفارت همراه بود، سفیر دانمارک در تهران به وسیله مدیرکل اروپای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد.

سفیر دانمارک در تهران به وزارت خارجه احضار شد

در این ملاقات مراتب اعتراض رسمی به عدم تأمین امنیت سفارت و دیپلمات های ایرانی به اطلاع سفیر دانمارک رسید و تأکید شد که براساس کنوانسیون وین مسؤولین دولت میزبان در این باره روشن است و قویا انتظار می رود دولت دانمارک به تعهدات بین المللی خود در خصوص تامین امنیت اماکن دیپلماتیک پایبند باشد.

سفیر دانمارک در پاسخ، ضمن عذرخواهی از اتفاق اتفاق افتاده تأکید کرد که تمهیدات امنیتی پس از این حادثه تقویت شده و ادامه خواهد یافت و اضافه نمود که مراتب را سریعا به کپنهاگ منعکس خواهد نمود.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در پی ورود غیرقانونی یک مهاجم مسلح به محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، در تبادل نظری تلفنی با خانم نادی پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، شرایط ناشی از ورود غیرقانونی مهاجم مسلح به سلاح سرد به محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک و حمله وی به سفیر کشورمان را مورد آنالیز قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تبادل نظری تلفنی با انتقاد شدید از عدم تامین امنیت سفیر و سفارت کشورمان در کپنهاگ، گفت: مایه تاسف است که در قلب اروپا چنین تعرضی به یک خانم و سفیر دارای مصونیت دیپلماتیک انجام می گردد و پلیس نیز به موقع در محل حاضر نمی شود.

امیرعبداللهیان بعلاوه در پستی در اینستاگرام در این باره نوشت: در پی ورود غیرقانونی یک مهاجم مسلح به سلاح سرد به محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک و حمله وی به خانم نادی پور سفیر کشورمان در کپنهاگ، با ایشان به صورت تلفنی تبادل نظر کردم. الحمدلله حال عمومی -و نه وضع روحی- خانم سفیر و سایر اعضای سفارت خوب است.

وزیر خارجه اضافه نمود: بر اساس اظهارات خانم نادی پور، فرد مهاجم پس از ورود به محوطه سفارت، در حالی که سلاح سرد در دست داشت ضمن تهدید ایشان، اقدام به ایجاد رعب و وحشت و وارد آوردن خسارات به خودرو های مستقر در پارکینگ کرد. متاسفانه برغم هشدار های رسمی قبلی، پلیس دانمارک به موقع در محل حاضر نشد. مایه تاسف است که در قلب اروپا چنین تعرضی به یک خانم و آن هم سفیر دارای مصونیت دیپلماتیک می گردد و پلیس به موقع در محل حاضر نمی شود.

امیرعبداللهیان تصربح کرد: عدم تامین امنیت سفیر و سفارت کشورمان در کپنهاگ بر عهده دولت دانمارک بوده است.

منبع: فرارو

به "سفیر دانمارک در تهران به وزارت خارجه احضار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر دانمارک در تهران به وزارت خارجه احضار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید