گروه موتورسواران استقلال مالزی در سفارت این کشور در تهران حضور یافتند

به گزارش سرزمین من، ایرنا/ براساس خبرهای بدست آمده، گروه موتورسواران استقلال مالزی در سفارت این کشور در تهران حضور یافتند.

گروه موتورسواران استقلال مالزی در سفارت این کشور در تهران حضور یافتند

عارف کولال، سرپرست گروه موتورسواران استقلال مالزی در مراسم اهتزاز پرچم و حضور گروه موتورسواران استقلال مالزی در سفارت مالزی در تهران گفت: ایران با همه آنچه شنیده بودم فرق داشت، ما از ارومیه، تبریز و زنجان عبور کردیم به تهران رسیدیم، آنچه دیدیم سراسر زیبایی بود و از چیزی که فکر میکردم بسیار زیباتر و شگفت انگیزتر بود، به کشور برگردم حقیقت و شکوه ایران را به مردم مالزی خواهم گفت.

سرپرست گروه موتورسواران استقلال مالزی گفت: از همه ایرانیان دعوت می کنم به مالزی سفر کنند، ما هم مثل خودشان به گرمی و مهربانی از آنها استقبال و پذیرایی می کنیم.

گروه موتورسواران استقلال مالزی به اسامی عارف کولال (سرپرست گروه)، رصمدی سعد، افندی عبدالرشید، احمد فتحعلی بهارالدین، یوستا فیضل محمد یوسف، محمد فرید محمد یوسف، به مناسبت شصت و ششمین سالگرد استقلال مالزی از انگلیس مسیری 22 هزار کیلومتری را از لندن تا کوالالامپور طی می کنند، آنها تا به امروز از انگلیس، فرانسه، چک، آلمان، مجارستان، اتریش، رومانی، بلغارستان، ترکیه عبور کرده و چند روز پیش وارد ایران شدند.

این گروه 6 نفری 6 روز پیش وارد ایران شدند و از شهرهای ارومیه، تبریز و زنجان عبور کرده اند تا به تهران برسند و در ادامه از تهران به سمت گرگان و قوچان می روند تا از مرز باج گیران به ترکمستان بروند. آنها از ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان، چین، لائوس و تایلند نیز عبور می کنند و در روز استقلال مالزی (31 آگوست) به مقصد نهایی شهر کوالالامپور مرکز مالزی خواهند رسید.

خیری عمر در این مراسم با اشاره با گرامیداشت روز استقلال مالزی از گروه موتورسواران برای مسافتی طولانی که به مناسبت این رویداد آغاز کرده اند، تشکر کرد و گفت: مطمئناً این رویداد می تواند در کتاب تاریخ امسال به عنوان برنامه ای مناسب همزمان با جشن روز ملی مالزی ثبت می شود.

سفیر مالزی در تهران گفت: ایران دوازدهمین مقصد شما در این سفر است، از اینکه ایران را به عنوان یکی از مقاصد خود انتخاب کرده اید، ممنونم. تجربه ای که می توانید از برخوردهای مثبت ایرانی برای مردم مالزی صحبت کنید و می تواند سرآغازی برای تبلیغ کشور زیبای ایران بویژه در بین مالزیایی ها و به طور کلی مردم سایر کشورها شود.

وی گفت: امیدوارم این حرکت نمادین ارزش همه تلاشهای HRH تونکو عبدالرحمن پوترا پدر استقلال مالزی را که در سال 1957 برای برگزاری مذاکرات قانون اساسی به لندن پرواز کرد و اعلامیه استقلال مالزی را به خانه آورد، یادآوری کند.

خیری پس از امضا و ثبت حضور آنها روی نقشه ایران، هنگام گرفتن عکس یادگاری و اهتزاز پرچم مالزی و بدرقه موتورسواران گفت: برای شما در ادامه سفر دعای خیر و سلامتی و سفری خوش و آرام را تا مقصد بعدی و در نهایت تا بازگشت به کوالالامپور و جشن روز ملی مالزی آرزو میکنم.

گروه موتورسواران روز استقلال مالزی سفر خود را 20 ژوئن 2023 از لندن آغاز کردند و مسیری 22 هزار کیلومتری را در 66 روز تا کوالالامپور مرکز مالزی طی می کنند و قرار است 31 آگوست در شصت و ششمین سالروز استقلال و روز ملی مالزی شرکت کنند.

منبع: همگردی

به "گروه موتورسواران استقلال مالزی در سفارت این کشور در تهران حضور یافتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه موتورسواران استقلال مالزی در سفارت این کشور در تهران حضور یافتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید