کمیسیون امنیت ملی بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران را پیگیری می نماید

به گزارش سرزمین من، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این کمیسیون درخواست اخیر برخی از کشورهای اروپایی برای بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران را به مراجع ذیربط به خصوص وزارت خارجه منتقل نموده و موضوع را پیگیری می نماید.

کمیسیون امنیت ملی بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران را پیگیری می نماید

علی نجفی خوشرودی در گفت وگو با سرزمین من اظهار کرد: اخیرا کمیسیون امنیت ملی نشستی با سفرای کشورهای اروپایی در تهران داشت که برخی از آنها به خصوص سفیر اتریش به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا خواهان بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران شدند البته موضوع جدیدی نیست. در کشور هنوز جمع بندی برای این درخواست صورت نگرفته است.

وی یادآور شد: اتحادیه اروپا به عنوان نهاد بین المللی چندجانبه درخواست گشایش دفتر در ایران را نموده که شخصا فکر می کنم به تقویت روابط ایران و اروپا یاری می نماید.

نجفی یادآور شد: سفرای کشورهای اروپایی هم در جلسه با کمیسیون امنیت ملی ضمن تاکید بر تسریع در روند بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در کشورمان معتقد بودند که این اقدام می تواند منجر به تقویت روابط ایران و اتحادیه اروپا، استفاده از ظرفیت همکاری های دو طرف، تسهیل روابط اقتصادی و مبادلات فرهنگی و رفت و آمد اتباع گردد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شرح داد: آنالیز این موضوع در دستور کار مراجع ذیربط است ولی ملاحظاتی وجود دارد که برخی از این ملاحظات را تعدادی از اعضای کمیسیون در همان جلسه مطرح کردند.

وی درباره اینکه آیا کمیسیون این موضوع را دنبال می نماید؟ گفت: ما موافق با بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران هستیم. به خصوص در شرایط فعلی که معتقدیم این اقدام باعث توسعه روابط دو طرف می گردد لذا کمیسیون این موضوع را در دستور کار دارد ما جمع بندی جلسه با سفرا را به وزارت خارجه و سایر ارگان ها منتقل نموده و این موضوع را پیگیری می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کمیسیون امنیت ملی بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران را پیگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون امنیت ملی بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران را پیگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید