در مورد لغو ویزا گروهی نه از سوی ایران و نه از سوی روسیه هیچ مسئله ای وجود ندارد

به گزارش سرزمین من، ایلنا/ براساس اخبار بدست رسیده، در مورد لغو ویزا گروهی نه از سوی ایران و نه از سوی روسیه هیچ مسئله ای وجود ندارد.

در مورد لغو ویزا گروهی نه از سوی ایران و نه از سوی روسیه هیچ مسئله ای وجود ندارد

مسلم شجاعی (سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی) با تاکید بر آنکه برای لغو ویزا گروهی بین دو کشور ایران و روسیه توافقنامه ای نوشته شده که براساس آن امور اجرایی پیش خواهد رفت، گفت: براساس توافقنامه برنامه اقدام مشترک ایران و روسیه دو طرف پذیرفتند که گروه های گردشگران ایران و روسیه از 5 تا 50 نفره که قصد سفر بین دو کشور را به وسیله آژانس های مسافرتی داشته باشند، برای مدت 15 روز اقامت به ویزا احتیاج نداشته باشند.

البته ذیل این توافقنامه یک برنامه اقدام یک ساله داریم که در آن فهرستی از اسامی آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی معرفی شدند. بدین صورت که روسیه تعدادی از آژانس های خود را برای حضور در این برنامه به ایران و ایران نیز به تبع اسامی تعدادی از آژانس های خود را به روسیه معرفی کرد تا ذیل این برنامه اقدام نمایند. در واقع در حال حاضر تنها آژانس هایی که نام آنها در این فهرست قرار گرفته است، می توانند براساس توافقنامه لغو ویزا گروهی عمل نمایند و هزینه ای پرداخت ننمایند.

او ادامه داد: آژانس هایی که در این فهرست قرار ندارند یا باید به وسیله آژانس هایی که نامشان در فهرست قرار گرفته است اقدام نمایند یا آنکه از مسافران خود هزینه ویزا را بگیرند. اگر آژانسی مطرح می نماید که برای سفر به ایران هزینه ویزا پرداخت نموده، از جمله آژانس هایی است که نامش در فهرست مذکور نبود.

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی این صحبت ها را در پاسخ به مباحث مطرح شده به وسیله چند فعال گردشگری روسیه عنوان نموده است. در گفتگویی که کریستینا (مدیر فروش آژانس توریستی از کشور روسیه)، کالیروف الکساندریچ (مدیر عامل یکی از هلدینگ های گردشگری در روسیه) و ویکتور سیکورسکی (مدیر عامل یکی از هلدینگ های گردشگری در کارلیا در روسیه) داشتند، عنوان کردند که هنوز لغو ویزا گروهی بین ایران و روسیه اجرایی نشده است. دریافت هزینه 73 دلاری برای ویزا برای گردشگران روس که قصد سفر به ایران را دارند، گران است. ضمن آنکه مسائل زیادی برای جابجایی پول داریم.

شجاعی تاکید نمود: تا به امروز تعداد زیادی از گروه های گردشگران روس به ایران سفر نموده اند و سفر آنها مشمول لغو ویزا گروهی بوده است، چرا که در قالب توافقنامه و با آژانس هایی سفر کردند که نامشان در فهرست قرار داشت. در حال حاضر نیز برنامه اقدام بروز شده و فهرست آژانس های ایرانی که علاقمند هستند در این مسیر فعال باشند را بروزرسانی نموده و به روسها اعلام نموده ایم. آنها نیز شاید نظراتی در مورد برنامه اقدام داشته باشند و بخواهند فهرستشان را بروزرسانی و اعلام نمایند.

به گفته او، تعداد سفر گردشگران روس به ایران در این مدت خیلی بیشتر از تعداد ایرانی هایی بود که به روسیه سفر نموده اند، چرا که فصل سفر روس ها بوده و ایرانی ها درحال حاضر تمایل ندارند که در دمای منفی 20 و 30 درجه به روسیه سفر نمایند. احتمالا در خرداد و تابستان آژانس های ایرانی بتوانند از این فرصت استفاده نمایند و بسته های سفر روسیه را برای ایرانی ها ارائه دهند. در مورد لغو ویزا گروهی نه از سوی ایران و نه از سوی روسیه هیچ مسئله ای وجود ندارد.

منبع: همگردی

به "در مورد لغو ویزا گروهی نه از سوی ایران و نه از سوی روسیه هیچ مسئله ای وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مورد لغو ویزا گروهی نه از سوی ایران و نه از سوی روسیه هیچ مسئله ای وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید