در اولین فرصت این ته انداز بال مرغ رو درست کن و لذت ببر!

به گزارش سرزمین من، ته دیگ خودش خوشمزه س حالا فکر کن بال مرغ بشه ته دیگت! بال مرغ یکی از خوردنی های فوق العاده خوشمزه و در عین حال چرب است! با این عضو از بدن مرغ خیلی غذا های دلچسبی درست می گردد که یکی از آن ها ته انداز است.

در اولین فرصت این ته انداز بال مرغ رو درست کن و لذت ببر!

ته انداز بال علاوه بر خوشمزگی خیلی مجلسی است و برای اینکه مهمانانتان را غافلگیر کنید گزینه خیلی مناسبی است. تقریبا همه افراد از روبرو شدن با این غذای خوش آب و رنگ مسرور می شوند! برای اینکه خودتان و دیگران را شاد کنید این دستور غذا را بخوانید و در اولین فرصت آن را درست کنید.

مواد لازم:

قدم اول:

پیاز ها را خرد کنید. خلالی باشد بهتر است. بال ها را با پیاز، ادویه ها، سس، زعفران و روغن در یک ظرف ریخته و همه را با هم خوب مخلوط کنید. این مرحله باید از دست هایتان بهره ببرید. حتی اگر دستکش به دست می کنید مساله ای نیست فقط باید بال ها با این مواد خوب آغشته بشوند و در ظرف را ببندید و در یخچال بگذارید. اگر وقت مناسب دارید اجازه بدهید حدود 2 ساعت در یخچال بمانند و مزه بگیرند.

قدم دوم:

برنج را از قبل با مقداری نمک خیس کنید. قابلمه ای نچسب با سایز مناسب انتخاب نموده و در آن آب بریزید تا جوش بیاید. برنج را در آب جوش بریزید و اجازه بدهید نرم گردد. برنج را آبکش کنید و کنار بگذارید.

قدم سوم:

کف قابلمه نچسب موردنظر را روغن بریزید و کمی هم زعفران آب نموده ریخته با روغن مخلوط کنید. بال ها را به شکل دلخواه کف قابلمه بچینید. به صورتی این کار را انجام بدهید که کف قابلمه کاملا پوشیده بگردد. حواستان باشد که بال ها روی هم قرار نگیرند فقط قرار است کف قابلمه در حکم ته دیگ بال بچینید. نحوه قرار دادن بال ها به شکلی باشد که وقتی قابلمه را برگرداندید زیبایی داشته باشد.

قدم چهارم:

برنج های آبکش شده را روی بال ها بریزید و مثل بقیه برنج هایی که دم می کنید روی گاز قرار بدهید. در نظر داشته باشید که، چون بال ها در حکم ته دیگ شما هستند حرارت را خیلی بالا نبرید که زود نسوزند. حتی اگر از شعله پخش کن بهره ببرید جای دوری نمی رود! با حرارت ملایم اجازه بدهید 45 دقیقه برنج دم بکشد.

قدم پنجم:

با لطافت و مهربانی و آرامش قابلمه را توی دیس موردنظر برگردانید و از صحنه جذابی که پیش رو دارید لذت ببرید! بال ها به طرز زیبایی سرخ شده و ترد شده اند و در کنار پلو یک وعده غذایی فوق العاده برای شما خواهند ساخت! به به!

نکات طلایی

  • می توانید از کتف مرغ هم در کنار بال بهره ببرید.
  • برای اینکه ظاهر غذا و عطر آن جذابتر باشد می توانید کل برنج را با زعفران آغشته کنید و پلو زعفرانی داشته باشید.
  • یکی دیگر از اسامی این غذا ارمنی پلو است!
  • تزیین کردن با زرشک یکی از جذابیت های این غذاست!

منبع: راهنماتو

منبع: فرارو

به "در اولین فرصت این ته انداز بال مرغ رو درست کن و لذت ببر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در اولین فرصت این ته انداز بال مرغ رو درست کن و لذت ببر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید