خدمات فرودگاه بین المللی کیش

به گزارش سرزمین من، امکانات فرودگاه بین المللی کیش

جزیره کیش همیشه یکی از مناطق پر بازدید در ایران است و خوشبختانه دارای یک فرودگاه بین المللی می باشد. فرودگاه بین المللی کیش یکی از بهترین و برترین فرودگاه های کشور می باشد که در جزیره جنوبی کشور یعنی کیش واقع شده است. فرودگاه بین المللی کیش یکی از فرودگاه های پر بازدید می باشد و پروازهای بسیار زیادی در آن انجام می گردد. منطقه توریستی کیش با وجود فرودگاه بین المللی بسیار جذاب شده و یکی از قطب های جهانگردی می باشد.

خدمات فرودگاه بین المللی کیش

فرودگاه بین المللی کیش

فکر اولیه ساخت فرودگاه بین المللی کیش در سال 1349 داده شد. پس از بازرسی های صورت گرفته و آنالیز موقعیت استراتژیک جزیره کارشناسان به این نتیجه رسیدند که باید یک فرودگاه بین المللی در این جزیره ساخت که محل رفت و آمد گردشگران داخلی و خارجی باشد. ساخت فرودگاه بین المللی در سال 1347 شروع شد. ساخت این فرودگاه در سال 1356 به اتمام رسید و طی یک مراسم با شکوه افتتاح شد. قسمتی از روستای ماشه که برای ساخت فرودگاه تخیله شد. این فرودگاه در یک مکان بسیار خوب قرار گرفته است و امکان دسترسی به تمامی نقاط را برای مسافرین و گردشگران ایجاد نموده است. زمین استفاده شده برای فرودگاه 9 میلیون متر مربع است.

شرکت های هوایی که این فرودگاه پرواز دارند.

این فرودگاه یکی از قطب های اصلی کشور است که بیشتر شرکت های هواپیمایی به آن رفت و آمد دارند. شرکت های هواپیمایی مانند آتا، شرکت هواپیمایی کاسپین، شرکت هواپیمایی ایران ایر، شرکت هواپیمای آسمان، شرکت هواپیمایی کارون، شرکت هواپیمایی کیش ایر، شرکت هواپیمایی ماهان، شرکت هواپیمایی معراج، شرکت هواپیمایی قشم … از این فرودگاه به عنوان یکی از مراکز اصلی پرواز خود استفاده می نمایند. بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است تعیین شده که 23 هزار پرواز همیشه در سال 2016 در این فرودگاه صورت گرفته است. پروازهای داخلی فرودگاه کیش به تمامی شهرهای داخلی کشور می باشد. از این فرودگاه به مقاصد دیگر مانند فرودگاه دبی و مسقط نیز پرواز انجام می گردد.

بخش امانت بار و بخش بسته بندی فرودگاه بین المللی کیش

در فرودگاه بین المللی یک قسمتی برای امانت بار وجود دارد که در ترمینال خروجی پروازهای داخلی قرار گرفته است. مسافرین در صورتی که بخواهند می توانند هزینه ای برای نگهداری کالاهای خود به این قسمت پرداخت نمایند و وسایل خود را به آن ها بسپارند. این قسمت از ساعت 6 صبح مشغول به کار می گردد.

در صورتی که مسافرین بخواهند می توانند از قسمتی به نام بسته بندی بار استفاده نمایند. در این قسمت برای ایمنی بیشتر وسایل می توان از افرادی متخصص یاری گرفت و آن ها را بسته بندی کرد.

رستوران فرودگاه بین المللی کیش

یکی از ویژگی های عالی فرودگاه کیش وجود رستوران در این فرودگاه می باشد. این رستوان در ترمینال خروجی فرودگاه قرار گرفته است و در تمامی ساعات پرواز خدمات به مسافرین ارائه می دهد. این رستوران در زمان شروع اولین پرواز کار خود را شروع می نماید و در زمان خاتمه آخرین پرواز کار خود را به اتمام می رساند. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و دریایی سرو می گردد که دارای طعمی خاص و بیادماندنی می باشد.

سایر خدمات فرودگاه بین المللی کیش

فرودگاه بین المللی کیش دارای 4 ترمینال می باشد. 2 ترمینال برای پروازهای داخلی می باشد و 2 ترمینال دیگر مخصوص پروازهای خارجی است. از این ترمینال ها برای تمامی پروازهای داخلی و خارجی استفاده می گردد. در قسمت ورودی فرودگاه قسمتی برای صرافی اختصاص یافته است که در ترمینال ورودی پروازهای خارجی قرار گرفته است. این قسمت در تمامی ساعات خدمات صرافی را انجام می دهند. در این فرودگاه پارکینگ اختصاصی وجود دارد و مسافرین می توانند از آن استفاده نمایند. در این فرودگاه قسمتی برای اشیای گم شده اختصاص یافته است که در صورتیکه مسافری اشیای خود را در محدوده فرودگاه گم کند می تواند به این قسمت مراجعه کند و از آن یاری بخواهد.

خدمات دیگری مانند اورژانس پزشکی، خدمات حمل و نقل بار، خدمات بانکی، خدمات پستی، سالن های کنفرانس و … نیز در این فرودگاه وجود دارد. مهم ترین قسمتی که می توان در این فرودگاه دید فروشگاه های مختص سوغاتی می باشد که بیشتر سوغات شهر کیش را در خود جای داده اند و در تمامی ساعاتی که پروازها انجام می گردد خدماتی به مسافرین ارائه می دهند.

در اطراف فرودگاه کیش هتل کیش، ویلاها و کاخ های زیادی ساخته شده است که تمامی آن ها به مسافرین خدمات ارائه می دهند. تأسیسات رادیو و تلویزیون، نیروگاه برق و آب شیرین نیز در این محدوده قرار گرفته است.

آژانس سرزمین من در سفر به تور کیش همراه شما عزیزان است.

منبع: دلتابان

به "خدمات فرودگاه بین المللی کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات فرودگاه بین المللی کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید