جاهای دیدنی ریودوژانیرو ، قلب تپنده برزیل!

به گزارش سرزمین من، از افتخارات بزرگ شهر ریودوژانیرو، این است که یونسکو از آن با لقب شهر منظره ها دل فریب میان کوه و دریا یاد می نماید! البته که جاهای دیدنی ریودوژانیرو، محدود به کوه و ساحل آن نمی شوند. این شهر تماشایی که به عنوان دومین شهر بزرگ برزیل شناخته می گردد، روزگاری بندری مهم برای حمل ونقل طلا بوده است. معماری های باشکوه، بناهای تاریخی، منظرههای فرهنگی و کارناوال های رنگارنگ، همگی از جمله زیبایی هایی هستند که گردشگران این شهر را سر ذوق می آورند.

جاهای دیدنی ریودوژانیرو ، قلب تپنده برزیل!

ما قرار است در این مطلب از مجله جهانگردی فلای تودی، با معرفی برترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو، سرزمین رنگارنگ کوپاکابانا و سامبا، شوق سفر به این شهر زیبا را در شما زنده کنیم. پس اگر در پی مقصدی نو برای تعطیلات خود هستید، همراهی با ما را از دست ندهید.

ساحل کوپاکابانا | از معروف ترین سواحل ریودوژانیرو

اگر قرار باشد در لیست جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو، تنها به معرفی یک منطقه از آن اکتفا کنیم، قطعا انتخابمان ساحل بکر و زیبای کوپاکابانا خواهد بود. این ساحل دنج و آرام نه تنها در میان بومیان این شهر و جهانگردانش محبوبیت دارد، بلکه در کل دنیا به عنوان یکی از زیباترین و منحصربه فردترین سواحل شناخته می گردد. طراحی هلالی شکل کوپاکابانا، همسایگی آن با کاخ ها و قلعه های تاریخی، کافه ها و هتل های لوکس و مجلل و تفریحات آبی مهیج در آن، از دلایل اصلی معروفیت این ساحل در دنیا محسوب می شوند.

اگر اهل موج سواری یا فوتبال و والیبال ساحلی باشید، کوپاکابانا بهشت شما خواهد بود! اگر هم میانه ای با ورزش و تفریح ندارید، سنگفرش مزین شده به الگوهای هندسی این ساحل، آماده رقم زدن ناب ترین تجربه از یک پیاده روی ساحلی برای شما است. خوب است بدانید که ساحل کوپاکابانا در طول سال، میزبان بسیاری از کارناوال ها و جشنواره های دیدنی برزیل است.

کلیسای جامع سن سباستین | یادبودی از قدیس معروف ریودوژانیرو

جاهای دیدنی ریودوژانیرو بسیار زیاد هستند و بی شک یکی از برترین آن ها، کلیسای جامع سن سباستین است. این کلیسا که به منظور یادبود قدیس معروف این شهر، یعنی سن سباستین، طراحی و ساخته شده است، حدود 8هزار متر مربع مساحت دارد. این جاذبه نه تنها از نظر مذهبی دارای جایگاه والایی میان مردم است، بلکه به لحاظ معماری نیز یک اثر باشکوه و خارق العاده محسوب می گردد.

طراحی مخروطی شکل این بنا در ترکیب با شیشه های رنگی مجذوب نمایندهی که در دل آن به کار رفته اند، کلیسای سن سباستین را به یک شاهکار هنری تبدیل نموده است. مجذوب نمایندهیت دیگر این کلیسا، وجود موزه و مجسمه های قدیمی در فضای داخلی آن است که بازدید از آن برای جهانگردان تاریخ دوست، می تواند مجذوب نماینده باشد.

تندیس مسیح | نماد زیبای شهر ریودوژانیرو

در میان جاهای دیدنی ریودوژانیرو، عنوان تندیس مسیح، مانند الماس می درخشد. این مجسمه که به عنوان نمادی از شهر ریودوژانیرو و کشور برزیل شناخته می گردد، قابی از مسیح را به تصویر می کشد که آغوش خود را به روی تمام انسان ها باز نموده است.

جالب است بدانید که این تندیس غول پیکر روی پایه ای به ارتفاع 8 متر واقع شده است. نکته جالب تر ماجرا این است که درون این پایه، کلیسایی کوچک واقع شده است که جهانگردان با حضور در آن، می توانند دیدنگر مراسم غسل تعمید یا عروسی باشند. برترین زمان بازدید از این مراسم باشکوه هم صبح بسیار زود است که پایکوبی نور، فضای داخلی آن را بسیار مجذوب نماینده و دیدنیی می نماید.

ساحل ایپانما | قابی بی نظیر از اقیانوس اطلس

ساحل ایپانما یکی دیگر از جاهای دیدنی ریودوژانیرو است که در مجاورت با ساحل معروف این شهر، یعنی کوپاکابانا واقع شده است. این مکان، یکی از مجذوب نماینده ترین سواحل دنیا محسوب می گردد. آنچه موجب جدایی این دو ساحل از هم می گردد، صخره ای بزرگ الجثه با نام صخره آرپوادور است. از ایپانما به عنوان بزرگ ترین قطب تفریحی در شهر ریودوژانیرو یاد می گردد. بنابراین، اگر می خواهید تجربه ای نو از تفریحات آبی را در کارنامه سفر خود به ثبت برسانید، بازدید از این ساحل را در اولویت قرار دهید.

یکی از ویژگی های برجسته ایپانما که باعث می گردد دوز بالایی از خوشگذرانی و تفریح را تجربه کنید، تفکیک فضای خانوادگی از دیگر بخش ها است. البته که هر بخش از این ساحل، به انجام یک تفریح خاص اختصاص دارد. بنابراین، قبل از سکونتتان در اینجا، بهتر است از بخش های مختلف آن دیدن کنید تا برترین و مناسب ترین نقطه از ایپانما را برای تفریح های خود برگزینید.

ساحل پرینها | فضایی دنج و آرام برای استراحت

یکی دیگر از مجذوب نماینده ترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو ساحل پرینها است. اگر زیبایی های موجود در سواحل بکر کوپاکابانا و ایپانما شما را راضی نمی نماید، بهتر است سری به ساحل پرینهای این شهر بزنید. این ساحل که در خارج از محدوده شهر ریودوژانیرو واقع شده است، برترین منطقه برای استراحت کردن و یافتن آرامش است. فضای آرام و بکر پرینها، اتصال شما با زندگی پرهیاهوی شهری را برای لحظاتی هرچند کوتاه، کاملا قطع می نماید. این ساحل ضمن داشتن فضایی دل انگیز و آرامش بخش، قابی زیبا از طبیعت را هم در مقابل چشمان شما به نمایش می گذارد. بی علت نیست که ساحل پرینها را جزو برترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو می دانند.

باغ سیتو بورل مارکس | بزرگترین موزه گیاهی برزیل

اگر به دیدن گونه های گیاهی علاقه مند هستید، می توانید خودتان را به بازدید از منظرهی 100 هکتاری از باغ سیتو بورل مارکس مهمان کنید. این باغ که از دیگر جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو است، به عنوان موزه ای مجذوب نماینده از 35 هزار گونه گیاهی گرمسیری و نیمه گرمسیری دنیا شناخته می گردد. معمار باسلیقه باغ دلگشا و زیبای سیتو بورل مارکس، شخصی به نام روبرتو بورل مارکس است. روبرتو این باغ را در عمارت شخصی خود ساخته است. اشیای قیمتی و سازه های دستی نیز بخش دیگری از این موزه مجذوب نماینده را تشکیل می دهند.

محله سانتا ترزا | محله ای نوستالژیک در قلب ریودوژانیرو

نبض تپنده شهر ریودوژانیرو هم محله سانتا ترزا است که زندگی با شدت بیشتر و کیفیت بهتری در آن جریان دارد. این محله قدیمی و نوستالژیک در مرکز شهر واقع شده است. از همین رو، با رفتن به این محله، شانس دیدن بسیاری از جاذبه های دیدنی ریودوژانیرو را خواهید داشت؛ جاذبه هایی که شاید برترین آن ها، موزه چاکارا دو سیو باشد.

اگر بخواهیم قابی رنگارنگ از این محله را برای تان به تصویر بکشیم، باید به خیابان های شیبدار و پیچ درپیچ، عمارت های قدیمی، بوتیک های شیک و رستوران هایی رمانتیک اشاره کنیم. برای لذت بردن کامل از این حجم از زیبایی، کافی است زحمت چندین ساعت پیاده روی در کوچه پس کوچه های این محله را به جان خریداری کنید. سانتا ترزا آنقدر جاذبه دیدنی دارد که یقین داریم از گشت وگذار در آن پشیمان نخواهید شد.

محله پدرا دو سال | نخستین زادگاه پایکوبی سامبا در برزیل

جاهای دیدنی ریودوژانیرو هر جهانگردی را حسابی سر ذوق می آورند. به محله پدرا دو سال آن سری بزنید تا از نزدیک، شاهد شگفتی و مجذوب نمایندهیت این محله باشید. پدرا دو سال به عنوان زادگاه پایکوبی سامبا و موسیقی شورو در برزیل شناخته می گردد. این محله زیبا روزهای دوشنبه هر هفته، میزبان رویدادهای رایگان پایکوبی سامبا است.

پارک فلامنگو | شاهکاری هنری فرهنگی در ریودوژانیرو

در بازدید از جاهای دیدنی ریودوژانیرو، جایی هم برای پارک فلامنگو خالی بگذارید. این پارک سرسبز و وسیع ضمن داشتن 300 گونه گیاهی مختلف، مجموعه ای کامل از موزه های هنری شهر را در دل خود دارد. موزه کارمن میراندا و موزه مدرن ریودوژانیرو از معروف ترین موزه های این پارک به حساب می آیند. بعلاوه در فلامنگو شانس این را خواهید داشت که یکی از دیدنچیان خوش شانس ماراتن های نفس گیر دوچرخه سواری در این شهر باشید.

نمایشگاه سائو کریستووائو | قابی کامل از زندگی برزیلی

اگر می خواهید قابی واقعی از زندگی برزیلی را به دیدن بنشینید، حتما از نمایشگاه سائو کریستووائو دیدن کنید. در این نمایشگاه در 32 هزار متر مربع، بیش از 600 غرفه از محصولات و غذاهای محلی برزیل در معرض نمایش گذاشته شده اند. البته دیدنی های نمایشگاه سائو کریستووائو، محدود به سرو غذا و خرید سوغاتی نمی گردد. اجرای موسیقی های زنده و روح انگیز و نمایش گستره وسیعی از تفریحات مهیج و نوستالژیک، از دیگر برنامه های مجذوب نماینده این نمایشگاه هستند. به همین علت این مکان را جزو جاهای دیدنی ریودوژانیرو معرفی کردیم.

  • هزینه ورودی: روزهای سه شنبه تا پنج شنبه رایگان.
  • ساعات بازدید: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر (روزهای آدینه تا یکشنبه از 9 صبح تا 6 بعدازظهر).

کارناوال | اصیل ترین و مجلل ترین جشن برزیلی ها در ریودوژانیرو

یکی از جاهای دیدنی ریو دوژانیرو که بازدید از آن را نباید به هیچ قیمتی از دست داد، جشن بزرگ کارناوال است. شهرهای زیادی در برزیل میزبان جشن بزرگ دنیای کارناوال هستند؛ اما شکوه و جلال هیچ کدام از این جشن ها با شور و نشاط کارناوال در ریو برابری نمی نماید!

بساط این کارناوال هر سال بعد از شروع سال نو برپا می گردد. بخش هیجان انگیز این جشن بزرگ، زمانی شروع می گردد که هنرآموزان مدارس سامبا، قابی دیدنی از هنرنمایی های خود را مقابل چشمان دیدنگران به نمایش می گذارند. این قسمت مجذوب نماینده از جشن در مکانی منحصربه فرد به نام سامبا درومو برگزار می گردد که فضای استادیوم مانند آن، به دیدنچیان این فرصت را می دهد تا نمایش مجذوب نماینده پایکوبینده های مدارس سامبا را با دقت بیشتری دیدن نمایند.

پارک لاژی | قابی زیبا از منظره ها طبیعی بکر و دست نخورده

از دیگر پارک های مشهور ریودوژانیرو، پارک لاژی است که به علت داشتن منظره ها زیبا، هر جهانگردی را مجذوب خود می نماید. از نقطه مرکزی این پارک، می توانید نظاره گر تندیس باشکوه مسیح باشید. جالب است بدانید که پارک لاژی در اصل یک مدرسه هنرهای تجسمی است که دانش آموزان در آن تمرین می نمایند. اگر از میان جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو، پارک لاژی را انتخاب کردید، یادتان باشد در فضای دل انگیز آن، طعم ناب قهوه برزیلی را حتما امتحان کنید!

کوه شوگرلوف | مرتفع ترین نقطه در ریودوژانیرو

از برترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو که می توانید با حضور در آن، دیدی پانورامایی به کل شهر داشته باشید، کوه شوگرلوف است. این کوه که نمایی شبیه به کله قند دارد، در فاصله نزدیکی با خلیج گوانابارا واقع شده است. جالب است بدانید که در کوه شوگرلوف تله کابین های متعددی هم تعبیه شده اند تا شما با سوارشدن بر آن ها، از طبیعت زیبا و مسحور نماینده این منطقه، بهتر دیدن کنید.

پارک ملی تیجوکا | زیستگاه مهم گونه های جانوری و گیاهی نادر

پرچم دار برترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو هم پارک ملی تیجوکا است که بازدید از آن، مجذوب نمایندهیت خاص خودش را دارد. این پارک به عنوان بزرگ ترین جنگل شهری ریودوژانیرو، میزبان گونه های گیاهی و جانوری متعددی است که زمان گردش در مسیرهای رویایی آن، شانس دیدار با همه آن ها را خواهید داشت. در این پارک جنگلی، یک موزه هم به چشم می خورد که در فضای داخلی آن، مینیاتوری از قاب قدیمی شهر ریودوژانیرو نگهداری می گردد.

باغ گیاه شناسی ریودوژانیرو | آزمایشگاهی در دل طبیعت

طبیعت دل انگیز ریودوژانیرو جاهای دیدنی بکر و زیبایی را برای این شهر ساخته که یکی از آن ها، باغ گیاه شناسی ریودوژانیرو است. این باغ باشکوه، مساحتی به وسعت 350 هکتار دارد. به هر بخشی از این باغ که قدم بگذارید، با یک جاذبه طبیعی نادر و شگفت انگیز روبرو می شوید. تعدد همین جاذبه ها هم سبب شده است تا مسئولین خوش ذوق ریودوژانیرو با تعبیه چند گاری، امکان گشت وگذار در قسمت های مختلف این باغ را برای جهانگردان سهولت ببخشند. باغ های ژاپنی، گلخانه های آهنی و شیشه ای و آزمایشگاه های علمی از جمله جاذبه هایی هستند که لذت حضور در این باغ را برای جهانگردان دوچندان می نمایند.

استادیوم ماراکانا | بزرگترین استادیوم ورزشی برزیل

برزیل همواره تداعی نماینده رقابت های فوتبالی هیجان انگیز در دنیا بوده است. به طور کلی نام فوتبال و برزیل از گذشته جدانشدنی بوده است. استادیوم ماراکانا به عنوان یکی از بزرگ ترین استادیوم های برزیل است که نام آن را باید به لیست جاهای دیدنی ریودوژانیرو اضافه کنیم. اگر اهل فوتبال باشید، از نشستن در صندلی های استادیومی که روزگاری میزبان بازی های المپیک تابستانی بوده است، نهایت لذت را تجربه خواهید کرد.

  • هزینه ورودی: برای هر نفر 100 دلار.

صومعه سنت بندیکت | اثری باشکوه از هنرمندان برزیلی

صومعه سنت بندیکت را می توان شاهکاری دیگر از جاهای دیدنی ریودوژانیرو دانست که به دست بزرگ ترین هنرمندان این شهر ساخته شده است. تزیینات طلاکوبی شده داخل این بنا، قطعا شما را متحیر و شگفت زده می نماید. این صومعه یک کالج هم دارد که دانش آموزان در آن، دروسی نظیر فلسفه و الهیات را آموزش می بینند. جالب است بدانید که در فضای روحانی این کلیسا، جشن های موسیقی باشکوهی نیز به وسیله ارکسترهای معروف دنیا برگزار می شوند.

برای جهانگردان تاریخ دوستی که از دیدن منظره ها و بناهای تاریخی لذت کامل را تجربه می نمایند، صومعه سنت بندیکت برترین گزینه است. اگر قصد بازدید از این صومعه را داشتید، پیشنهاد می کنیم ساعات اولیه روز را به دیدنی آن اختصاص دهید. سنت بندیکت در این ساعات، آرامش و سکوت بیشتری دارد.

جزیره پکته | از محبوب ترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو

به جزیره پکته، سکونتگاه امپراتوری قدیم پرتغالی خوش آمدید. این جزیره زیبا که از دیگر جاهای دیدنی ریودوژانیرو است، در فاصله بسیار کمی با خلیج گوانابارا واقع شده است. جزیره پکته ضمن داشتن طبیعی بکر و دست نخورده، دارای غرفه های غذاهای محلی است که رایحه خوش کباب دودی هایش فضایی دلربا و سحرانگیز به آن بخشیده است.

پله های سلارون | جادویی مسحورنماینده از رنگ و طرح

از برترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو مناسب برای عکاسی، پله های سلارون است. از فلسفه این جاذبه دیدنی اگر بخواهیم برای تان بگوییم، باید از خوش ذوق ترین هنرمند شیلی، یعنی خورخه سلارون یاد کنیم که با رنگ آمیزی سفال و کاشی تحولی بزرگ به جاذبه های دیدنی برزیل بخشید. این هنرمند باسلیقه کار رنگ آمیزی روی سفال را با مصالح اضافی خانه خود شروع کرد. کم کم این هنر به وسیله مردم برزیلی مورد استقبال نهاده شد و از دل آن، پله های سلارون که مزین شده به پرچم برزیل هستند، به دنیا آمد.

این پله ها به محله معروف سانتا ترزا راه پیدا می نمایند. بنابراین، با قدم زدن روی آن ها می توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم قاب هایی زیبا از این نما را در دوربین عکاسی خود به ثبت برسانید و هم از محله معروف این شهر دیدن کنید.

تئاتر شهرداری | صحنه ای خلاقانه و دیدنی از تئاترهای معروف برزیلی

برای علاقه مندان به تئاتر، خبر خوبی داریم؛ در میدان معروف سینلاندیای ریودوژانیرو، بنایی با نام تئاتر شهرداری به چشم می خورد که میزبان زیباترین و باشکوه ترین صحنه های تئاتر کشور برزیل بوده است. اجراهای گذشته این بنا بیشتر مربوط به ارکستر سمفونیک های خارجی بوده است؛ اما در حال حاضر، این جاذبه میزبان پایکوبی باله و موسیقی های کاملا کلاسیک است.

موزه آمانیا | ترکیبی خارق العاده از هنر و معماری

در لیست جاهای دیدنی ریودوژانیرو، موزه آمانیا معروفیتی دنیای دارد. اولین ویژگی برجسته این موزه، معماری خلاقانه و منحصربه فرد آن است که هر جهانگردی را ساعت ها میخکوب خود می نماید. اما بعد از آن، محتویات ارائه شده در موزه است که سبب جذب هزاران جهانگرد می گردد. در موزه آمانیا، کوشش می گردد دستاوردهای تکنولوژی و محیط زیست با زبان و لحنی کاملا هنری در معرض دید عموم کاربران قرار گیرند. قطعا این فضای هوشمند هنری برای علاقه مندان به دنیای تکنولوژی، لطف و مجذوب نمایندهیتی وصف نشدنی دارد.

کلیسا و صومعه سائوبنتو | از جاذبه های معماری در ریودوژانیرو

از دیگر جاذبه های مذهبی تاریخی ریودوژانیرو، کلیسا و صومعه سائوبنتو است که از آن به عنوان بزرگ ترین پروژه شهری یاد می گردد. این شاهکار معماری ضمن ارزش والای مذهبی که دارد، به لحاظ معماری و دکوراسیون داخلی نیز یک اثر هنری خارق العاده محسوب می گردد. اوج ظرافت و زیبایی داخلی این بنا، کنده کاری های روی چوب است که قابی کوتاه از زندگی قدیسان کلیسا را مقابل چشمان جهانگردان به نمایش می گذارد.

سفر به ریودوژانیرو | شهر سواحل بکر و کوه های سرسبز

ریودوژانیرو جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد. در این میان، طبیعت بکر، زیبا و سرسبز آن، بیش از تمام جاذبه هایش جهانگردان را مسحور خود می نماید. ما در این مطلب، کوشش کردیم با معرفی جاهای دیدنی ریودوژانیرو، تصویری کامل و بی نقص از زیبایی های این شهر را برای تان روایت کنیم. به طور کلی خرید تورهای مسافرتی رایج ترین راه برای سفر به برزیل است. اما اگر کمی اهل ماجراجویی باشید، با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل نیز می توانید سفر به این مقصد را خودتان تجربه کنید.

حال نوبت شماست که برای مان بنویسید توصیف کدام جاذبه از ریودوژانیرو، شوق سفر به این شهر را در شما زنده کرد؟

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی ریودوژانیرو

ریودوژانیرو در کدام کشور واقع شده است؟

ریودوژانیرو یکی از بزرگ ترین و معروف ترین شهرهای کشور برزیل است که تا سال 1960 به عنوان مرکز این کشور شناخته می شده است.

آب وهوای ریودوژانیرو چگونه است؟

آب وهوای ریودوژانیرو نظیر آب وهوای برزیل، گرمسیری و در عین حال مرطوب است.

برترین زمان سفر به ریودوژانیرو چه موقع است؟

برترین زمان سفر به ریودوژانیرو، اوایل دی ماه تا اواخر اسفندماه است.

غذاهای محلی ریودوژانیرو کدام است؟

کباب سنتی، خوراک فیجودا، کیبی، توپ ماهی، گوشینها، تاپیوکا، پنیر دلمه ای، پاستیل، فاروفا، موککا و آکاراژه از برترین غذاهای محلی این شهر هستند.

از برترین هتل های ریودوژانیرو کدام است؟

از مجلل ترین هتل های ریودوژانیرو، می توان به هتل گرند حیات ریو، هتل سانتا ترزا ریو، هتل مریوت ریو، هتل ویندزور بارا ریو، هتل پرامینید پارادیسو ریو، هتل هیلتون کاپاکابانا، هتل شرایتون گراند، هتل ویندسور فلوریدا و هتل هیلتون بارا اشاره نمود.

برترین مراکز خرید ریودوژانیرو کدام است؟

مرکز خرید لبلون، بارا، ریوسول و ویلج از معروف ترین مراکز خرید ریودوژانیرو هستند.

منبع: فلای تودی

به "جاهای دیدنی ریودوژانیرو ، قلب تپنده برزیل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی ریودوژانیرو ، قلب تپنده برزیل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید