فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

به گزارش سرزمین من، در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره فرودگاه بین المللی هنگ کنگ ، سخن خواهیم گفت.

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

هُنگ کُنگ (به انگلیسی: Hong Kong) شهری است جزیره ای در جنوب چین. منطقه خودمختار هنگ کنگ با هفت میلیون و 230 هزار نفر جمعیت، از مهم ترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و دنیا به شمار می رود.

هنگ کنگ یکی از دو منطقه ویژه کشور چین است که از نظر مالی، گردشگری و بازرگانی نقش مهمی را در این کشور ایفا می نماید. علاوه بر چین، هنگ کنگ یکی از مهم ترین مراکز مالی و منظم ترین شهرها در دنیا محسوب می گردد. در کنار جایگاه مالی، هنگ کنگ دارای جاذبه های متنوع و فراوانی است که موجب می گردد تا هر ساله گردشگران بسیاری از اقصی نقاط دنیا به آنجا سفر نمایند.

پس برای آشنایی با فرودگاه بین المللی هنگ کنگ در ادامه مطلب همراه مجله گردشگری سرزمین من باشید.

معرفی فرودگاه

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ (Hong Kong International Airport) موسوم به فرودگاه چک لاپ کوک (Chek Lap Kok) اصلی ترین فرودگاه هنگ کنگ است که از سال 1998 فعالیت خود را شروع نموده و مهم ترین شاهراه ارتباطی با سرزمین اصلی چین از نظر مراوادات تجاری و تردد مسافر است.

فرودگاه هنگ کنگ در فضایی به وسعت 1255 هکتار دارای دو پایانه است. پایانه شماره 1 سومین پایانه بزرگ مسافری در دنیا است. پایانه شماره 2 نیز از سال 2007 به مجموعه فرودگاه اضافه شده و مختص انجام امور مسافران ورودی به فرودگاه است. بعلاوه، پذیرش اغلب شرکت های مقرون به صرفه قیمت نیز در این پایانه مستقر هستند.

در مجموع، پایانه های فرودگاه هنگ کنگ مجهز به کلیه امکانات رفاهی و خدماتی از قبیل فروشگاه ها، رستوران ها، پلیس، خدمات بسته بندی چمدان، هتل و .. هستند.

مشخصات فرودگاه

نوع فرودگاه: همگانی (مسافری)

کد یاتا: HKG

کد ایکائو: VHHH

ارتفاع از سطح دریا: 9 متر

قطب اصلی خطوط هوایی: چاینا ایرلاینز (China Airlines) و هواپیمایی شرقی چین (China Eastern airlines)

فاصله هوایی تا تهران : 6190کیلومتر معادل 8 ساعت و 11 دقیقه پرواز

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ در جزیره کپ لاک کوک واقع در غرب هنگ کنگ واقع شده است.

راه های دسترسی

قطار Airport Express : این قطار راحت ترین و سریع ترین راه ممکن برای دسترسی به فرودگاه از اقصی نقاط هنگ کنگ است. این قطارها هر دقیقه یکبار حرکت نموده و در ایستگاه های مختلف توقف می نمایند. بعلاوه، در پوسترهای راهنمای قطار کلیه موارد لازم برای مسافران ذکر شده اند.

قطار Tung Chung MTR : چنانچه قصد صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل را دارید کافی است تا از پایانه فرودگاه سوار اتوبوس شده و به اولین ایستگاه این قطار (با فاصله ای در حدود 15 دقیقه) مراجعه کنید.

اتوبوس : اتوبوس نسبت به قطار وسیله مقرون به صرفه تری محسوب شده و بصورت 24 ساعته در دسترس است.

تاکسی : تاکسی گزینه نسبتا گران تری است. تاکسی های هنگ کنگ به سه نوع قرمز، سبز و آبی تقسیم شده و هر یک مجاز به گردش در محدوده خاصی هستند.

قایق: فرودگاه هنگ کنگ دارای پایانه ویژه ای برای افرادی است که قصد تردد با قایق به فرودگاه را دارند و امکان استفاده از آن سراسر رودخانه مروارید دلتا وجود دارد.

اطلاعات پرواز

در حال حاضر، هیچ پرواز مستقیمی از فرودگاه های داخلی به سمت این فرودگاه ثبت نشده است.

منبع: تاپ تراول

به "فرودگاه بین المللی هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه بین المللی هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید