خبرنگاران اسامی صنوف پرخطر و کم خطر در کردستان اعلام شد

به گزارش سرزمین من، سنندج - خبرنگاران - معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اسامی مشاغل و صنوف پرخطر که باید همچنان تعطیل و صنوف کم خطر که با اجرای پروتکل بهداشتی می توانند فعالیت داشته باشند معین و به تمام شهرستان های استان اعلام شده است.

خبرنگاران اسامی صنوف پرخطر و کم خطر در کردستان اعلام شد

بختیار خلیقی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار سرزمین من گفت: گام دوم فاصله گذاری هوشمند مبتنی بر بازگشایی بخشی از واحدهای صنفی است در استان ها از جمله کردستان از تاریخ شنبه 23 فروردین با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا استان شروع می گردد.

وی با اشاره به اینکه صنوف پرخطر تعطیلی آنها همچنان ادامه دارد، اضافه نمود: فروشگاه های عظیم و زنجیره ای به غیر از سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی، آکادمی های رانندگی، رستوران، اغذیه فروشی، طباخی و فست فود، گرمابه، سونا و ماساژ، مراکز بازی و تفریحی وگیم نت، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه خانه، چایخانه و تریا مشمول این طرح بازگشایی نبوده و تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی آنها وجود ندارد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه نمود: تمام واحدهای صنفی مشمول صنوف پرخطر در سراسر استان موظفند مطابق مصوبات و بخشنامه های گذشته ستاد ملی کرونا عمل نموده و تحت هیچ عنوان تا اطلاع ثانوی نسبت به بازگشایی واحدهای خود اقدام ننمایند.

خلیقی یادآور شد: مراکز با تجمع انبوه همچون مدارس، دانشگاه ها، آکادمی ها، مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک، مراکز فرهنگی مانند سینما، تئاتر، فرهنگسراها، مراکز ورزشی سرپوشیده، اماکن مذهبی، پارک ها و فضای سبز و مبلمان شهری، مراکز گردشگری مثل موزه ها، خوابگاه ها، پانسیون ها و مراکز تفریحی همچنان تعطیل خواهند بود.

وی تاکید نمود: براساس این دستورالعمل، واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی شامل صنوف و مشاغل کم خطر با ریسک کم و متوسط هستند که موظفند با رعایت پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت و مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این وزارتخانه ضمن ثبت نام، نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام نمایند.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان صنوف کم خطر در این استان را به توضیح ذیل اعلام نمود:

صنوف کم خطر شامل مصالح ساختمان، آهن، فولاد، آلومینیوم و پی وی سی، کاغذ و مقوا، کابینت و تجهیزات آشپزخانه، نظافت ساختمان، قالیشویی، موادشیمایی، لوازم خانگی، الکترونیکی و لوستر، پارکینگ، تعمیر لباس و کفش، شیرآلات لوازم بهداشتی، کاشی و سرامیک و تزئینی ساختمان، قطعات یدکی، پرده تزیین و دکوراسیون، ملزومات فرهنگی است.

فروشگاه مواد دخانی، شیرینی، شکلات، بستنی، آبمیوه و خشکبار، آرایشی بهداشتی و شوینده، لوازم و تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، عطاری، طلا، جواهر، نقره و بدلیجات و ساعت، کامپیوتر، تجهیزات الکترونیکی، دوربین و خفاظتی، بلور، کریستال و ظروف چینی، موبایل، دوربین، لوازم دیجیتال و لوازم جانبی، ظروف و ملزومات پلاستیکی. ظروف آلومینیوم، شیشه و آیینه، فروش خودرو سنگین و سواری، گل و گیاه، پارچه، پوشاک، کیف، کفش، پاپوش و چرم، کشباف، پیراهن دوز و خیاط، خرازی و ملزومات پوشاک، سراجی و لوازم قنادی، لوازم شکار و تفریح، خشکشویی و اتوشویی، ناشران، کتاب فروشان، خدمات چاپ، آتلیه و عکاسی. مبلمان منزل و اداری و کالای خواب، ایمنی و آتش نشانی، دکه داران و بوفه، تعمیرگاه خودرو سنگین و سبک و کارواش، عینک، الکترونیکی، بنگاه معاملات مسکن، آسانسور، فروشندگان رنگ، ورزشی و اسباب بازی، سمساری، لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر، روزنامه ها و فروشندگان صنایع دستی.

انبار و سردخانه ها، ابزار و یراق، پیچ و مهره و قفل لولا و کلید، چوب، تخته و نئوپان، رستوران و غذای آماده(صرفا بیرون بر)، تاسیسات و تهویه مطبوع، لوله و پروفیل، لوازم و ماشین آلات اداری، مهندسی، دفتری و لوازم التحریر، موتور و دوچرخه، ماشین آلات کشاورزی و پمپ آب، چرم، فرش، موکت و کفپوش ها.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اسامی صنوف پرخطر و کم خطر در کردستان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اسامی صنوف پرخطر و کم خطر در کردستان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید