توافق آلمان، فرانسه و ایتالیا بر سر موضوعی نو!

به گزارش سرزمین من، مهر نوشت: به نقل از رویترز طبق یک سند مشترک آلمان، فرانسه و ایتالیا درباره شیوه قانونمندسازی هوش مصنوعی در آینده به توافقی دست یافته اند آنها معتقدند باید به جای هوش مصنوعی کاربردهای آن را قانونمند کرد.

توافق آلمان، فرانسه و ایتالیا بر سر موضوعی نو!

پیش بینی می گردد این امر مذاکرات در سطح اتحادیه اروپا را سرعت بخشد. دولت های این 3 کشور هوادار ایجاد تعهدات داوطلبانه الزام آور برای تهیه نمایندگان بزرگ و کوچک هوش مصنوعی هستند. کمیسیون ، مجلس و هیات اتحادیه اروپا هم اکنون مشغول مذاکره درباره موضع منطقه درباره این حوزه تازه فناوری هستند.

مجلس اتحادیه اروپا در ماه ژوئن 2023 میلادی قانون هوش مصنوعی را با هدف کاهش ریسک ایمنی و اجتناب از تاثیرات تبعیض آمیز بدون کندکردن روند توسعه آن در منطقه ارائه کرد. در نهایت اعضای مجلس طی مذاکرات دستورالعملی پیشنهاد کردند که فقط تهیه نمایندگان بزرگ هوش مصنوعی(که بیشتر آمریکایی هستند) باید آن را رعایت نمایند.

با این حال 3 دولت اتحادیه اروپا نسبت به این چالش رقابتی آشکار دستورالعمل مذکور برای ارائه دهندگان کوچکتر اروپایی هشدار دادند. آنها اعلام کردند که این می تواند منجر به اعتماد کمتر به امنیت این ارائه دهندگان کوچکتر و در نتیجه مشتریان کمتر گردد. آنها در ادامه افزودند این قوانین باید برای همه الزام آور باشد. بعلاوه هیچ تحریمی نباید اعمال گردد. اما اگر پس از یک بازه زمانی خاص دستورالعمل نقض شد، یک سیستم تحریم ایجاد خواهد شد. در آینده مقامات اروپایی پیروی شرکت ها از استانداردها را رصد خواهند کرد.

  • توانایی خارق العاده ربات یک گرمی/ از پس هر کاری بر می آید/ عکس

  • بن سلمان وسط بیابان پیست اسکی می سازد!/ عکس

طبق بیانیه وزارت اقتصاد آلمان که همراه وزارت امور دیجیتال این کشور مسیولیت این حوزه را برعهده دارند، قوانین و نظارت های دولتی نباید هوش مصنوعی را قانونمند نمایند بلکه باید کاربردهای آن را هدف گیرد. توسعه مدل های هوش مصنوعی که هنوز استفاده نمی شوند یا در بازار ارائه نشده اند، نباید به وسیله کشورها به طور جداگانه قانونمند گردد.

227323

منبع: خبرآنلاین

به "توافق آلمان، فرانسه و ایتالیا بر سر موضوعی نو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق آلمان، فرانسه و ایتالیا بر سر موضوعی نو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید