ایتالیا طرح واکسیناسیون اجباری برای همه را در دستور کار قرار می دهد

به گزارش سرزمین من، نخست وزیر ایتالیا اجرای طرح اجباری شدن واکسن برای همه شهروندان در این کشور را قابل تصور دانسته است.

ایتالیا طرح واکسیناسیون اجباری برای همه را در دستور کار قرار می دهد

به گزارش گروه بین الملل سرزمین من، کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن همچنان در اروپا جولان می دهد و مقامات این اتحادیه را درگیر خود نموده است.

تشدید قواعد سفربرای آلمانی ها در هلند

نوترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که با توجه به بدتر شدن شرایط کرونایی در آلمان هلند از دوشنبه آینده قواعد سفر برای مسافران از این کشور را تشدید می نماید. وزارت کشور هلند امروز (آدینه) بیان کرد که ارائه گواهی سبز سلامت برای ورود مسافران از آلمان الزامی خواهد بود. تا به حال هیچ گونه محدودیتی برای ورود مسافران از آلمان به هلند وجود نداشته است.

برطرف مناقشات بین اروپا و شرکت آسترازنکا

کمیسیون اروپایی و شرکت آسترازنکا هم مناقشات حقوقی درباره تحویل واکسن را انتها یافته اعلام نموده و در این باره توافق کردند. بر اساس توافق صورت گرفته شرکت آسترازنکا متعهد شد که تا انتها سه ماهه سوم امسال میلادی 60 میلیون دوز و تا انتها سه ماهه چهارم 75 میلیون دوز و 65 میلیون دوز هم تا انتها سه ماهه اول سال 2022 به این اتحادیه ارائه دهد. کمیسیون اروپایی در آوریل فرایند قانونی را علیه این شرکت به علت عدم پایبندی به توافقات خود در قبال اروپا را به جریان انداخته بود.

فرایند کند واکسیناسیون در آلمان

وزیر بهداشت آلمان هم با وجود فرایند کند واکسیناسیون در کشورش همچنان با طرح اجباری شدن واکسن مخالفت نموده و اعلام نموده : من بااین طرح مخالف بوده، هستم و خواهم بود و اجباری شدن واکسن برترین راه چاره نیست. وی در عین حال واکسیناسیون را برترین راه چاره برای ایمنی در برابر این بیماری دانست.

خستگی از واکسیناسیون و کاهش تمایل برای تزریق واکسن سبب شده شرایط برای شیوع موج چهارم کرونا در آلمان مساعدتر گردد.

بر اساس آخرین گزارش هفتگی انستیتو رابرت کخ آلمان این بیماری بخصوص در گروه های سنی میانسال در حال افزایش است. هم زمان خستگی از واکسیناسیون و کاهش تمایل به تزریق واکسن در بین شهفرایندان آلمانی رو به افزایش است. نسبت شهفرایندان آلمانی واکسینه شده نسبت به هفته قبل (59 درصد) به آرامی افزایش پیدا نموده و به 61 درصد رسیده است.

در واقع نرخ واکسیناسیون در آلمان به میزانی که انستیتو رابرت کخ آلمان در ماه جولای به اسم مطلوب ارزیابی می کرد نزدیک نیست.

بر اساس گزارش نهادهای بهداشتی در آلمان بیشتر بزرگسالان بین 35 تا 59 سال با ابتلا به کووید 19 به بیمارستان ها مراجعه می نمایند. بیشتر آن ها واکسینه نشده اند. تعداد مرگ های کرونایی از اوایل آگوست هم در این کشور فرایند افزایشی داشته است.

تداوم فرایند افزایشی کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از افزایش نرخ مبتلایان نو هفتگی در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر به 80.2 اطلاع داد و بیان کرد که در عرض 24 ساعت 14251 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 45 نفر هم در این مدت دراثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ابتلای 24 هزار نفر در آلمان به کرونا با وجود واکسیناسیون کامل

بر اساس داده های نهادهای بهداشتی در آلمان تا به حال بیش از 24 هزار نفر در این کشور با وجود انجام واکسیناسیون کامل به کووید 19 مبتلا شده اند. بر اساس نوترین گزارش انستیتو رابرت کخ آلمان از اول فوریه 24098 مورد ابتلا به این بیماری بعد از واکسیناسیون کامل گزارش شده است. با این همه انستیتو رابرت کخ آلمان تاثیر واکسن را در مقابله با این بیماری همچنان بالا ارزیابی نموده است.

فرایند افزایشی مبتلایان نو در ایتالیا و انگلیس

تعداد مبتلایان نو در ایتالیا و انگلیس همچنان فرایند افزایشی را طی می نماید. وزارت بهداشت ایتالیا از 6761 مورد ابتلای روزانه و انگلیس هم از 38154 ابتلای روزانه اطلاع داده که حاکی از افزایش نرخ مبتلایان روزانه در این کشورها است.

اجباری شدن واکسیناسیون برای همه در دستور کار دولت ایتالیا

ایتالیا در حال آنالیز طرح اجباری شدن واکسن برای همه مردم خود است. این خبر را ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا تایید نموده است. وزیر بهداشت ایتالیا اعلام نموده که واکسیناسیون اجباری تنها برای بخشی از مردم کشور ما اعمال شده است. ایتالیا در ماه آوریل یکی از اولین کشورها بود که واکسیناسیون کادر درمان در آن اجباری شد. وزیر بهداشت ایتالیا توسعه این طرح را از نظر قانونی امکان پذیر می داند. ایتالیا بعلاوه می خواهد مرحله سوم واکسیناسیون خود را از اواخر سپتامبر شروع کند. این کمپین ابتدا برای افراد با سیستم ایمنی ضعیف انجام می گردد.

افزایش بستری ها در اورژانس های آلمان

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در آلمان موارد بستری بیماران کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه به 1160 نفر افزایش پیدا نموده است.

افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در بین جوانان نروژی

با توجه به افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در بین جوانان کشور نروژ می خواهد واکسیناسیون 12 تا 15 ساله ها را در دستور کار قرار دهد. دولت این کشور از افزایش نرخ مبتلایان نو در بین گروه سنی 13 تا 19 سال به ازای هر 100 هزار نفر به 174 اطلاع داد.

نخست وزیر این کشور بعلاوه بیان کرد که طرح کاهش محدودیت ها برای مهار کرونا را به تعویق می اندازد تا سهم کاملا واکسینه شده ها در این کشور افزایش یابد . در حال حاضر 57 درصد بزرگسالان در این کشور هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

نوترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس نوترین آمارها در فرانسه طی 24 ساعت 15,911نفر به کرونا مبتلا شده اند و 103 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم طی 24 ساعت 38,154نفر به کرونا مبتلا شده اند و 178نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم طی 24 ساعت 6,761نفر به کرونا مبتلا شده اند و 34نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم طی 24 ساعت 9,561نفر به کرونا مبتلا شده اند و 168 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

به این ترتیب بر اساس نوترین آمارها تا به حال در فرانسه 6,799,240نفر از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 114,680هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 6,862,904نفر به کرونا مبتلا شده اند و 132,920نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس نوترین آمارها تا به حال 4,553,241نفر به کرونا مبتلا شده اند و 129,352هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 4,871,444نفر به کرونا مبتلا شده اند و 84,640نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,983,983نفر به کرونا مبتلا شده اند و 92,794نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ایتالیا طرح واکسیناسیون اجباری برای همه را در دستور کار قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا طرح واکسیناسیون اجباری برای همه را در دستور کار قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید