تلاش های ایران در راستای برقراری صلح در منطقه و مقابله با تروریسم از زبان ظریف

به گزارش سرزمین من، ,وزیر خارجه به تشریح تلاش های ایران در راستای برقراری صلح در منطقه و مقابله با تروریسم از جمله رایزنی های امروزش در سوریه و اقدامات نمایندگان ایران در خصوص اوضاع افغانستان و یمن پرداخت.

تلاش های ایران در راستای برقراری صلح در منطقه و مقابله با تروریسم از زبان ظریف

به گزارش گروه سیاست خارجی سرزمین من، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که امروز (دوشنبه) در رأس یک هیأت سیاسی و به منظور مصاحبه با مقامات سوریه به دمشق سفر کرد، در توئیتی با انتشار تصاویری از دیدارهایش با مقامات سوریه به تشریح تلاش های ایران در راستای برقراری صلح در منطقه و مقابله با تروریسم پرداخت و نوشت: تلاش های ما (ایران) در راستای برقراری صلح در منطقه و مقابله با تروریسم: امروز با بشار اسد رئیس جمهور و ولید المعلم وزیر خارجه سوریه پیش از برگزاری کنفرانس ویدیویی وزرای خارجه فرایند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) دیدار کردم.

وی نوشت: در مورد افغانستان نیز نماینده ویژه با همه طرف ها در کابل در روزهای اخیر دیدار کرد و در مورد یمن نیز نماینده ویژه ما با سازمان ملل و یمنی ها برای سرانجام یافتن به مصایب این کشور در حال همکاری است.

وزیر خارجه ایران امروز (دوشنبه) در دمشق با بشار الاسد رئیس جمهور و ولید المعلم وزیر خارجه سوریه دیدار و مصاحبه کرد.

ظریف را در این سفر علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و حمیدرضا دهقانی پوده دستیار وزیر و مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه همراهی کردند.

از سوی دیگر محمدابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه وزیر خارجه در امور افغانستان دیروز و امروز در کابل با مقامات افغانستان درباره اختلافات سیاسی کنونی در این کشور و صلح و ثبات در افغانستان به مصاحبه پرداخت.

علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی چهارشنبه 20 فروردین 1399 در تماسی تلفنی با سرگئی ورشنین معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه درباره اوضاع منطقه از جمله آخرین تحولات در صحنه میدانی و سیاسی سوریه و یمن مصاحبه کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تلاش های ایران در راستای برقراری صلح در منطقه و مقابله با تروریسم از زبان ظریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش های ایران در راستای برقراری صلح در منطقه و مقابله با تروریسم از زبان ظریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید