تروریست ها 5 تن گندم سوریه را به آتش کشیدند

به گزارش سرزمین من، مدیر کشاورزی شهر حسکه در شمال سوریه از نابودی پنج هزار تُن محصول گندم و هفت هزار تُن جو در این شهر توسط تروریست های مورد حمایت ترکیه اطلاع داد.

تروریست ها 5 تن گندم سوریه را به آتش کشیدند

رجب سلامه روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری سوریه گفت: در فصل جاری تا به امروز 6 هزار و 600 هکتار از زمینه ای تحت کشت گندم و جو شهر حسکه در آتش سوخته اند که با این آتش سوزی ها حدود پنج هزار تُن گندم و هفت هزار تُن جو نابود و از مدار فراوری خارج شدند.

وی میزان وسعت مزارع گندم آتش گرفته در این منطقه را 2 هزار و 500 هکتار و وسعت مزارع جو سوخته شده را چهار هزار و 100 هکتار اظهار داشت و اضافه کرد: بیشتر آتش سوزی هایی که در حومه استان غربی اتفاق افتاده بر اثر عملیات خرابکاری توسط نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدوران آن ها بوقوع پیوسته است.

مدیر کشاورزی شهر حسکه سوریه هدف آتش زدن محصولات کشاورزی در این منطقه توسط تروریست ها را افزایش مسائل معیشتی کشاورزان و فقیر کردن آن ها بیان نمود.

پایگاه اطلاع رسانی سوریه نیوز 30 اردیبهشت سال جاری از آتش سوزی در مقیاس عظیم محصول گندم و جو کشاورزان روستاهای المناجیر، الأهراس، العامریة، تل عطاش و عرات أبو بکر در منطقه راس العین در حومه شمال غرب شهر حسکه در شمال شرق این کشور اطلاع داد و به نقل از منابع محلی نوشت که این آتش سوزی در نزدیکی منطقه ای رخ داد که نیروهای ترکیه در آن مستقر هستند و بسیاری از مزارع گندم و جو در آن واقع است.

بر اساس این گزارش، 2 روز قبل از آن نیز محصول بسیاری از زمین های کشاورزی و مزارع گندم و جو در روستاهای شهرهای طرطوس، السویداء، حمص، درعا و حماه بر اثر آتش سوزی از بین رفت.

خبرگزاری سوریه (سانا) در همان تاریخ گزارش داد که بر اثر درگیری بین گروه های تروریستی وفادار به ترکیه بر نفوذ به مناطق و سیطره بر مزارع گندم و جو دهها هکتار از مزارع مردم در شهر حسکه به آتش کشیده شد.

بر اساس اعلام منابع محلی، گروه های تروریستی فلیق الرحمن، سلطان مراد، احرار الشرقیه و فرقه المعتصم مورد حمایت ترکیه بر سر نفوذ در مناطق و سیطره بر مزارع کشاورزی مردم با یکدیگر درگیر شدند که بر اثر آن تعدادی از مزارع جو و گندم در حومه شهر تل تمر در غرب حسکه به آتش کشیده شد.

این خبرگزاری همچنین 6 خرداد سال جاری از انتقال محصول گندم کشاورزان مردم منطقه اشغال شده راس العین در حومه شمال استان حسکه این کشور توسط نیروهای ترکیه و تروریست های مورد حمایت آنها به داخل خاک ترکیه اطلاع داده بود.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "تروریست ها 5 تن گندم سوریه را به آتش کشیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تروریست ها 5 تن گندم سوریه را به آتش کشیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید