آموزش بیش از 11هزار نفر از علاقه مندان و فعالان صنعت گردشگری خراسان رضوی در سال 98

به گزارش سرزمین من، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: 11 هزار و 540 نفر از فعالان و علاقه مندان صنعت گردشگری استان طی سال 98 آموزش دیده اند.

آموزش بیش از 11هزار نفر از علاقه مندان و فعالان صنعت گردشگری خراسان رضوی در سال 98

به گزارش سرزمین من به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر امروز یکشنبه 24 فروردین ماه 1399 با اعلام این خبر اضافه کرد: با توجه به سیاست های ابلاغ شده از سوی وزارتخانه در خصوص ضرورت توجه به آموزش به عنوان زیرساخت لازم برای توسعه گردشگری و افزایش سطح خدمات و کیفیت ارائه آن و برای به روزرسانی دانش و مهارت افراد شاغل در صنعت گردشگری استان و همچنین تربیت نیروهای علاقه مند و متقاضی اشتغال در این صنعت، این دوره های آموزشی برگزارشده است.

او ادامه داد: در این مدت 138 دوره کوتاه مدت گردشگری، 25 دوره آموزشی توانمندسازی فعالان گردشگری استان برگزارشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: همچنین پنج مرحله مصاحبه زبان انگلیسی ویژه فراگیران دوره های مدیر فنی و راهنمایان گردشگری در استان خراسان رضوی برگزارشده است.

او بابیان این که پیش ازاین فراگیران متقاضی اخذ کارت راهنمایان عرب زبان، باید برای مصاحبه به تهران اعزام می شدند، اظهار کرد: اولین مصاحبه زبان عربی ویژه راهنمایان گردشگری در استان خراسان رضوی برگزار شد.

مکرمی فر شرح داد: با استفاده از توان 11 موسسه آموزش گردشگری، تعداد 11 هزار و 540 نفر با گذراندن 138 دوره آموزشی، طی 13 هزار و 327 ساعت آموزش در یک ساله گذشته گواهینامه های آموزشی معتبر از اداره کل استان دریافت کرده اند.

او گفت: این عملکرد با توجه به محدودیت های ایجادشده متأثر از شیوع ویروس کرونا و الزام به تعطیلی مراکز آموزشی گردشگری در ماه آخر سال محقق شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اضافه کرد: با توجه به بخشنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر الزام گذراندن دوره های مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری و همچنین کارکنان اقامتگاه های بوم گردی و ابلاغ آن در تابستان 98، هفت موسسه آموزشی استان، با پیگیری به عمل آمده توانستند این مجوزهای جدید را از دفتر مطالعات و آموزش کشور اخذ کرده و نسبت به آموزش 345 نفر از مدیران تأسیسات گردشگری و کارکنان اقامتگاه های بوم گردی در شش ماهه دوم سال 98 اقدام کنند.

او یادآور شد: برگزاری دوره های ضمن خدمت شاغلان صنعت گردشگری استان، سمینارهای آموزشی و دوره های توانمندسازی فعالان گردشگری از شاخص ترین فعالیت های آموزشی در سال 98 بوده و در بین دوره های مصوب آموزشی، دوره های مدیر فنی دفاتر، راهنمایان گردشگری و مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری، بیشترین متقاضی را داشته است.

منبع: میراث آریا

به "آموزش بیش از 11هزار نفر از علاقه مندان و فعالان صنعت گردشگری خراسان رضوی در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش بیش از 11هزار نفر از علاقه مندان و فعالان صنعت گردشگری خراسان رضوی در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید