احتیاج دنیا امروز به مولفه های شعر فارسی، حافظ و مولانا دو معلم دهکده دنیای هستند

به گزارش سرزمین من، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با اشاره به مولفه های شعری حافظ و مولانا گفت: حافظ و مولانا طبیبان و معلمان دهکده دنیای هستند و دنیا امروز به مولفه های شعری این دو شاعر ایران زمین نیازمند هستند.

احتیاج دنیا امروز به مولفه های شعر فارسی، حافظ و مولانا دو معلم دهکده دنیای هستند

به گزارش سرزمین من از شیراز، مسعود سلطانی فر امشب در مراسم گرامیداشت حافظ و مولانا که در جوار آرامگاه حافظ برگزار گردید، گفت: حافظ و مولانا تنها شاعر نیستند تا مخاطب را با لذتی از شعر خود سیراب نمایند بلکه این دو شاعر ایرانی هر دو حکیم هستند و اشعار آنها درست زیستن را به انسان ها هدیه می دهد.

وی با بیان اینکه حافظ و مولانا را می توان طبیبان و معلمان دهکده دنیای دانست، گفت: مسالمت جویی، مثبت اندیشی، عشق و پیکار با ریاکاری چهار مولفه ای است که در اشعار حافظ به صورت ویژه نمود پیدا نموده و مولانا نیز در اشعار خود به این مولفه ها نظر داشته است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اجرای چنین برنامه هایی در حفظ هویت فرهنگی و تاریخی ایران موثر است به بعضی از ویژگی های شعر حافظ اشاره نمود و اضافه نمود: حافظ متفکری نواندیش و از پیشگامان رنسان ادبی دنیا است و سروده های حافظ بازتابی از اوج فکر و ادب ایران است.

سلطانی فر با بیان اینکه اشعار حافظ در زمانی رخ داد که دنیا غرب در تاریکی قرون وسطی به سر می برد، گفت: مولفه های شعری حافظ و نگرش و تفکری که در اشعار وی موج می زند سبب جاودانه شدن حافظ شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه امروز حافظ تنها شاعر ایرانیان و متعلق به کشور ایران نیست، توضیح داد: اندیشه های حافظ سبب شده که این شاعر گرانمایه محدود به حصار مرزها و جغرافیا نباشد و پیغام انسان دوستی و حکمت وی در تمام دنیا جاری و ساری باشد.

وی با اشاره به علاقه و ارادت بسیاری از ادیبان دنیا به حافظ اعلام کرد: مضامین عرفانی که حافظ در اشعارش بیان نموده با فطرت انسان درآمیخته و به همین دلیل بسیاری از بزرگان چون گوته که از قله های ادب اروپا هستند، شیفته حافظ شده و امروز نیز اشعارش برای مردم قابل فهم است.

سلطانی فر با اشاره به 8 مهرماه به نام روز ادای احترام به مقام مولانا گفت: حافظ آیینه تمام نمای مدارا، صلح و مولانا اسطوره آزاداندیشی است و در سال های اخیر اندیشه ها، دیدگاه ها و اشعار مولانا در غرب گسترش چشمگیر و محبوبیتی روز افزون یافته است.

انتهایی پیغام،

منبع: تسنیم

به "احتیاج دنیا امروز به مولفه های شعر فارسی، حافظ و مولانا دو معلم دهکده دنیای هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج دنیا امروز به مولفه های شعر فارسی، حافظ و مولانا دو معلم دهکده دنیای هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید