مدیران استانی با هنر خود منابع را جذب کنند

به گزارش سرزمین من، دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: صندوق توسعه ملی هیچ تقسیم بندی استانی ندارد و مدیران استانی با هنر خود می توانند همت کرده و جلوی منابع صندوق توسعه ملی را به سمت همدان باز کنند.

مدیران استانی با هنر خود منابع را جذب کنند

به گزارش سرزمین من، سیدحمید پورمحمدی ظهر پنجشنبه 6 تیر در شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان، اظهار کرد: اکنون در شرایط خاصی هستیم و سخت ترین و ظالمانه ترین تحریم های ممکن علیه کشور در حال اجرااست.

وی افزود: کشور در مقطع بسیار حساسی واقع شده است و باید این امتحان سخت تاریخی را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه هزینه های جاری کشور به شدت کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: امسال از جنس سفر رفتن، ساختمان سازی و ... نیست و این مسائل باید جمع شود و دستگاه های دولتی باید خود را با متوسط مردم منطبق کنند.

وی تاکید کرد: تولید و اشتغال جزو اولویت های کشور است که معیشت مردم و عدالت جزو موضوع آن خواهد بود و وابستگی کشور به نفت قطع خواهد شد.

پورمحمدی با تاکید بر کاهش هزینه های کشور، بیان کرد: در شرایط حال حاضر کشور باید قدرت انعطاف عقلایی و قدرت ایستادگی در مواضع و پایداری داشته باشد تا تحریم ها روی آن اثر نداشته باشد.

وی به پیشنیه استان همدان اشاره و بیان کرد: همدان نخستین پایتخت دولت متشکل در ایران بوده و در دنیا هیچ جایی در دوران باستان 500 سال پایتخت نبوده است و می توان گفت، سپهر استان همدان ستاره های پرفروغی دارد.

این مقام مسئول گفت: اینکه بدانیم منابع ملی محدود را در کجا هزینه کنیم باعث گره گشایی اوضاع کشور می شود.

وی درباره گردشگری همدان گفت: درباره گردشگری تاریخی و تمدنی همدان حرفی برای گفتن نیست چرا که همدان در این زمینه توانمند است و فقط باید زمینه برای آن فراهم شود.

پورمحمدی ادامه داد: از جهت گردشگری تاریک دره به شهرستان تویسرکان باید بازدیدهای لازم انجام و نتیجه آن اعلام شود.

وی یادآور شد: موزه غرب ظرفیت نگهداری 23 هزار قطعه را دارد و امسال باید این موزه به سرانجام برسد.

این مقام مسئول درباره شهر لالجین نیز بیان کرد: ساختار لالجین از بعد گردشگری و صنایع دستی مهم است و برای این مهم تخصیص حداکثری برنامه ریزی شود.

وی درباره شهر مبل و منبت نیز اظهار کرد: تسهیلات جدی برای شهر ملی مبل و منبت در نظر بگیرید چرا که در تبصره 18 برای تسهیلات ارزان قیمت دست ما باز است.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به ساخت مرکز جامع سرطان نیز گفت: پیگیری ها برای به نتیجه رساندن هرچه سریع تر این پروژه انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان همدان 1.2 وسعت کشور را داراست اما 4.5 هزار تن تولید کشاورزی در استان همدان انجام می شود، بیان کرد: امنیت غذایی و کشاورزی مهم است و در صورت نبود آب از بین می رود.

پورمحمدی درباره مشکل آب همدان نیز گفت: آبرسانی به همدان از سد تالوار با مشکل روبرو است چرا که این سد منبع پایداری به شمار نمی رود.

وی با اشاره به اینکه پول جریان سیال و پایه است، افزود: پول به هر کجا که جاذبه باشد می رود و این هنر مدیران ملی نیست که پول بدهند بلکه مدیران استانی باید جاذبه ای ایجاد کنند که پول به آن سمت برود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مدیران استانی با هنر خود منابع را جذب کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران استانی با هنر خود منابع را جذب کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید