ماسکی که حرکات سریع چشم را در خواب ردیابی می نماید

به گزارش سرزمین من به نقل از نیواطلس، مرحله REM یا حرکات سریع چشمان در خواب نقش مهمی در یادگیری، حافظه و رشد مغز دارد. در حال حاضر برای معین شدن مقدار مرحله REM خواب هر فرد، تست های مختلفی ضروری است. به همین دلیل ادعا می گردد ماسک سوما اسلیپ به کاربران یاری می نماید این فرایند را در خانه انجام دهند.

ماسکی که حرکات سریع چشم را در خواب ردیابی می نماید

در تست های آزمایشگاهی از تکنیکی به نام الکترواوکولوگرافی برای معین شدن مدت زمان REM خواب فرد استفاده می گردد. این فرایند شامل افزودن یک جفت الکترود به پوست بیمار در بالا و زیر یک چشم یا در دو طرف آن است.

همزمان با حرکات بالا و پایین یا چپ و راست چشم، قرنیه و شبکیه عضو به الکترودها نزدیک تر یا دورتر می شوند. از آنجا که میدان الکتریکی قرنیه و شبیکه با یکدیگر تفاوت دارد، الکترودها می توانند با رصد تغییرات در سیگنال های الکتریکی معین نمایند چشم به کدام سمت است.

ماسک سوما اسلیپ به وسیله استارت آپ سومالیتیکس در آمریکا ابداع شده و حرکات چشمان کاربر را هنگام خواب رصد می نماید اما برای انجام این کار از حسگرهای خازنی یکپارچه ساخته شده از ماده کامپوزیت اختصاصی نانولوله کربنی استفاده می نماید. هنگام استفاده از ماسک، فوم به چشم فشرده می گردد و حسگرها سیگنال های الکتریکی بالا، زیر و هریک از طرفین چشم را ردیابی می نمایند.

داده های مربوط به حرکات چشمان طی شب پس از جمع آوری به وسیله حسگرها به یک موبایل، تبلت یا دستگاه ردیاب سلامتی ارسال می گردد و هنگامیکه کاربر از خواب بیدار می گردد، ارزیابی از فرایند خواب وی برای او نمایش داده می گردد. یک بار شارژ باتری دستگاه برای 8ساعت استفاده کافی است.

سومالیتیکس هم اکنون در جستجوی شرکای سرمایه گذاری است تا دستگاه را به بازار ارائه کند. این شرکت مدعی است ماسک سومااسلیپ را می توان تا دسامبر آینده به طور تجاری با قیمت 199 دلار عرضه کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ماسکی که حرکات سریع چشم را در خواب ردیابی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسکی که حرکات سریع چشم را در خواب ردیابی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید