ضرورت دقت در مصرف مواد شوینده

به گزارش سرزمین من، خبرگزاری خبرنگاران-در روزهای سرانجام سال و نوروز، شماری از افراد بر اثر مسمومیت با مواد شوینده جان خود را از دست می دهند.

ضرورت دقت در مصرف مواد شوینده

به گزارش خبرگزاری سرزمین من به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، الناز بهروز کارشناس مدیریت دارویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: پیش از شروع تعطیلات نوروز، بر اساس سنتی قدیمی، نظافت و شستشوی خانه ها شروع می گردد و در امسال با توجه به همه گیری بیماری کرونا در کشور اهمیت شستشو و ضدعفونی محیط زندگی و محل کار دوچندان شده است.

کارشناس مدیریت دارویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت:طبق آمار های کشوری سالانه در ایام خاتمه سال و نوروز تعدادی از هموطنان در اثر مسمومیت با مواد شوینده جان خود را از دست می دهند.

الناز بهروز تاکید نمود: هنگام استفاده از مواد شیمیایی و فرآورده های شوینده و پاک کننده پنجره ها باید باز باشد تا هوا به خوبی در محیط جریان داشته باشد.

کارشناس مدیریت دارویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول توضیح داد: مواد شیمیایی مانند جوهر نمک با فرآورده های سفید کننده نباید به هیچ عنوان مخلوط شوند، زیرا بخار و گاز های فراوریشده آن سمی و کشنده است.

این کارشناس مدیریت دارویی اضافه نمود: پس از مصرف مواد شوینده، سفیدکننده، جرم بر و لوله بازکن در محیط های در بسته و کوچک مانند دستشویی و حمام به هیچ عنوان نباید توقف کرد، زیرا گاز های فراوری شده در این محیط های بدون تهویه مناسب، سمی است.

الناز بهروز تاکید نمود: برای مصرف مواد شیمیایی حتماً باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش بلند، کفش نفوذ ناپذیر، لباس آستین بلند، شلوار بلند و جوراب استفاده گردد.

کارشناس مدیریت دارویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: محصولات شیمیایی و شوینده، نفت، بنزین و دارو ها باید همواره در ظرف اصلی آن نگهداری شوند و هیچگاه این فرآورده ها در ظرف مواد خوراکی مثل بطری نوشابه نگهداری نشوند.

الناز بهروز اضافه نمود: در صورت بلع موادی مثل اسید ها و قلیا ها هرگز بیمار را وادار به استفراغ نکنید، زیرا این کار می تواند سبب وخیم شدن وضع بیمار می گردد.

این کارشناس مدیریت دارویی توصیه کرد از مواد شوینده مرغوب و مورد تأیید سازمان استاندارد و بعلاوه سازمان غذا و دارو استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ضرورت دقت در مصرف مواد شوینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت دقت در مصرف مواد شوینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید