فرایند نزولی قیمت نفت ادامه دارد

به گزارش سرزمین من، قیمت نفت خام آمریکا که روز گذشته با افت 40 درصدی روبرو شده بود، در ساعات ابتدایی معاملات امروز با اندکی بهبود به 12.88 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام برنت هم پس از دو روز نزولی، امروز در محدوده 18.53 دلار معامله شد.

فرایند نزولی قیمت نفت ادامه دارد

با این حال فرایند بهبود ادامه نیافت و هر دو شاخص نفتی بار دیگر با افت روبرو شدند. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت (در لحظه تنظیم گزارش) با قیمت 10.91 دلار و نفت برنت با قیمت 16.53 دلار معامله می شود.

به گزارش تجارت نیوز، با پُر شدن انبارها تحت تاثیر کاهش تقاضا برای نفت، روز دوشنبه معاملات آینده نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه می، با نرخ پایین در تاریخ قیمت گذاری شد و برای اولین بار در طول تاریخ با بیش از 300 درصد افت به منفی 37 دلار رسید.

طی سه ماه گذشته و به دنبال شیوع ویروس، بازارهای جهانی نوسانات بسیای را تجره کرده اند و نگرانی ها از وقوع رکود اقتصادی همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش ها، قیمت نفت از ابتدای سال جاری تا به امروز بیش از 70 درصد کاهش یافته که از مهم ترین دلایل آن تعطیلی کارخانه ها، لغو پروازها و توقف فعالیت های اقتصادی است.

تحت تاثیر افت قابل توجه قیمت نفت، بورس هم در معاملات امروز فرایند کاهشی به خود گرفت.

در بازارهای آسیایی، شاخص شانگهای کامپوزیت چین با افت 0.41 درصدی روبرو شد.

دو شاخص نیکی ژاپن و کسپی کره نیز به ترتیب کاهش 1.36 درصدی و 1.55 درصدی را تجربه کردند.

بر اساس آخرین گزارش ها، بیش از دو میلیون و 500 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و 177 هزار و 199 نفر جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت نیوز ملاحظه کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "فرایند نزولی قیمت نفت ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند نزولی قیمت نفت ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید