روش تهیه یک آشِ داغِ کم کالری مخصوص تابستان

به گزارش سرزمین من، با اینکه گرمای هوا به شدت یک ماه قبل نیست ولی حتی در این هوا هم خوردن خوراکی های داغی مثل آش و سوپ ـ البته اگر طعم ترشی داشته باشند ـ لذت خودش را دارد.

روش تهیه یک آشِ داغِ کم کالری مخصوص تابستان

ضمناً برترین نوع برخی از آش ها و سوپ ها فقط مخصوص تابستان است. آش گوجه فرنگی هم از جمله همین نمونه هاست. شما در هیچ فصل دیگری گوجه فرنگی های گوشتی قرمز و خوشمزه تابستانی را نمی توانید پیدا کنید. ویژگی دیگر این آش کم کالری بودن آن است که به همین علت برای وعده شام هم ایده آل است هم خوشمزه.

مواد لازم برای 8 نفر

2 لیوان آب مرغ یا گوشت

100 گرم لوبیا چیتی

100 گرم عدس

100 گرم بلغور گندم

1 کیلوگرم سبزی آش

1 کیلوگرم گوجه فرنگی

به میزان لازم روغن

2 ق س نعنا خشک

چند عدد فلفل سبز تند

به میزان لازم نمک، فلفل وزردچوبه

2 عدد پیاز میانه

1. لوبیا چشم بلبلی را از شب قبل در میزانی آب سرد خیس کنید و صبح در قابلمه مناسبی با میزانی آب و آب مرغ یا گوشت روی شعله میانه اجاق گاز بگذارید تا نیم پز گردد. سبزی آش را هم در این فاصله درشت خرد کنید.

2. عدس و بلغور گندم را بعد از شستن به مواد داخل آش اضافه کنید و بگذارید بپزد. در این فاصله پیازها را پوست بکنید و خلالی خرد کنید، سپس در تابه دیگری روغن بریزید و آن را در روغن تفت دهید.

3. در مراحل سرخ شدن پیاز، زردچوبه را هم اضافه کنید. حالا میزانی از پیازداغ را برای تزئین کناری بگذارید و بقیه را در آش بریزید. نعنا خشک را هم کمی در روغن تفت دهید و نیمی از آن را در آش ریخته و بقیه را برای تزئین روی آش کنار بگذارید.

4. حبوبات داخل آش را امتحان کنید. اگر کاملا پخته بودند، نمک و فلفل را افزوده و بعد از یکی دو دقیقه سبزی خرد شده را در آش بریزید.

5. گوجه فرنگی را در مخلوط کن یا دستگاه غذاساز ریخته یا با دست رنده کنید. وقتی سبزی ها پخت، گوجه فرنگی را همراه با فلفل های سبز (به صورت درسته) اضافه کنید. حالا شعله را کم نموده و نیم ساعت صبر کنید تا آش حسابی جا بیفتد.

سپس با نعنا داغ و پیازداغ تزئین نموده و سرو کنید.

یه جور دیگه

اگر آب گوشت یا آب مرغ نداشتید، می توانید از قرص عصاره گوشت و مرغ بهره ببرید. البته در این صورت دیگر نیازی به اضافه کردن نمک نیست؛ چراکه قرص های عصاره معمولا سرشار از نمک هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "روش تهیه یک آشِ داغِ کم کالری مخصوص تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش تهیه یک آشِ داغِ کم کالری مخصوص تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید