خبرنگاران نامزدهای جایزه کمیته بین المللی پارالمپیک معرفی شدند

به گزارش سرزمین من، تهران- خبرنگاران- کمیته بین المللی پارالمپیک زهرا نعمتی و بتول مشرف جوادی را به عنوان نامزدهای تجلیل بخش بانوان برای روز جهانی زن در سال 2021 به کمیته ورزش بانوان IPC معرفی کرد.

خبرنگاران نامزدهای جایزه کمیته بین المللی پارالمپیک معرفی شدند

به گزارش سرزمین من از کمیته ملی پارالمپیک، براساس ضوابط نامزدها معرفی شده از سوی کمیته ملی پارالمپیک کشورها باید از سه گروه موسسین، بخش نسل جوان و گروه کمیته های ملی پارالمپیک باشند.

در همین ارتباط و در بخش موسسین، بتول مشرف جوادی که سالهای متمادی به عنوان معاون ورزش دانشجویی و عضو هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک فعالیت نموده است و همچنین

مسوولیت نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین را عهده دار و زحمات بسیاری را در بخش توسعه ورزش بانوان متحمل شده است، در کنار نمایندگانی از اسکاتلند، آمریکا، چین تایپه و فیجی نامزد دریافت این جایزه شد.

همچنین در بخش نسل جوان کمیته ملی پارالمپیک نیز زهرا نعمتی، کماندار پرافتخار کشورمان و دارنده نخستین نشان طلای بانوان را به عنوان یکی از نامزدهای این بخش معرفی کرد.

نعمتی به عنوان پارالمپین پیروز پیش از این در سازمان ملل، درباره حقوق افراد دارای معلولیت سخنرانی نموده است. وی همچنین در سال 2018 نیز به عنوان یکی از زنانی که در اهداف توسعه ورزش بانوان فعالیت داشته، به عنوان سفیر انتخاب شده بود.

نعمتی، برای کسب عنوان برترین بخش جوانان با نمایندگانی از کشور سنگاپور، مالدیو، کلمبیا و نیز نماینده مهاجران رقابت خواهد نمود.

در بخش فدراسیون های جهانی و کمیته های ملی پارالمپیک، بخش پاراوزنه برداری کمیته بین المللی پارالمپیک ایران با کمیته های ملی پارالمپیک نیوزلند و پرو به عنوان نامزد های نهایی این بخش معرفی شدند.

این برنامه از سال 2013 و با هدف تجلیل از بانوانی که نقش موثر در جنبش پارالمپیک و نیز الهام بخشی داشته و در راستای آرمان های این جنبش قدم برداشته و الگو بوده اند، شروع شده

است.

کمیته ورزش بانوان IPC نامزدهای نهایی زن را هجدهم اسفند ماه (هشتم مارچ) و در روز جهانی زن معرفی خواهد نمود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نامزدهای جایزه کمیته بین المللی پارالمپیک معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نامزدهای جایزه کمیته بین المللی پارالمپیک معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید