تیر ترامپ به سنگ خورد، دادگاه فدرال حکم دولت آمریکا را رد کرد

به گزارش سرزمین من، ایسنا نوشت: یک دادگاه فدرال در شهر سیاتل آمریکا، علیه خط مشی دولت ترامپ مبنی بر بازداشت پناهجویان بدون حق آزادی به قید وثیقه و به صورت نامحدود، رای صادر کرد.

تیر ترامپ به سنگ خورد، دادگاه فدرال حکم دولت آمریکا را رد کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ویلیام بار، دادستان کل آمریکا، روز شانزدهم آوریل به قاضی های امور مهاجرت دستور داد که امکان آزادی به قید وثیقه پناهجویانی که به صورت غیر قانونی وارد کشور می شوند، سلب گردد.

حال یکی از قاضیان فدرال سیاتل که در ایالت واشنگتن آمریکا واقع است، با اعلام اینکه حکم مذکور در تناقض با قانون اساسی آمریکا است و امکان دستگیری بی حساب افراد را بدون اعطای حق اعتراض دربرابر بازداشت مهیا می نماید، علیه این حکم رأی صادر نموده است.

مایکل تن، یکی از وکلای مدافع حقوق مهاجران در اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا، طی بیانیه ای بیان کرد: دادگاه قویاً حکم دولت ترامپ را مبنی بر صدور احکام زندان علیه پناهجویان، بدون ارائه فرصت مورد استماع قرار دریافت آن ها، رد کرد.

وی اضافه کرد: دولت ترامپ هرچقدر هم که کوشش کند، نمی تواند قانون اساسی را جهت مجازات و ارعاب پناهجویانی که به دنبال مورد حمایت واقع شدن هستند، دور بزند.

طی دستور ویلیام بار که مقرر شده بود از روز پانزدهم ژوئیه اجرا گردد، امکان بازداشت هزاران مهاجر به مدت چندین ماه یا حتی چندین سال مطرح بود. طی آنالیز این موضوع توسط مراجع امور مهاجرتی، نقدها و نگرانی های زیادی از سوی گروه های متعدد حقوق بشری مطرح شد.

به همین دلیل، بسیاری از سازمان ها شامل اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا، علیه این حکم در دادگاه دست به اعتراض زدند؛ این طرح به گفته آن ها، کوششی برای هراس افکنی میان پناهجویان است.

ترامپ در طول مدت ریاست جمهوری اش همیشه اعلام داشته است که مهاجران و پناهجویان در حال به تاراج بردن آمریکا هستند و آن ها را تهدیدی جدی برای امنیت ملی عنوان می نماید.

مخالفان ترامپ، اکثراً در حزب دموکرات آمریکا معتقدند که کوشش ترامپ برای انسداد مرز مکزیک و محکوم کردن روزانه مهاجران با عنوان جنایت کاران خطرناک، برانگیزنده نفرت نژادی است.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "تیر ترامپ به سنگ خورد، دادگاه فدرال حکم دولت آمریکا را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیر ترامپ به سنگ خورد، دادگاه فدرال حکم دولت آمریکا را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید