تحلیل گاردین از نشست سال جاری جی7 ، نشست بعدی بعد از ترامپ برگزار گردد

به گزارش سرزمین من، ایرنا نوشت: نشریه انگلیسی (گاردین) در تحلیلی پیرامون نشست اخیر گروه7 در بیاریتز فرانسه با اشاره به مواضع دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، نوشت: ضروری است که نشست بعدی گروه7 لغو و زمانی که ترامپ رفت، این نشست از سرگرفته گردد.

تحلیل گاردین از نشست سال جاری جی7 ، نشست بعدی بعد از ترامپ برگزار گردد

تارنمای خبری این روزنامه انگلیسی دراین تحلیل به قلم مایکل فاچز (Michael H Fuchs) نوشت: درحال حاضر گروه7 مجهز به فرایندی برای رسیدن به اهداف خود نیست چراکه بزرگترین مانع سر راه آن شخص دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است.

این گزارش در ادامه می نویسد: هدف گروه7 نزدیک ساختن رهبران دنیا به منظور هماهنگی در امور مهم روز دنیای است مواردی همچون گرمایش زمین، روبرو با الحاق شبه جزیره کریمه توسط روسیه و تصور بر این است که کشورهای عضو این گروه برای ایجاد صلح دنیای و نگاه داشتن ارزش های دمکراتیک، مواضع خود را پیش برند.

گاردین می نویسد: اکنون گروه7 مجهز به فرایند و مکانیزمی برای حصول به این اهداف نیست، چراکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که سیاست هایی ضد اهداف این گروه را دارد و اینکه وی خواستار آن است تا آمریکا به تنهایی کار کند، یک مانع بزرگ به شمار می رود.

درادامه این گزارش آمده است: اما درحال حاضر ترامپ تنها مشکل نیست، انگلیس نیز با توجه به رهبری فردی بی مسئولیت (بوریس جانسون) که در کوشش برای بیرون راندن انگلیس از اتحادیه اروپا بدون پیامدهای آن است، یکی دیگر از مسائل این گروه است، چراکه این اقدام منجر می گردد تا نقش انگلیس در عرصه دنیای و توانایی این کشور در همکاری با دیگر شرکا و اعضای گروه7 تحت شعاع قرار گیرد.

تارنمای این نشریه انگلیسی می نویسد: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، دراین نشست خواستار تمرکز بر مسئله تغییر آب و هوا و گرمایش زمین بود درحالی که ترامپ از این تمرکز و موضوع خشمگین بود و آن را مسئله ای حاشیه ای می دانست و وی از حضور در این نشستی که دراین زمینه بود طفره رفت.

تحلیلگر این مقاله در ادامه نوشت: حتی در زمینه ابتدایی ترین موارد این نشست همچون صدور بیانیه مشترکی که نشاندهنده وحدتی در این نشست باشد با وجود ترامپ ناممکن می نمود و مکرون تصمیم عاقلانه ای گرفت که اقدام به انتشار بیانیه ای مشترک نگرفت و تنها به انتشار خلاصه ای یک از صفحه ای از آنچه مورد گفت وگو نهاده شد، نمود تا از فاجعه ای که در نشست قبلی به میزبانی کانادا به عمل آمده و ترامپ اقدام به پس دریافت امضای خود پس از نهایی شدن بیانیه این گروه کرد، ممانعت کند.

گاردین نوشت: اگر این دلایل به منظور تعلیق نشست آینده گروه7 کافی نباشد، نشستی که قرار است سال 2020 به میزبانی آمریکا برگزار گردد که به احتمال فرصت های بی سرانجامی برای فجایع بیشتری از سوی ترامپ خواهد بود؛ ترامپ روشن ساخت که به نظر وی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه باید دراین نشست حضور داشته باشد، ترامپ قادر است پوتین را به این نشست دعوت کند حتی اگر دیگر اعضا مخالف باشند، به علاوه ترامپ گفته وی می خواهد این نشست در یکی از املاک وی برپا گردد که فرصتی برای ثروتمند ساختن خود به بهای مالیات دهندگان آمریکایی و نقض بند هشتم از بخش نهم ماده اول قانون اساسی آمریکا که اعضای دولت فدرال را بنابر سِمَتی که دارند از دریافت هدایا منع و محدود می سازد.

فاچز که خود پژوهشگر ارشد مرکز پیشرفت های آمریکایی (Center for American Progress) است در ادامه این مقاله می نویسد: اجازه دهید صادق باشیم، کسی نمی خواهد سال آینده این اتفاق روی دهد، ترامپ مایل نیست به چنین نشست هایی برود، دیگر اعضای گروه7 هم نمی خواهند در چنین نشستی شرکت نمایند؛ لغو آینده این نشست یک توصیه خنده دار نیست، بلکه روبرو با واقعیت کنونی است، جهت حفظ توازن دوباره اعتبار خارجی آمریکا، البته که آمریکا تا زمانی که ترامپ رئیس جمهوری است، از دنیا عقب نخواهد نشست و درانزوا به سر نخواهد برد و تمامی این رهبران (گروه7) به کار با ترامپ ادامه خواهند داد.

چهل و پنجمین اجلاس سران هفت کشور صنعتی دنیا موسوم به گروه 7 مورخ شنبه دوم شهریورماه (24 ماه اوت) در اقامتگاه تفریحی بیاریتز فرانسه شروع بکار کرد.ریاست اجلاس سه روزه گروه 7 که در مورخ دوشنبه چهارم شهریورماه (26 ماه اوت) سرانجام یافت، برعهده امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه بود.

این نشست به میزبانی فرانسه با حضور سران آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، کانادا، آلمان و ژاپن برگزار گردید.

23311

منبع: خبرآنلاین

به "تحلیل گاردین از نشست سال جاری جی7 ، نشست بعدی بعد از ترامپ برگزار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل گاردین از نشست سال جاری جی7 ، نشست بعدی بعد از ترامپ برگزار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید