اصفهان با وجود مکاتب هنری هیچ استفاده ای از گردشگری هنر ندارد
به گزارش سرزمین من، مشاور عالی گردشگری اتاق ایران گفت: در شهر وین با وجود یک خانه موتزارت سالانه درآمدهای هنگفتی از گردشگری به دست می آید، اما در اصفهان با وجود مکاتب هنری در همه زمینه های هنر هیچ استفاده ای از گردشگری هنر نکرده ایم.
پیروز ارجمند در جلسه طرح اصفهان 2020 اظهار کرد: در حال حاضر اصفهان از نظر جاذبه های گردشگری شرایط بسیار مناسبی دارد، اما جالب است بدانید که طی تحقیقات به عمل آمده هنوز این شهر در مورد موضوعاتی چون سرویس بهداشتی و تابلوی دو زبانه که به مدیریت شهری باز می گردد، ضعف دارد.
وی اضافه نمود: سند اصفهان 2020 سه محور مهم دارد: یکی گذر از توسعه صنعتی به توسعه گردشگری، نگاه جدی به توسعه پایدار شهری و ارتقای شاخص انسانی و توسعه منابع انسانی که باید همه اقشار بر روی این سه محور پیشنهادات خود را برای بهبود آن ارائه نمایند.
مشاور عالی گردشگری اتاق ایران ادامه داد: بر اساس آمار یونسکو، اصفهان جز 10 شهر برتر جهان است و صادرات صنایع دستی کشور نیز از این شهر صورت می گیرد. اصفهان صاحب مکتب های هنری متعددی است و مهمترین آن ها که جهان برای آن احترام قائل است، مکتب موسیقی اصفهان، بعلاوه مکتب نگارگری است، اما با نهایت تأسف باید گفت که به این مکاتب جداً بی توجه بوده ایم.
ارجمند یادآور شد: شهر وین با خانه موتزارت همه هنرمندان جهان را بارها بارها گرد آن جمع می نماید و از این موضوع چه درآمدزایی از گردشگری هنری ایجاد نموده اند، بعد در شهری مثل اصفهان با وجود این همه هنرمند و مکاتب هنری که در جهان بی نظیر است، هیچ استفاده ای از آن ننموده ایم.
وی تاکید نمود: سند اصفهان 2020 در بخش تئوریکال پیش رفته و طبق آن قرار است که در سال 2020 دریچه ای برای رسیدن به اهداف این هدف باز کنیم. این دریچه می تواند از نظر هر قشری باز گردد، اما باید اهداف بلند اصفهان در نظر گرفته گردد.
وی گفت: شورای سیاست گذاری سند اصفهان 2020 هم نهاد عمومی و هم نهادهای خصوصی را درگیر نموده و سرمایه پذیر کردن گردشگری و صنایع دستی اصفهان را از اهداف خود می داند.
مشاور عالی گردشگری اتاق ایران گفت: سیزده شهر، خواهر خوانده اصفهان هستند که از آن ها غافل بوده ایم. از این موضوع و از این ظرفیت باید در نمایشگاه گردشگری استفاده کنیم.
منبع: ایسنا
منبع: همگردی