ارتشی از این جنگنده آمریکایی راهی ترکیه شدند، فیلم

به گزارش سرزمین من، دولت آمریکا انتها با فروش 40 فروند جنگنده اف-16 به ترکیه به ارزش 23 میلیارد دلار موافقت کرد. این مهر تایید پس از آن بر این معامله خورد که آنکارا الحاق سوئد به ناتو را وتو نکرد.

ارتشی از این جنگنده آمریکایی راهی ترکیه شدند، فیلم

به گزارش خبرگزاری سرزمین من ، جنرال داینامیکس اف16، به معنای شاهین مبارز، جت جنگنده چندمنظوره تک موتوره مافوق صوت است که توانایی عملیات در تمام شرایط آب و هوایی را دارا است. این جنگنده توانمند به وسیله شرکت جنرال داینامیکس به سفارش دولت ایالات متحده آمریکا در دهه 1970 طراحی شده است.

نخستین پرواز این جنگنده در سال 1974 اجرا شده و چهار سال بعد تحت عنوان اسکادران34 وارد فعالیت رسمی در نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا شد. از سال 1993 در پی فروش بخش هواپیمایی جنرال داینامیکس به شرکت لاکهید این جنگنده در لاکهید مارتین فراوری می گردد.

اف16 به عنوان یک جنگنده سبک و ساده و مقرون به صرفه برای نیروی هوایی آمریکا طراحی شده که بتواند شمار بسیاری از آن را در اختیار داشته و از این طریق برتری هوایی را به دست آورد. تا امروز بیش از 4500 فروند از این جنگنده فراوری شده و واپسین خریدار آن نیز ترکیه است که 40 فروند اف-16 سفارش داده است. در مجموع 26 کشور از این جنگنده استفاده می نمایند.

جنگنده اف 16 برای دوره ای است که داگ فایت از نزدیک یک اصل نبردهای هوایی بود و همانند دهه اخیر، رقابت بر شناسایی و سر هدف قرار دادن از فاصله دور با استفاده از موشک های بردبلند هوا به هوا نبود. به همین دلیل، این جنگنده قدرت مانور بالایی دارد. یکی از مانورهای به ظاهر غیرممکن این جنگنده در ادامه آورده شده است:

227227

منبع: خبرآنلاین

به "ارتشی از این جنگنده آمریکایی راهی ترکیه شدند، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتشی از این جنگنده آمریکایی راهی ترکیه شدند، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید