تمایل کشور&zwnjهایی که اس 400 دارند برای خرید اس 500

به گزارش سرزمین من، سرگئی چمزوف رئیس شرکت دولتی روس تک (فناوری های پیشرفته) خاطرنشان کرد که این شرکت از چندین کشور دنیا سفارش برای فروش مجموعه های پدافند موشکی اس-500 دریافت نموده است.

تمایل کشور&zwnjهایی که اس 400 دارند برای خرید اس 500

به گزارش گروه بین الملل سرزمین من به نقل از خبرگزاری ریانووستی، چمزوف به سرزمین من گفت: چندین کشور ازجمله کشور هایی که سامانه های پدافند هوایی روسی اس-400 دراختیار دارند، سفارش خرید مجموعه های پدافند موشکی اس-500 یا پرومتی از روسیه نموده اند.

در زمان حاضر چین و ترکیه سامانه های پدافند موشکی اس-400 دراختیار دارند و هند هم با روسیه برای خرید این مجموعه ها قرارداد امضا نموده است.

رئیس شرکت دولتی روس تک با بیان اینکه علاقه برای خرید اس-500 از روسیه وجود دارد، گفت:، اما من نمی توانم نام این کشور ها را ذکر کنم و کشور هایی که اس-400 دراختیار دارند جزو فهرست علاقه مندان برای خرید اس-500 هستند.

وی این را نیز گفت که روسیه در ابتدا ارتش خود را به اس-500 مجهز می نماید سپس آن را به کشور های دیگر خواهد فروخت.

اس 500 نسل جدید سامانه های موشکی زمین به هوای روسی است که رقیب پاتریوت آمریکا شناخته می گردد.

این سامانه دوربرد، توان پایش محدوده گسترده ای از آسمان محل استقرار را در بالاترین بلندا دارد.

توانایی دفاع و متوقف کردن موشک های بالستیک، هدف دریافت انواع پرنده های دشمن از جمله هواپیماها، بالگرد ها و موشک های کروز از جمله کاربرد های جنگی اعلام شده اس 500 است.

برد عملیاتی این سامانه 600 کیلومتر و توان شلیک همزمان نیز تا 10 موشک فراصوت بالستیک اعلام شده است که می توانند تا هفت کیلومتر بر ثانیه پرواز نمایند و با بیشترین دقت ممکن، اهداف معین شده از جمله کلاهک های مافوق صوت در حال پرواز را هدف بگیرند.

بسیاری از کارشناسان این سامانه را رقیب برتر پاتریوت (Patriot Advanced Capability-3) می دانند.

همچنین سامانه اس 500 به ایستگاه های رادیویی بسیار پنهانکاری مجهز خواهد شد که ایمنی عملیاتی و حفظ آن را افزایش می دهد، زیرا دشمن نمی تواند مکالمات کاربران شلیک را شنود کند یا مانع پرتاب گردد.

روسیه هم اکنون از انواع سامانه های پدافند موشکی اس 300 و 400 بهره می گیرد و به تازگی نیز اعلام نموده، مسکو و مناطق مرکزی این کشور زیر پوشش این سامانه ها قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تمایل کشور&zwnjهایی که اس 400 دارند برای خرید اس 500" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل کشور&zwnjهایی که اس 400 دارند برای خرید اس 500"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید