6 نکته ی مهم که قبل از خرید سرویس قاشق و چنگال باید بدانید

به گزارش سرزمین من، سرویس قاشق چنگال یکی از لوازمی است که وجود آن در آشپزخانه علاوه بر کاربردی بودن، جلوه و زیبایی خاصی هم دارد. اما همچون هر وسیله دیگری خرید این نوع از سرویس ها نیاز به باریک بینی و رعایت نکاتی خاص دارد که با رعایت کلیت آن ها نیازی به خرید و صرف هزینه مجدد وجود نخواهد داشت. به همین علت جالب است بدانید که اروپایی ها جزو اولین مردمانی بودند که از قاشق و چنگال به عنوان جایگزین غذا خوردن با دست استفاده کردند. از طرفی استفاده از این اقلام بیشتر در قشر ثروتمند رواج داشت، اما به مرور زمان می توان به جرات گفت که امروزه هیچ خانه ای نیست که این دو وسیله در آن یافت نشود!

6 نکته ی مهم که قبل از خرید سرویس قاشق و چنگال باید بدانید

به طور کلی سرویس های قاشق و چنگالی که در این روزها در بازار دیده می شوند، علاوه بر آنکه کارایی های گوناگونی دارند دارای ظاهر متنوعی هم هستند! درواقع برخی از آن ها آنقدر زیبا ساخته شده اند که چشم هر بیننده را به خود خیره می کند و ممکن است شما را به سمت خرید بدون توجه به یکسری نکات مهم سوق دهد. بنابراین برای آنکه کمتر درگیر این همه زرق و برق شوید بهتر است با خواندن این راهنمای جامع از قبل بدانید که چه نکات و فاکتورهایی علاوه بر زیبایی در خرید سرویس قاشق و چنگال مهم است.

آشنایی با انواع قاشق و چنگال

طبیعی است که افراد بسته به نیاز و نوع غذایی که می خورند، قاشق و چنگال مخصوص به آن را استفاده می کنند؛ چراکه هر نوع قاشق و چنگالی برای اهداف خاصی ساخته می شود. در قدیم الیام قاشق ها معمولا از چندین لایه برگ، سنگ، چوب یا استخوان ساخته می شد، اما با گذشت زمان، مردم شروع به استفاده از قاشق های فلزی همچون طلا، نقره، فولاد یا پلاستیک کردند. با توجه به همین تنوع متریال و سبک ها هم در این بخش شما را با انواع قاشق و چنگال های مناسب برای خوردن موادغذایی مختلف آشنا می کنیم.

انواع قاشق های مختلف در سرویس

  • قاشق چای خوری (Tea Spoon)؛ میزان این نوع از قاشق ها مشابه با قاشق های پیمانه ای است که در ادویه ها یا چای یافت می شود! از قاشق چای خوری برای هم زدن شکر در شیر یا خامه و قهوه استفاده می شود.
  • قاشق سوپ خوری (Soup Spoon)؛ قاشق های سوپ خوری در اغلب موارد از جنس سرامیکی خاص هستند که مخصوص مصرف سوپ طراحی شده اند. درواقع از آن جایی که افراد معمولا سوپ را در کاسه های بزرگ می ریزند، قاشق سوپ خوری باید کاملا عمیق تر و پهن تر از مدل های معمولی باشد، تا از ریختن سوپ یا آش بر روی زمین یا میز جلوگیری شود.
  • قاشق دِسِر (Dessert Spoon)؛ این نوع از قاشق های ساختاری نوک تیزتر نسبت به قاشق های معمولی دارند و به منظور خوردن دسرهایی مانند بستنی، کارامل، شیرینی و پودینگ طراحی شده اند. لازم به ذکر است که قاشق دسر بیشتر برای ملاقات های شام رسمی استفاده می شود و مصرف روزانه ندارند!
  • قاشق مخصوص نوشیدنی (Beverages Spoon)؛ این نوع از قاشق ها دسته هایی بلند دارند که برای هم زدن نوشیدنی های مختلف در لیوان ها بلندقامت وسیله ای مناسب است.
  • قاشق بچه (Baby Spoon)؛ قاشق بچه مخصوص بچه هایی است که به تازگی شروع به خوردن غذاهای جامد کرده اند. از این نوع از قاشق ها برای اطمینان از خوردن لقمه های کوچک و جلوگیری از بروز خطر خفگی در آن ها طراحی شده و معمولا از جنس سیلیکون و پلاستیک است.

انواع چنگال های مختلف در سرویس

در کنار قاشق، چنگال هم کالایی است که در زندگی روزمره اغلب افراد کاربرد بسیار دارد؛ همچون قاشق انواع مختلفی از چنگال ها برای استفاده های مختلف در بازار وجود دارد که یک سری از آن ها را در این قسمت معرفی می کنیم:

  • چنگال اسپاگتی (Spaghetti Fork)؛ از این نوع محصولات عموماً برای خوردن پاستا و اسپاگتی استفاده می کنند، چراکه مدل های ویژه خوردن اسپاگتی این امکان را به شما می دهند که اسپاگتی را دور دندانه های چنگال خود بچرخانید!
  • چنگال دسرخوری (Dessert Fork)؛ این نمونه از چنگال ها برای برش تکه ای دسر عالی هستند.
  • چنگال تستینگ (Toasting Fork)؛ با کمک این وسیله می توانید غذای خود را به بهترین شکل ممکن کبابی کنید. درواقع با چنگال تستینگ نگه داشتن گوشت روی شعله راحت تر و ایمن تر است و در مدل های دو شاخه و سه شاخه به بازار عرضه می شوند.
  • چنگال معمولی (Dinner Fork)؛ این گزینه ها به منظور خوردن غذای اصلی طراحی شده اند. معمولا دسته بسیار بلند و چهار شاخه هم میزان دارند تا به راحتی بتوان انواع گوشت را به کمک آن خورد.

بازگشت به فهرست

وزن اقلام سرویس قاشق و چنگال

هنگام انتخاب سرویس قاشق چنگال، باید وزن، نقطه تعادل، طول و شکل هر یک از اقلام سرویس را در نظر بگیرید. به طور کلی تصمیم گیری در مورد وزن اقلام یک انتخاب شخصی است؛ چراکه برخی از افراد ممکن است مدل های سبک (سرویس های خیلی نازک و سبک معمولاً مقرون به صرفه هستند و به راحتی خم می شوند!) را به گزینه های سنگین ترجیح دهند، در عین حال لازم است بدانید که نقطه تعادل فاکتوری شخصی نیست و برخی از قاشق چنگال ها به شدت در قسمت پشت یا جلو سنگین هستند. در چنین حالتی کل تعادل قطعه را از بین می رود و در زمان در دست گیری به هیچ وجه راحت نیستند! توصیه می کنیم در پی محصولاتی باشید که نسبتاً متعادل هستند و آن قدر سنگین نیستند که از لبه بشقاب بیفتند یا در زمان غذا خوردن دست و پا گیر باشند.

بازگشت به فهرست

6 نکته ی مهم که باید قبل از خرید سرویس قاشق و چنگال به خاطر بسپارید!

انتخاب بهترین متریال در خرید سرویس قاشق و چنگال از جمله فاکتورهای بسیار مهم است، چراکه این دسته از کالاها مستقیما با سلامت شما در ارتباط هستند؛ درواقع استفاده از سرویس هایی با متریال نامناسب و بی کیفیت ممکن است غذای شما را مسموم یا بدمزه کند. بنابراین در این بخش 6 نکته ی مهم که باید قبل از خرید قاشق و چنگال به خاطر بسپارید را به شما ارائه می دهیم.

1. سرویسی از جنس استیل خریداری کنید!

بادوام ترین گزینه های خرید در بین انواع سرویس قاشق و چنگال در بازار مدل هایی از جنس استنلس استیل است. این مدل ها معمولا قیمت مناسب تری نسبت به سایر نمونه ها دارند و برای استفاده روزانه و خانگی محبوب هستند. البته توصیه می شود که در زمان خرید از وجود 10 درصد نیکل (برای جلوگیری از زنگ زدن) در ساختار قاشق های ویژه پخت وپز و تهیه غذا مطمئن شوید! به منظور این کار تنها کافیست آهن ربایی را با خود به فروشگاه ببرید و به اقلام سرویس بچسبانید! استیل ضدزنگ در صورت وجود نیکل جذب آهن ربا نمی شود در حالی که اقلام سرویسی نامرغوب به راحتی به آهنربا می چسبند!

قاشق چنگال با کیفیت حتی پس از چندین بار شست وشو به راحتی خورده نمی شوند و زنگ نمی زنند. همچنین در زمان استفاده و برش بسیار بادوام و انعطاف پذیر هستند. به همین دلیل بهتر است بدانید که خرید کارد و چنگال های ساخته شده از فولاد معمولی (نه فولاد ضدزنگ!) به هیچ وجه گزینه خوبی نیست، چراکه در عرض چند روز به راحتی زنگ زده و پر از خش و لک می شود.

2. سرویس قاشق و چنگال فورج خریداری کنید!

در کنار روش های مختلفی که در صنعت تولید انواع محصولات خانگی وجود دارد، روشی تحت عنوان فورج به تازگی توجه زیادی را به خود جلب کرده است. به طور کلی در زمان تولید ظروف برای فرم دادن ورقه هایی با ضخامت کم از روش دستی استفاده می شود و طبیعتا محصول نهایی به دلیل ضخامت کم، خیلی زود در اثر حرارت یا فشار تغییر شکل می دهد.

اما زمانی که از آلیاژی به نسبت سخت تر و با ضخامت بیشتر در ساخت سرویس قاشق و چنگال استفاده می شود، وزن محصول بیشتر و احتمال شکنندگی آن کمتر می شود. به همین دلیل هم برای تغییر شکل این مدل ورقه های آلومینیومی از روش فورج استفاده می شود و محصول نهایی از لحاظ فشار، شکنندگی و مقاومت در برابر حرارت بالا، گزینه بسیار بهینه تری نسبت به مدل های دستی است. البته باید در نظر داشته باشید که این نوع سرویس ها معمولاً نسبت به سایر گزینه ها سنگین تر و گران تر هستند.

3. به نوع صیقل خوردن قاشق ها و چنگال ها توجه کنید!

توجه به میزان صیقلی بودن قاشق و چنگال فاکتور مهم دیگری در خرید این دسته از محصولات است، چراکه زبری یا عدم وجود صیقلی تمیز و حرفه ای بر روی سرویس می تواند به عنوان عیب محصول برشمرده شود. در عین حال باید از خرید سرویس های بسیار صیقلی هم خودداری کنید، زیرا ممکن است از رنگ و مواد شیمیایی مضر به منظور جلای بیشتر بر روی آن ها استفاده شده باشد! در کنار این نکته توجه داشته باشید که قاشق، کارد و چنگال مدنظر شما هیچ گونه اثر فرورفتگی نداشته باشد. به طور کلی فرورفتگی های مختلف می تواند به دلیل قالب گیری ضعیف، تکنیک های آنیلینگ (Annealinga) نامناسب و فشرده سازی شدید ایجاد شود و در نتیجه کیفیت پایینی را به کاربر ارائه کند!

4. سرویس قاشق چنگال مات، انتخابی بهتر از براق است!

بیشتر سرویس های قاشق چنگال استیل در دو نوع براق یا آینه ای که یک روکش بسیار صیقلی دارند و نوع مات به بازار عرضه می شوند. به همین دلیل بیشتر متخصصین این حوزه انتخاب قاشق چنگال های مات را را به نمونه های صیقلی و براق ترجیح می دهند، چراکه سرویس های مات از لحاظ زیبایی شناختی دلپذیر ترند و کمتر مستعد اثر انگشت و لکه هستند. همچنین برخی افراد اذعان دارند که مدل های مات راحت تر در دست قرار می گیرند! لازم به تاکید است که سرویس قاشق و چنگال با روکش براق بیشتر از روکش های مات خراشیده می شوند.

5. تعداد قطعات موجود در سرویس

در هنگام خرید به تعداد قطعات موجود در سرویس توجه کنید، به منظور شناخت مدلی با تعداد اقلام کافی و متناسب با نیاز شما تنها کافیست که بیشترین تعداد مهمان هایی را که اغلب اوقات ممکن است به منزل شما بیایند را حساب کنید؛ بنابراین بر این اساس می توانید سرویس های 6 نفره به بالا مانند 12، 18 و 24 نفره را خریداری کنید.

تعداد اقلام سرویس قاشق چنگالمناسب برای چند نفر؟
سرویس های 5 پاچهمناسب برای 1 نفر
سرویس های 20 پارچهمناسب برای 4 نفر
سرویس های 45 پارچهمناسب برای 8 نفر
سرویس های 62 پارچهمناسب برای 12 نفر

برای استفاده روزانه خانواده یک سرویس 20 پارچه می تواند انتخاب مناسبی باشد، اما سرویس های مناسب برای مهمانی معمولا 12 یا 24 نفره هستند. همچنین از قلم نیاندازید که حتما در زمان خرید به شکل حضوری تمام بخش های جعبه سرویس قاشق چنگال را بررسی کنید تا چیزی از آن کم نشده باشد!

6. توجه به برند قاشق و چنگال

اگر این دغدغه را دارید که پس از مدتی سرویس شما زیبایی خود را از دست دهد یا در مواردی زنگ بزند، بهتر است نسبت به برند تولید کننده آن حساس باشید و سعی کنید حتی با پرداخت هزینه ای بیشتر، از برندی معتبری سرویس قاشق و چنگال را خریداری کنید. به طور کلی در بین گزینه های مختلف در بازار مارک های ایرانی ناب استیل، پاشا و ایران استیل و در بین مارک های خارجی سرویس قاشق چنگال یونیک (Unique)، برند ایتالیایی دسینی (Dessini)، برند آلمانی فونیکس (Phoenix) و ام جی اس (MGS) جزو محبو ب ترین و ارزشمندترین برندهای بازار ایران هستند.

بازگشت به فهرست

نکات مراقبتی برای نگهداری بهتر سرویس قاشق و چنگال

همان طور که تا به اینجا متوجه شدید، سرویس های قاشق و چنگال بسیار لوکس و گران قیمت هستند، از این رو به تمیز کردن و نگهداری منظم و دوره ای نیاز دارند. درواقع اقلام سرویس شما می توانند زنگ زده و خورده شود، اگر به درستی از آن ها نگهداری نکنید! با توجه به این شرایط نکات زیر می تواند به منظور افزایش طول عمر و سالم نگه داشتن این محصولات مفید باشد:

  1. به هیچ عنوان مکان مرطوب و حوالی سینک ظرفشویی را برای نگهداری از قاشق چنگال های خود انتخاب نکنید و همواره بعد از هر بار استفاده، بلافاصله آن ها را بشویید تا طی واکنش های شیمیایی، لکه نگیرد.
  2. به یاد داشته باشید که خیساندن کارد، قاشق و چنگال به مدت طولانی در آب می تواند منجر به واکنش نمک های معدنی آب با سطوح فلزی محصولات شود و طی چنین واکنشی قاشق چنگال های گران قیمت شما آسیب ببیند.
  3. همواره از دمای مناسب و مواد شوینده باکیفیت و مناسب برای شست وشوی سرویس قاشق چنگال استفاده کنید و هنگام شست وشو با ماشین ظرفشویی به دستورالعمل های موجود بر روی سرویس توجه کنید.
  4. اقلام سرویس خود را بلافاصله پس از بیرون آوردن از ماشین ظرفشویی با حوله ای آبگیر، خشک کنید و هرگز آن ها را به شکل مرطوب رها نکنید!

بازگشت به فهرست

معرفی محبوب ترین سرویس های قاشق و چنگال

از آنجایی که قاشق و چنگال از آن دسته کالاهایی است که تا مدت ها از آن استفاده خواهید کرد و در ادامه خواهید دید که در اغلب موارد قیمت بالایی هم دارد، بهتر است در کنار نکاتی که در این مقاله پوشش دادیم، سری هم به محبوب ترین سرویس های قاشق و چنگال با استناد به سایت سرزمین من بزنیم تا اطلاعات خود در این زمینه را کامل کنیم.

سرویس قاشق و چنگال 146 پارچه جی فی نی مدل Q135

سرویس قاشق و چنگال جی فی نی مدل Q135 سرویسی لوکس، رنگین کمانی و 146 پارچه است که اگرچه قیمت بسیار بالایی دارد ولی با خرید آن می توانید تا سال های سال از محصولاتی باکیفیت و زیبا در همه دوران ها استفاده کنید! این سرویس قاشق چنگال از استیل ضدزنگ ساخته شده است و جزو مجموعه های 18 نفره به شما می رود.

لازم به تاکید است که اقلام داخل این سرویس به معنی واقعی کلمه تکمیل است و شما را از خرید هر وسیله دیگری بی نیاز می کند. سرویس قاشق و چنگال 146 پارچه جی فی نی مدل Q135، قابلیت شست وشو در ماشین ظرف شویی را دارد و مشخصه های آن شامل ضخامت قاشق و چنگال 4 میلی متر، طراحی 7 رنگ با دسته های سه بعدی، ساخت کشور ایتالیا، مجهز به قاشق های چای، مرباخوری، دسر و غذاخوری و انبر سالاد است. همچنین این قاشق و چنگال ها دارای جعبه ای آلومینیومی با ابعاد 16×29×39 سانتی متر است.

سرویس قاشق و چنگال 60 پارچه کاراجا مدل LYDIA

سرویس قاشق و چنگال کاراجا مدل LYDIA محصول کشور ترکیه و سرویسی 60 پارچه است که از استیل ضدزنگ و ساختار محکم با طراحی عالی ساخته شده است. این مجموعه خوش نام شامل قاشق غذاخوری، کارد غذاخوری، چنگال میوه خوری، چنگال غذاخوری و قاشق چای خوری می شود و در قسمت طلایی اقلام آن از پوشش آب طلا استفاده شده است. همچنین این سرویس قاشق چنگال به خوبی قابلیت شست وشو در ماشین ظرفشویی را دارد.

سرویس قاشق و چنگال 128 پارچه ای پی مدل 313

اگر در پی خرید سرویس قاشق و چنگالی هستید که زیر 3 میلیون تومان قیمت داشته باشد ما از نظر کیقیت و زیبایی از سایر مدل های میان رده چیزی کم تر نداشته باشد، ما به شما سرویس قاشق و چنگال 128 پارچه ای پی مدل 313 را پیشنهاد می کنیم. این محصول 128 پارچه است و از آن چیزی که فکر می کنید شیک تر و زیباتر است. جنس محصولات داخل جعبه از استیل ضدزنگ است و در نوع خود سرویسی کامل با قیمت کاملا مقرون به صرفه به شمار می رود.

سرویس قاشق و چنگال 86 پارچه ویکالینا کد V86

یکی دیگر از گزینه های خوش قیمت و با ارزش خرید بالا در بین سرویس های متنوع سرویس قاشق و چنگال ویکالینا کد V86 است. این محصول جزو کالاهای آلمانی، 86 پارچه و استیل به شمار می رود و در کنار آن همراه با مشخصه هایی از جمله وجود روکش کروم نیکل 10/18 در ساختار اقلام سرویس، قابل شست وشو با ماشین لباسشویی، ضخامت و وزن مناسب، بدون هیچ گونه رسوب و ناخالصی سرب و همراه با کیفیت شایان توجه است.

سرویس قاشق و چنگال 142 پارچه جی فی نی مدل 185DA

سرویس قاشق و چنگال 142 پارچه جی فی نی مدل 185DA محصولی خوش ساخت و شیک است که با توجه به برند حامی آن جز بهترین و پراستفاده ترین جنس های بازار به شمار می رود. به طور کلی این نوع سرویس قاشق و چنگال مقاومت بالا و رنگ ثابتی دارد و در کنار آن از جنس استیل و قابل شست وشو در ماشین است. سرویس قاشق و چنگال 142 پارچه جی فی نی مدل 185DA محصولی از کشور ایتالیا است و می تواند کالایی لوکس و با ارزش خرید بالا تلقی شود.

سرویس قاشق و چنگال 142 پارچه کایند مدل MILAN

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که شرکت کایند از گذشته تا به امروز به کیفیت و دوام در بین محصولات مختلف معروف بوده است و با تولید سرویس قاشق و چنگال کایند مدل MILAN جایگاه خود را مستحکم تر از قبل کرده است. این نوع سرویس قاشق چنگال 142 پارچه است و در مجموع دارای ویژگی هایی از جمله بدنه استیل، مناسب برای 24 نفر، دارای کارد و چنگال بزرگ بره یا مرغ (ژیگو)، کیف رمزدار و کارت گارانتی 25 ساله است. طراحی و ظرافت این نوع سرویس بسیار خاص و مجذوب کننده است و جزو محصولات باکیفیت در سایت سرزمین من به شمار میرود!

سرویس قاشق و چنگال 12 پارچه مدل 265

سرویس قاشق و چنگال 12 پارچه مدل 265 از جمله مدل های خوش قیمت و باکیفیت است که شامل 6 عدد قاشق و 6 عدد چنگال از جنس استیل ضدزنگ است. این کالاها سنگین و بسیار خوش دست هستند و با قیمت بسیار مناسبی به بازار عرضه شده اند.

سرویس قاشق و چنگال 60 پارچه وون مدل product

سرویس قاشق و چنگال وون مدل product محصولی به صرفه و از جنس فولاد ضدزنگ با آبکاری استیل است که شامل 60 قلم محصول در درون آن است. به طور کلی این سرویس شامل 12 عدد قاشق غذاخوری، 12 عدد چنگال غذاخوری، 12 عدد کارد غذاخوری، 12 عدد قاشق مرباخوری، 12 عدد چنگال میوه خوری است. کیفیت سرویس قاشق و چنگال 60 پارچه وون مدل product مناسب است و برای استفاده های دم دستی گزینه ای کاراست.

سرویس قاشق و چنگال 38 پارچه مدل TITAN

سرویس قاشق و چنگال 38 پارچه مدل TITAN سرویسی زیبا و شامل کفگیر برنج، ملاقه، قاشق و چنگال غذاخوری، چنگال میوه خوری، کارد میوه خوری، قاشق شربت خوری و قاشق مرباخوری است که توانسته نظر خیلی از کاربران به خود جلب کند. این سرویس 38 پارچه دارای مشخصه هایی از جمله بدنه استیل، پوشش تیتانیوم (که فلزی آنتی باکتریال است)، کاملا ضدسایش و فرسایش، براق و قابل شست وشو در ماشین ظرفشویی است. در حالت کلی سرویس قاشق و چنگال 38 پارچه مدل TITAN محصولی همه چیز تمام و مطمئن است.

سرویس قاشق و چنگال 33 پارچه جی فی نی مدل 02

سرویس قاشق و چنگال جی فی نی مدل 02 محصولی باکیفیت است که تمام آنچه را که برای سرو انواع غذا به آن نیاز دارید را در اختیارتان می گذارد. این محصول ایتالیایی، مجذوب کننده و 33 پارچه دارای بدنه ای از جنس استیل است و در کنار آن با پایه ای اصل و طرح دسته هایی خاصی به شما ارائه می شود. لازم به ذکر است که سرویس قاشق و چنگال جی فی نی مدل 02 دارای شش عدد قاشق مربا خوری، شش چنگال غذاخوری، شش قاشق غذاخوری، شش کارد میوه، شش چنگال میوه، کفگیر و ملاقه ای کوچک است.

سرویس قاشق و چنگال 39 پارچه ام جی اس مدل DF052

یکی دیگر از کالاهای باکیفیت و در عین حال با قیمت زیر 2 میلیون تومان سرویس قاشق و چنگال 39 پارچه ام جی اس مدل DF052 است. این سرویس زیبا ساختاری از جنس استیل ضدزنگ دارد و جزو گزینه های براق به شمار می رود. سرویس قاشق و چنگال ام جی اس مدل DF052 قابل شست وشو در ماشین ظرفشویی است و استند مخصوص آن هم زیبا و براق است ولی ضدزنگ نیست و باید بلافاصله پس از شست وشو اقلام را خشک کنید تا به استند آسیبی نرسد.

سرویس قاشق و چنگال 146 پارچه جی فی نی مدل 185R سوپر لاکچری

سرویس جی فی نی مدل 185R کالایی زیبا، براق و سوپر لاکچری است که جزو محصولات 146 پارچه به شمار می رود. این سرویس کامل به معنی واقعی، از جنس استیل ضدزنگ است و اقلام داخلی آن جزو پر تعدادترین ست های بازار است. قابلیت شست وشو در ماشین ظرفشویی و ضداسید بودن قاشق چنگال ها از دیگر مزیت های سرویس پیش رو است که در کنار طرح دسته های سه بعدی و خوش دستی اقلام قیمت بالای آن را به خوبی توجیح می کند!

بازگشت به فهرست

جمع بندی

هدف از این مقاله ارائه اطلاعاتی جامع و در عین حال کاربردی بود که به کمک آن بتوانید سرویس مناسبی را خریداری کند، چراکه این دسته از محصولات جزو کالاهای لوکس و بسیار گران قیمت به حساب می آیند و خریدی سرویسی که باب میل شما نباشد و نیازهای شما را به خوبی برطرف نکند، عملا هدر دادن سرمایه و زمان است.

منبع: Table matters

منبع: دیجیکالا مگ

به "6 نکته ی مهم که قبل از خرید سرویس قاشق و چنگال باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته ی مهم که قبل از خرید سرویس قاشق و چنگال باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید