کمپ ویژه معتادان متجاهر در سیرجان احداث می گردد

به گزارش سرزمین من، سرپرست فرمانداری سیرجان از احداث کمپ ماده (16) ویژه معتادین متجاهر در این شهرستان اطلاع داد.

کمپ ویژه معتادان متجاهر در سیرجان احداث می گردد

به گزارش خبرنگار از ، سهراب بهاالدینی، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان گفت: در حال حاضر 2 مرکز بازپروری فعال در سیرجان، معروف به ماده 15 (ویژه معتادین خودمعرف) در حال فعالیت است که این مراکز نقش مهمی در درمان افراد مبتلا به اعتیاد مواد مخدر ایفا می نمایند.

اوافزود: کمپ ماده 16 نیز در سیرجان در حال احداث است و بزودی نسبت به جذب معتادین متجاهر اقدام می نماید. این کمپ پس از دو سال پیگیری مسئولان به نتیجه رسیده، محل احداث آن جانمایی شده و تا 15 اردیبهشت ما هم مشکل گاز و تجهیزات آن بر طرف می گردد تا بتواند فعالیت خود را شروع نماید.

سرپرست فرمانداری همچنین از استقرار کارگاه آموزشی فنی حرفه ای در محل کمپ اطلاع داد و گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با فنی حرفه ای شهرستان؛ یک کارگاه آموزشی در محل کمپ مستقر گردد تا معتادان در زمان باز پروری بتوانند یک حرفه را آموزش ببینند و با پیگیری های بعدی و با یاری شرکت های معدنی؛ در شرکت های سیرجان مشغول بکار شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: 14 مرکز ترک اعتیاد ماده 16 در کل کشور وجود دارد که دو مرکز آن در استان کرمان مستقر است که کمپ سیرجان به زودی در سیرجان راه اندازی می گردد.

عباس صادق زاده توضیح داد: قریب به 2 هزار نفر معتاد متهاجر در استان کرمان وجود دارد؛ البته تعریف ما از فرد بیمار کسی است که بی خانمان و بی پناه است و مجبور است در ملا عام زندگی کند و مواد مصرف کند.

صادق زاده به حمایت از این افراد اشاره نمود و گفت: این کمپ های نگهداری رایگان است و دولت یارانه آن را پرداخت می نماید.

سازمان بهزیستی تمام حمایت های خود را جهت یاری به بهبود و توانمند سازی معتادین متجاهر انجام خواهد داد تا بتوانند به یک سطح معمولی از زندگی دست یابند.

صادق زاده با تاکید بر رعایت اصول امنیتی و بهداشتی در این مراکز مطرح نمود: چنین مراکزی نیازمند حمایت های اقتصادی، فضای مناسب و همچنین مراقبت های پس از ترخیص می باشند که باید با دقت کافی و بر مبنای اصول علمی انجام گردد.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کمپ ویژه معتادان متجاهر در سیرجان احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپ ویژه معتادان متجاهر در سیرجان احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید