کاهش یک شهر قرمز و یک شهر نارنجی در خوزستان ، تعداد مرگ ها تغییر نداشته است

به گزارش سرزمین من، خبرنگاران/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با شرایطی رو به رو هستیم که اگر ذره ای غفلت کنیم مجددا با افزایش موارد بیماری و مرگ هموطنان روبرو می شویم و مرگ حتی یک هموطن برای ما تاسف بار است.

کاهش یک شهر قرمز و یک شهر نارنجی در خوزستان ، تعداد مرگ ها تغییر نداشته است

دکتر سید محمد علوی با بیان اینکه بازدیدهای ایام عید می تواند موجب افزایش موارد بیماری گردد، اظهار کرد: در چند روز اخیر فرایند بیماری در خوزستان سیر کاهشی داشته است؛ به طور متوسط موارد بیماری 35 درصد و موارد بستری 10 درصد کاهش داشته است اما تغییر قابل توجهی در مرگ و میرها نداشته ایم.

به گزارش سرزمین من، وی اضافه کرد: یک شهر قرمز و یک شهر نارنجی نیز از مجموعه شهرهای قرمز و نارنجی استان خارج شده اند اما همه باید بدانند که این شرایط شنماینده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توضیح داد: با شرایطی رو به رو هستیم که اگر ذره ای غفلت کنیم مجددا با افزایش موارد بیماری و مرگ هموطنان روبرو می شویم و مرگ حتی یک هموطن برای ما تاسف بار است.

علوی ادامه داد: این کاهش فرایند بیماری، ناشی از رعایت پروتکل های بهداشتی توسط آن دسته افرادی است که به هشدارها توجه می نمایند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، گفت: شستشوی مرتب دست ها، رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی، خودداری از سفر کردن، خودداری از شرکت در عروسی ها و عزاداری های پر تعداد، راز موفقیت کنترل بیماری است. باید مواظب باشیم؛ مواقعی که موارد بیماری افزایشی می گردد نباید ناامید شویم و زمانی که سیر بیماری کاهشی می گردد نیز نباید غره شویم و عادی انگاری کنیم؛ باید همیشه یاد بگیریم با این بیماری زندگی کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کاهش یک شهر قرمز و یک شهر نارنجی در خوزستان ، تعداد مرگ ها تغییر نداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش یک شهر قرمز و یک شهر نارنجی در خوزستان ، تعداد مرگ ها تغییر نداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید