چرا شرکت آمریکایی در دوران شیوع کرونا در چین سرمایه گذاری می نماید؟

به گزارش سرزمین من، نخستین پروژه عظیم پتروشیمی با سرمایه گذاری مستقل یک شرکت آمریکایی در چین در زمان شیوع کرونا بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

چرا شرکت آمریکایی در دوران شیوع کرونا در چین سرمایه گذاری می نماید؟

به گزارش گروه بین الملل سرزمین من به نقل از رادیو بین المللی چین، روز چهارشنبه آیین تصویری مخابراتی مشترکی بین شهرهای پکن و هویی جو در چین و شهر دالاس در آمریکا درباره راه اندازی پروژه اتیلن در هویی جو استان گوانگ دونگ به ارزش 10 میلیارد دلار توسط شرکت اکسون موبیل آمریکا برگزار گردید.

این نخستین پروژه عظیم پتروشیمی با سرمایه گذاری مستقل یک شرکت آمریکا در چین به شمار می رود و زمان راه اندازی آن در شرایط شیوع کرونا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. سرمایه گذاری کلان این شرکت آمریکایی در چین نشانه ای از اعتماد و خوشبینی به دورنمای مالی چین است.

این اعتماد و خوشبینی از کجا ناشی می گردد؟ دلیل این امر را باید در تأسیسات زیربنایی خوب و زنجیره صنعتی کامل، از لحاظ قدرت سخت و نیز گسترش مستمر درهای باز و بهبود پیوسته محیط تجاری چین از لحاظ قدرت نرم چین جست.

رئیس اجرایی ارشد اکسون موبیل در این آیین اظهار داشت: غیر از تأسیسات زیربنایی خوب، قوانین و مقررات جدید چین در این راستا توانایی رقابتی این کشور را تقویت بخشیده و محیط مطلوبی برای سرمایه گذاری راهبردی و درازمدت این کشور فراهم شده است.

شایان ذکر است که پس از شیوع کرونا، بعضی سیاستمداران آمریکا به جوسازی برای قطع ارتباط صنعتی شرکتها و فراوریکنندگان با چین پرداختند و حتی درصدد وادار کردن شرکتهای آمریکایی به خروج از چین بوده اند. اما اجرای این پروژه سیلی عظیمی به رویکرد این دسته از سیاستمداران است.

چین با کوشش سخت خود در 3 ماه گذشته کرونا را تحت مهار مؤثری قرار داد و در حال ازسرگیری کسب وکارها است. شروع فعالیت فراوریات چین اعتماد سرمایه گذاران بین المللی به چین را تقویت بخشیده است.

شرکت والمارت نیز در 8 آوریل روز لغو قرنطینه شهر وو هان افزایش 3میلیاردیوانی (حدود 420میلیون دلاری) سرمایه گذاری خود را در وو هان اظهار داشت. همچنین بر اساس نتیجه تحقیقاتی که اتاق بازرگانی آمریکا در چین، اتاق بازرگانی آمریکا در شانگهای و مؤسسه پی .دبلیو.سی. انجام داده اند، بیش از 70 درصد شرکتهای آمریکا در چین اعلام نموده اند که فراوری، عرضه و خرید خود را به دلیل حادثه شیوع کروناویروس به خارج از چین منتقل نخواهند کرد.

علاوه بر این، بر اساس گزارش روزنامه فایننشال تایمز انگلستان، 3 کارخانه شرکت استریکس این کشور در چین ظرف چند هفته به طور کامل فراوری خود را احیا نموده است.

رئیس اجرایی این شرکت گفت: نظم و انضباط چین که در فرایند مبارزه با کرونا خود را نشان داد، برای شروع کسب وکارها سودمند است.

با وجود شیوع کرونا و تأثیرات منفی ناشی از آن، اوضاع کلی رو به رشد مطلوب مالی چین و چین به عنوان محبوبترین مقصد سرمایه گذاری دنیا تغییری ننموده است. در شرایط گسترش مداوم درهای باز چین، بسیاری از شرکتهای دوراندیش چندملیتی در احیای رشد و توسعه مالی چین از فرصتهای بیشتری بهره مند خواهند شد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "چرا شرکت آمریکایی در دوران شیوع کرونا در چین سرمایه گذاری می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا شرکت آمریکایی در دوران شیوع کرونا در چین سرمایه گذاری می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید