پومسه روهای ایران نایب قهرمان آسیا شدند، 13 مدال حاصل نمایندگان ایران

به گزارش سرزمین من، پومسه روهای ایران با کسب چهار مدال طلا، دو مدال نقره و هفت مدال برنز در مجموع دو بخش زنان و مردان، عنوان نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کردند.

پومسه روهای ایران نایب قهرمان آسیا شدند، 13 مدال حاصل نمایندگان ایران

به گزارش سرزمین من، پنجمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا 2018 به میزبانی شهر هوشیمینه کشور ویتنام، از صبح روز گذشته (پنج شنبه) سوم خرداد 1397 در سالن پوتوا شروع و امروز (آدینه) چهارم خرداد با نایب قهرمانی پومسه روهای ایران به انتها رسید.

در انتها این دور از رقابت های قهرمانی آسیا، تیم ملی پومسه ایران در دو گروه مردان و زنان با کسب چهار مدال طلا، دو مدال نقره و هفت مدال برنز نایب قهرمان آسیا شد. تیم ملی کره جنوبی بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم چین تایپه نیز عنوان سومی را به دست آورد.

کوروش بختیار، امیررضا مهربان، علی سلمانی، اکبر فروزان، رحمت نظری، سیدحسین موسی نیا، نادر خدامرادی، منصور خاندان و راهنمایی آریان فر اعضای تیم مردان را تشکیل داده بودند.

همچنین در بخش زنان مرجان سلحشوری، آتوسا فرهمند پارسا، مهسا صادقی، فاطمه حسام، مرجان تاجی رستم آبادی، سونا رزاقی و سیده معصومه حسینی اعضای تیم ملی ایران را تشکیل داده بودند.

حسینعلی نظری به عنوان سرمربی و مهدی صمدیان تبار نیز به عنوان مربی راهنمایی تیم مردان را بر عهده داشتند. همچنین نماینده ایران در بخش فرم های نوین پومسه تمرینات خود را زیر نظر سانگ میونگ کیم مربی کره ای پیگیری کرد.

راهنمایی تیم ملی پومسه زنان ایران را نیز فاطمه اسدپور به عنوان سرمربی در اختیار داشت.

در بخش انفرادی رده سنی 18 تا 30 سال زنان، مرجان سلحشوری پیروز شد با کسب 8/30 امتیاز عنوان نایب قهرمانی این دوره از رقابت ها را به خود اختصاص دهد. نماینده کره جنوبی با 8/45 امتیاز مدال طلا کسب کرد و نماینده چین تایپه نیز با 8/26 امتیاز سوم شد.

همچنین امیررضا مهربان نماینده ایران در این رده سنی و در گروه مردان با 8/06 امتیاز در رده پنجمی نهاده شد. در این رده سنی نماینده کره جنوبی به مدال طلا رسید.

در بخش انفرادی رده سنی 41 تا 50 سال، کره جنوبی با 8/11 امتیاز قهرمان شد، چین تایپه با 7/83 امتیاز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و فیلیپین با 7/31 امتیاز و فاطمه اسدپور با 7/29 امتیاز مشترکا صندلی سومی را به خود اختصاص دادند.

در بخش انفرادی رده سنی 41 تا 50 سال گروه مردان، نماینده کره جنوبی با 8/08 امتیاز عنوان نخست را کسب کرد، پومسه رو فیلیپین با 7/73 امتیاز دوم شد و نماینده چین تایپه با 7/56 امتیاز و سیدحسین موسی نیا با 7/54 امتیاز مشترکا بر سکوی سومی نهاده شدند.

در انتها رقابت های بخش انفرادی رده سنی 51 تا 60 سال گروه مردان، پومسه رو کره جنوبی با 7/86 امتیاز قهرمان شد، نماینده ویتنام با 7/58 امتیاز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و نادر خدامرادی با 7/29 امتیاز و نماینده تیم چین تایپه با 7/2 در صندلی سوم مشترک با ایران نهاده شد.

رقابت های بخش انفرادی رده سنی 61 تا 65 سال نیز در حالی به انتها رسید که نماینده چین تایپه با 7/62 عنوان قهرمانی را کسب کرد، پومسه رو هنگ کنگ با 7/03 امتیاز نایب قهرمان شد و منصور خاندان با 6/99 امتیاز بر سکوی سومی ایستاد.

همچنین رقابت های بخش انفرادی رده سنی بالای 65 سال در حالی به انتها رسید که راهنمایی آریان فر پیروز شد با 7/35 امتیاز عنوان قهرمانی این دوره ازمسابقات را به نام خود ثبت نماید؛ نماینده ویتنام با 7 امتیاز دوم شد و پومسه رو هند نیز با 6/42 امتیاز بر سکوی سومی ایستاد.

در انتها رقابت های انفرادی رده سنی 31 تا 40 سال گروه زنان، آتوسا فرهمند با 8/24 امتیاز توانست سکوی نایب قهرمانی آسیا را به ایران اختصاص دهد. نماینده کره جنوبی با 8/36 امتیاز قهرمان شد و پومسه روهای بحرین با 7/81 امتیاز و مالزی با 7/80 امتیاز عنوان سومی را کسب کردند.

در انتها رقابت های تیمی رده سنی 31 تا 40 سال، تیم پومسه سه نفره زنان کشورمان با ترکیب آتوسا فرهمند، سونا رزاقی و سیده معصومه حسینی و کسب 7/77 امتیاز قهرمان آسیا شد، تیم ویتنام با 7/66 امتیاز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و تیم هنگ کنگ با 7/36 امتیاز و تیم هند با 5/75 امتیاز در صندلی سومی نهاده شدند.

در انتها رقابت های تیمی رده سنی 31 تا 40 سال گروه مردان، تیم پومسه سه نفره ایران با ترکیب علی سلمانی، اکبر فروزان و رحمت نظری و تصاحب 8/29 امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد، تیم چین تایپه با 7/87 امتیاز نایب قهرمان شد و تیم های عربستان با 7/85 امتیاز و ویتنام با 7/78 امتیاز مشترکا سکوی سومی را به دست آوردند.

در انتها رقابت های انفرادی رده سنی 31 تا 40 سال گروه مردان، علی سلمانی پیروز شد با 8/17 امتیاز عنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها را کسب کند. نماینده کره جنوبی با 8/10 امتیاز نایب قهرمان شد و پومسه روهای ویتنام با 8/06 امتیاز و قطر با 7/99 امتیاز مشترکا سوم شدند.

در انتها رقابت های بخش پومسه نوین رده سنی 18 تا 30 سال گروه مردان، کوروش بختیار با 8/30 امتیاز عنوان سومی را به دست آورد. نماینده تایلند با 8/47 قهرمان شد، پومسه رو کره جنوبی با 8/34 امتیاز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و نماینده مالزی نیز با 8/23 امتیاز مشترکا با بختیار در صندلی سوم نهاده شدند.

مهسا صادقی نماینده کشورمان در بخش زنان نیز در رده ششمی نهاده شد. نماینده اندونزی در این بخش قهرمان شد. در بخش تیمی دو نفره رده سنی 18 تا 30 سال تیم ایران (صادقی و بختیار) با 8/14 امتیاز در رده پنجمی نهاده شد و در این بخش کره جنوبی با 8/33 امتیاز قهرمان شد.

در رده سنی بالای 30 سال نیز (رزاقی و موسی نیا) کره جنوبی با 8/30 امتیاز قهرمان شد. چین تایپه با 8/24 امتیاز عنوان دومی را کسب کرد. ایران با 8/17 امتیاز و ویتنام با 8/11 امتیاز مشترکا سوم شدند.

اما تیم پومسه 3 نفره زنان رده سنی 18 تا 30 سال با ترکیب مرجان سلحشوری، فاطمه حسام و مرجان تاجی رستم آبادی پیروز شدند عنوان سومی این رقابت ها را کسب نمایند. در این بخش تیم ویتنام قهرمان شد، فیلیپین بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و تایلند نیز در صندلی سوم مشترک با ایران نهاده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پومسه روهای ایران نایب قهرمان آسیا شدند، 13 مدال حاصل نمایندگان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پومسه روهای ایران نایب قهرمان آسیا شدند، 13 مدال حاصل نمایندگان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید