نادیده گرفته شدن جمعیت زائران مشهد در نظام بودجه ای خراسان رضوی

به گزارش سرزمین من، ایسنا/ براساس خبرهای بدست رسیده، نادیده گرفته شدن جمعیت زائران مشهد در نظام بودجه ای خراسان رضوی مشاهده می گردد.

نادیده گرفته شدن جمعیت زائران مشهد در نظام بودجه ای خراسان رضوی

سید جمال الدین حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا جمعیت زائران مشهد در نظام تصمیم گیری کشور در سرانه بودجه ای لحاظ می شوند، اظهار کرد: براساس سرشماری و سرانه جمعیتی که در استان داریم، از بعضی بودجه ها بهره مند می شویم، سرانه ای که برای ما در نظر گرفته می گردد براساس سرانه سکونتگاهی ماست اما در استان خراسان رضوی به این عدد 2 عدد دیگر را باید اضافه کنیم که نخست اتباع و دوم زائران هستند، اما میلیون ها زائر و اتباع در نظام بودجه ریزی خراسان رضوی نادیده گرفته شده اند.

وی با اشاره به حضور سالانه 25 تا 30 میلیون زائر در سال گفت: این رقم به طور میانه به جمعیت ما روزانه به مقدار یک شهرستان 400 هزار نفره اضافه می نماید و این موضوع بارها به وسیله استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان منتقل شده و این موضوع در سازمان برنامه و بودجه کشور مورد پذیرش قرار گرفته است که براساس فضای زیارتی خراسان رضوی، مازاد جمعیتی باید در بودجه ریزی لحاظ گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر آن خراسان رضوی به عنوان قطب در موضوعات درمانی و دانشگاهی شمال شرق مطرح است و به این علت در آن خدماتی ارائه می گردد که تعیین شرق و شمال شرق کشور محسوب می گردد. بعلاوه با توجه به تمرکز جمعیتی و امکاناتی که در شهر مشهد وجود دارد، معمولاً خدمت رسانی ما به دیگر استانها در مشهد اتفاق می افتد.

وی گفت: مراودات تجاری، سیاسی و بین المللی در خراسان رضوی نسبت به بسیاری از دیگر استانها بالاتر است و گاه شانه به شانه مرکز حرکت می نماید که این موارد نشان از این است که آنچه به عنوان ظرفیت بودجه ای خراسان رضوی وجود دارد، ظرفیت واقعی آن نیست و با آن فاصله دارد.

منبع: همگردی

به "نادیده گرفته شدن جمعیت زائران مشهد در نظام بودجه ای خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نادیده گرفته شدن جمعیت زائران مشهد در نظام بودجه ای خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید