مقبره الشعرا مرجع گردشگری تبریز می گردد

به گزارش سرزمین من، یعقوب هوشیار در بازدید از آخرین شرایط پروژه ساماندهی صفه جنوبی مقبره الشعرا اظهار کرد: پروژه مقبره الشعرا یکی از شاخص ترین پروژه های فرهنگی شهرداری تبریز در امسال است که علاوه بر خود مجموعه محیط پیرامون آن نیز مورد بازسازی و همگون سازی با بنای اصلی قرار خواهد گرفت.

مقبره الشعرا مرجع گردشگری تبریز می گردد

وی با اشاره به تکمیل صفه شمالی این بنای فرهنگی در شهریور سال گذشته افزود: صفه جنوبی مقبره الشعرا با 2500 مترمربع مساحت در دست اجرا است.

هوشیار با اشاره به بهره برداری از صفه جنوبی مقبره الشعرا همزمان با عید سعید غدیر خم افزود: همزمان با صفه جنوبی مقبره الشعرا، پارک مقبره الشعرا نیز در ضلع جنوبی با پنج هزار مترمربع وسعت به بهره برداری می رسد.

وی افزود: کفسازی، مبلمان و نصب آبنمای موزیکال این پارک با معماری سنتی و مدرن نیز در دستور کار شهرداری تبریز قرار گرفته است.

شهردار تبریز بعلاوه اعلام کرد: همگون سازی معابر پیرامون مجموعه مقبره الشعرا در 12 هزار مترمربع و با اعتبار 21 میلیارد تومان، پروژه دیگری است که همزمان با صفه جنوبی در دست اجرا واقع شده است.

به گفته یعقوب هوشیار، با اتمام ساماندهی مجموعه مقبره الشعرا، این بنای تاریخی و فرهنگی در فصل گردشگری تبریز میزبان میهمانان داخلی و خارجی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، مجموعه مقبره الشعرا با قدمت حدود 800 سال که در محله قدیمی سرخاب تبریز و در ضلع شرقی خیابان ثقه الاسلام و شمال محله قدیمی ششگلان واقع شده بر اساس منابع تاریخی، پیکر حدود 410 شاعر و ادیب ایرانی ادوار مختلف تاریخی کشور را در خود جای داده و از مکان های ارزشمند و مهم گردشگری کهن شهر تبریز به شمار می رود.

مقبره الشعرا، آرامگاه شاعرانی مانند استاد سید محمدحسین بهجت تبریزی معروف به شهریار، اسدی طوسی، قطران تبریزی، مجیرالدین بیلقانی و خاقانی شیروانی است.

منبع: گردشبان

به "مقبره الشعرا مرجع گردشگری تبریز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقبره الشعرا مرجع گردشگری تبریز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید