معرفی برترین کتاب های راهنمای سفر در جهان

به گزارش سرزمین من، کتاب های راهنمای سفر

امروزه با در دسترس شدن سفر هوایی برای همه و راحت تر شدن سفر شمار مسافران و جهانگردان ماجراجو افزایش پیدا نموده است. دیگر با یک بلیط هواپیما می توان در عرض چند ساعت خود را به کشوری در آن سوی اقیانوس ها رساند و دیگر سفر یک آرزوی محال و دست نیافتنی نیست. با افزایش تعداد مسافران احتیاج به کتاب های راهنمای سفر بیش از پیش احساس می گردد. مسافرانی که برای اولین بار به کشوری سفر می نمایند دوست دارند در خصوص آن کشور، جاذبه های گردشگری، هتل ها و اقامتگاه ها و … اطلاعات کسب نمایند تا بهتر بتوانند سفرشان را برنامه ریزی نمایند. در حال حاضر کتاب های راهنمای سفر بسیار خوب و کاملی در جهان وجود دارد که منبع اطلاعاتی بسیاری از مسافران به شمار می فرایند. علاوه بر این، منابع آنلاین و وبسایت های متعددی نیز در زمینه سفر و گردشگری فعالیت دارند که بسیاری از اطلاعاتشان کاملا معتبر و مستند است. در این مطلب می خواهیم بعضی از برترین کتاب های راهنمای سفر و همین طور منابع آنلاین راهنمای مسافرت و سفر را به شما معرفی کنیم تا برای سفر بعدی تان بتوانید از آن ها یاری بگیرید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی برترین کتاب های راهنمای سفر در جهان

آیا واقعا به کتاب راهنما احتیاج داریم؟

حتما بارها از بسیاری افراد شنیده اید که نباید برای سفر برنامه ریزی کرد و برترین اتفاقات اتفاقاتی هستند که یهویی و بدون برنامه ریزی پیش می آیند. بله، این هم شاید سبکی برای سفر کردن باشد، اما مطمئنا برترین روش نیست. مخصوصا اگر می خواهید در هزینه های سفر صرفه جویی کنید و در مدت زمانی محدود از مکان های زیادی تماشا کنید حتما احتیاج به برنامه ریزی سفر دارید. اطلاعات و دانش بزرگ ترین ثروت است و در طول سفر این موضوع را کاملا متوجه می شوید. قبل از آن که برترین کتاب های راهنمای سفر را معرفی کنیم باید بدانید که هر مجموعه کتاب در یک زمینه خاص تخصص دارد و به صورت تخصصی اطلاعاتی را به مسافران ارائه می نماید. علاوه بر کتاب های چاپی، کتاب های راهنمای سفر به صورت پی دی اف، ای بوک و … هم وجود دارد و همین طور وبسایت ها و فروم های مختلف به ارائه اطلاعات کاربردی به مسافران می پردازند. خوشبختانه توسعه اینترنت و دردسترس بودن آن باعث شده تا مسافران سرتاسر جهان بتوانند تجربیاتشان را با هم به اشتراک بگذارند. البته این کتاب ها همگی به زبان انگلیسی هستند و قبل از هرچیز باید زبان انگلیسیتان را تقویت کنید. هرچه باشد اگر می خواهید یک مسافر حرفه ای باشید و به سرتاسر جهان سفر کنید باید زبان بین المللی را هم بلد باشید.

لونلی پلانت | Lonely Planet

اولین و مشهورترین کتاب در فهرست کتاب های راهنمای سفر بدون شک لونلی پلانت است. این انتشاراتی بزرگ و معتبر مجموعه کتاب های راهنمای سفر را به طور منظم منتشر می نماید و در خصوص هر کشور و شهر و دیاری که فکرش را بکنید کتاب راهنما دارد. در این کتاب ها جاذبه های گردشگری، اطلاعات بازدید و قیمت ورودی، ساعت بازدید، اقامتگاه ها و هتل و هاستل، آدرس مکان های مختلف، دسترسی به شهرها و هرآنچه که یک مسافر در سفرش احتیاج داشته باشد شرح داده شده است. به جرات می توان گفت که با در دست داشتن کتاب های لونلی پلانت بدون احتیاج به کسی و کاملا مستقل می توانید به کشوری غریبه سفر کنید و جواب تمام پرسش هایتان را در همین کتاب ها پیدا کنید. لونلی پلانت در حال حاضر یک انتشاراتی بزرگ است و وبسایت لونلی پلانت نیز مرجعی آنلاین برای مسافران به شمار می رود. با مراجعه به وبسایت می توانید کتاب های لونلی پلانت را به صورت آنلاین خریداری کنید، از مطالب گردشگری اش بهره ببرید و نکات سفر و شرحات دیگر را در سفرتان به کار ببندید. هدف اصلی مجموعه کتاب های راهنمای سفر یاری به کوله گردان و مسافرانی است که دوست دارند با هزینه مقرون به صرفه سفر نمایند. علاوه بر نسخه های چاپی، کتاب های لونلی پلانت به صورت پی دی اف هم موجود است که مسافران می توانند با دانلود آن ها از اطلاعاتشان استفاده نمایند.

آدرس وبسایت: lonelyplanet.com

کتاب های مون | Moon Handbooks

یکی دیگر از کتاب های راهنمای سفر مجموعه کتاب های مون است. این کتاب ها یکی از برترین کتاب های راهنما برای مسافران به حساب می آیند. این کتاب ها در زمینه اطلاعات محلی در کشورهای آمریکایی، آسیا و اقیانوسیه تخصص دارند و صدها جلد کتاب با عنوان راهنمای سفر مون به بازار عرضه نموده اند. انتشاراتی مون جدیدا تغییراتی در فرمت کتاب هایش اعمال نموده تا خلاصه تر و موجزتر باشند و احتیاجگوی مسافرانی باشند که وقت زیادی برای مطالعه کتاب ندارند. این کتاب ها اطلاعات و نکات بسیار خوبی ارائه می دهند که برای صرفه جویی در هزینه های سفر بسیار کارآمد و کاربردی هستند. کتاب های راهنمای سفر مون با توجه به زمانی که در اختیار دارید حتی راستاهای سفر هم پیشنهاد می دهند تا بتوانید در مدتی کوتاه از برترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری مقصد تماشا کنید.

آدرس وبسایت: moon.com

نشنال جئوگرافیک تراولر | National Geographic Traveler

نشنال جئوگرافیک را همه با مستندهای فوق العاده ای که تهیه می نماید می شناسیم. اما جالب است بدانید که نشنال جئوگرافیک در زمینه تهیه و نشر کتاب های راهنمای سفر هم فعال است. کتاب های نشنال جئوگرافیک با اطلاعات منتخب و چکیده، راستا سفرهای حساب شده و عکس ها و تصاویر باکیفیت و زیبا برای برنامه ریزی سفر بسیار مناسب و به درد بخور است.

آدرس وبسایت: nationalgeographic.com

کتاب های راهنمای سفر فودور | Fodors

فودور نیز یکی از معتبرترین انتشاراتی ها در زمینه تهیه کتاب های راهنمای سفر است و کتاب هایش همواره جزء پرفروش ترین ها قرار دارند. علت فروش بالای کتاب های فودور این است که علاوه بر این که مثل کتاب های راهنمای سفر دیگر تمام اطلاعات ابتدایی و ضروری، نکات کلیدی و … را ارائه می دهند قسمت هایی را به فهرست کارهایی که باید در سفر انجام بدهید و مکان هایی که حتما باید ببینید هم اختصاص داده است. برترین فعالیت هایی که در هر شهر و کشوری می توانید انجام بدهید در این کتاب ها آورده شده اند تا بتوانید به برترین شکل و به نحو احسن از تجربه سفرتان لذت ببرید.

آدرس وبسایت: fodors.com

کتاب های راهنمای سفر ریک استیو | Rick Steves

ریک استیو شاید از تمام مردم جهان بیشتر سفر نموده باشد و یک گردشگر واقعی و تمام عیار باشد. استیو تجربیات و خاطرات سفرهای مختلف را به صورت کتاب درآورده که در عین حال که خواندنی و مجذوب کننده است اطلاعات بسیار مفید و کاربردی را به شما ارائه می دهد. اگر شما هم اهل سفرنامه نویسی هستید و دوست دارید تجربیات سفرتان را به صورت نوشته با دیگران اشتراک بگذارید خواندن کتاب های ریک استیو می تواند دید بهتری در این مورد به شما بدهد. ریک استیو تجربیاتش از سفر را از دیدگاه خودش بیان می نماید و اطلاعات و نکات سفری که تجربه نموده را با ما و شما درمیان می گذارد.

آدرس وبسایت: ricksteves.com

منابع آنلاین راهنمای سفر

همان طور که در بالا گفتیم علاوه بر کتاب های راهنمای سفر که به صورت کاملا و مبسوط اطلاعاتی را در خصوص یک شهر یا کشور ارائه می دهد وبسایت ها و منابع آنلاینی هم وجود دارند که بسیار مفید و سودمند هستند. در ادامه دو مورد از معروف ترین آن ها را به شما معرفی می کنیم:

  • تریپ ادوایزر | TripAdvisor

تنها کافیست کمی اهل سفر باشید تا نام تریپ ادوایزر را شنیده باشید. تریپ ادوایزر یک وبسایت معتبر است که نظرات و امتیازدهی های مسافران، کارشناسان و متخصصین سفر را به اشتراک می گذارد. این وبسایت در زمینه امتیازدهی به رستوران ها و هتل ها هم فعال است و بسیاری از مسافران قبل از رزرو هتل یا مراجعه به رستوران حتما نظرات این وبسایت را هم مطالعه می نمایند. این وبسایت که کاملا مبتنی بر فراوری محتوای کاربران مدیریت می گردد به یکی از اصلی ترین منابع راهنمای سفر در چند سال اخیر تبدیل شده است. هر کاربری می تواند پرسشی را مطرح کند و از دیگران در خصوص یک شهر، جاذبه یا نحوه دسترسی به یک مکان سوال کند و بعد بقیه مسافرانی که این تجربه را داشته اند یا حتی مردم محلی آن منطقه به یاری او می آیند و با جواب های کامل و دقیقشان هم آن کاربر و هم سایر کاربران را هدایت می نمایند. مشارکت بالای کاربران باعث افزایش اعتبار این وبسایت شده و در بسیاری زمینه ها می توان به اطلاعات ارائه شده در آن اعتماد کرد.

آدرس وبسایت: tripadvisor.com

  • ویکی سفر | WikiVoyage

همه ما با وبسایت ویکی پدیا آشنا هستیم و در بسیاری موارد اولین مرجع ما برای جستجو در یک زمینه خاص است. ویکی وایج که در ایران به نام ویکی سفر معروفیت پیدا نموده در حقیقت ویکی پدیای سفر است. این وبسایت هم اطلاعات بسیار خوب، کامل و مفیدی در خصوص کشورها و شهرهای اروپایی ارائه می نماید و خوشبختانه زبان فارسی را هم پشتیبانی می نماید. کلیه اطلاعاتی که مسافران در هنگام سفر به یک شهر یا کشور احتیاج دارند شامل اطلاعات فرودگاهی، نحوه دسترسی به شهر، حمل و نقل عمومی در شهر، جاذبه های گردشگری و … به صورت موجز و مختصر در این وبسایت ارائه می شوند.

وبسایت: wikivoyage.org

منبع: الی گشت

به "معرفی برترین کتاب های راهنمای سفر در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین کتاب های راهنمای سفر در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید