غول های دیده شده در جنگل های دانمارک!

به گزارش سرزمین من، مجسمه های غول پیکر کپنهاگ | Forgotten Giants

در جنگل های کپنهاگ در دانمارک یک هنرمند مجسمه ساز به نام توماس دامبو، مجسمه های غول پیکر چوبی ساخته است که به غول های فراموش شده معروفند. او در توصیف این مجسمه ها می گوید که در این جنگل به شکار شش غول فراموش شده بروید. هر 6 مجسمه از چوب های بلا استفاده ساخته شده اند که داوطلبان محلی نیز برای ساختشان یاری نموده اند. دامبو می گوید که با ساخت این مجسمه های غول پیکر قصد داشته که هنر را از موزه خارج کند و زیبایی جنگل های غربی کپنهاگ را با یک تجربه عجیب و هیجان انگیز، چند برابر کند. با خبرنگاران باشید تا این 6 غول فراموش شده را به شما معرفی کنیم.

غول های دیده شده در جنگل های دانمارک!

از زبان توماس دامبو:

نام من توماس دامبو است. من یک هنرمند دانمارکی هستم که با مصالح دور انداختنی کار میکنم. در طی سه سال حدود 25 مجسمه از مواد بازیافتی در سراسر جهان درست نموده ام. اخیرا شش مجسمه در اطراف کپنهاگ ساخته ام که به شش غول فراموش شده معروفند. آن ها در مکان های مورد علاقه من ساخته شده اند، جایی که معمولا مردم به علت دوری و یا دسترسی سختشان به آن جا نمی فرایند. آن ها را تنها می توانید به وسیله یک نقشه گنج پیدا کنید. همه آن ها از چوب های بازیافتی ساخته شده اند و مردم محلی و داوطلبانی به ساخت آن کمک نموده اند.

در فهرست زیر 6 غول پنهان شده در کوپنهاگ را می توانید ببینید.

تدیِ دوست داشتنی | Teddy Friendly

تدی یکی از شش مجسمه پنهانی است که دامبو در این پروژه درست نموده است. تدی دوست داشتنی از چوب های بلا استفاده محلی ساخته شده است، از جمله به جامانده چوب هایی که از قطع درختان محلی به وجود می آید. تدی در جریان آب یک دریاچه دیده می گردد که دستانش را در اختیار مردم می گذارد تا از آن عبور نمایند.

تیم توماس دامبو از مرکز فعال سازی محلی کمک گرفت که چهار فردی که شغلی نداشتند و یک معلم را برای کمک به ساخت مجسمه ارائه داد. نام آن معلم تدی بود. او یک پسر فوق العاده مهربان و سختکوش بود که با همکاری تیمش، کوشش زیادی برای ساخت این مجسمه کرد، بنابراین توماس دامبو تصمیم گرفت مجسمه را از روی او نامگذاری کند.

اسکار زیر پل | Oscar Under The Bridge

یکی دیگر از مجسمه های غول پیکر کپنهاگ به نام اسکار زیر پل شناخته می گردد. دامبو می گوید علت آنکه او این مجسمه ها را در جنگل قرار داده این است که افراد را ترغیب کند تا جنگل را بیشتر کشف نمایند و به گوشه و کنار آن دقت بیشتری داشته باشند.

مجسمه چوبی اسکار زیر پل از ضایعات چوبی که از یک آسیاب بادی به دست آمده بود و پالت های شکسته صنایع اطراف درست شد. نام این مجسمه از یک هنرمند اهل شیلی که برای تماشا توماس دامبو به دانمارک آمده بود و او را در ساخت این مجسمه کمک کرد، گرفته شده است.

لوییس خفته | Sleeping Louis

لوییس خفته در حال چرت زدن روی یک تپه در جنگل های کپنهاگ است. البته این را درختانی فرا گرفته که حس ماجراجویی را به شما القا می نماید. شما می توانید به داخل این نمونه از مجسمه های غول پیکر بروید و در آن بازی کنید و یا حتی کمی بخوابید! لوییس خفته از ضایعات چوبی که خود تیم توماس دامبو از جنگل جمع نموده بود ساخته شد. برای ساخت این مجسمه، تیم دامبو از یک گروه داوطلب کمک کرد که عضو سازمانی بودند که برای حمایت از افراد بیکار تشکیل شده است. در طول این پروژه یکی از همکاران قبلی توماس که دستیار او هم بوده، به نام لوییس برای تماشا او از انگلیس به کوپنهاگ آمد. او به ساخت پروژه کمک بسکمک کرد تا جایی که توماس و تیمش تصمیم گرفتند که مجسمه را با نام او بخوانند.

تیلده کوچک | Little Tilde

تیلده کوچک در منطقه والنسباک موسه، ناحیه زیبایی که با طبیعت زیبا و حیات وحش پوشیده شده، واقع است. این مجسمه طوری درست شده که انگار از میان درختان به سمت دیگر دریاچه نگاه می نماید. شما نیز می توانید از آن سمت دریاچه از فاصله ای او را نگاه کنید. برای ساخت این مجسمه نیز چوب های ضایعات به کار رفته است و از گروه داوطلبان کمک گرفته شده است. علاوه بر داوطلبان، دو پیشه ور که یکی از آن ها 86 سال داشت، در این پروژه کمک کردند و بعلاوه تعدادی مردم محلی نیز که یکی از آن ها دختری به نام تیلده بود این پروژه را همراهی کردند. پروژه به نام تیلده همان دختر نامگذاری شد.

توماس دامبو مجسمه تیلده کوچک را طوری طراحی کرد که 28 لانه پرنده در آن جای گرفتند که هم برای پرندگان و هم شاید سنجاب هایی که می خواهند در زمستان از سرما و برف و باران به جایی پناه بیاورند مناسب باشد.

توماس روی کوه ها | Thomas on the Mountain

گردشگران در بالای یک تپه با موقعتی خوب توماس را پیدا می نمایند. از محلی که این مجسمه در آن واقع شده است چشم انداز بسیار خوبی از شهر آلبرسلاند قابل تماشا است. پس به قول توماس دامبو، به توماس بپیوندید و از چشم انداز لذت ببرید. پاهای توماس بسیار بلند هستند که می توانید برای نشستن و استراحت از آن ها بهره ببرید.

تیم توماس دامبو برای ساخت این نمونه از مجسمه های غول پیکر از یک مدرسه محلی کمک گرفتند که نظرات زیادی را جلب کرد. بعلاوه دانشجویان ترم آخر نیز به این پروژه کمک کردند. نام این مجسمه از یکی از همان دانشجویان به نام توماس که برای ساخت هر شش مجسمه های غول پیکر کوشش زیادی کرد گرفته شد.

تراین بالای تپه | Hill Top Trine

مجسمه تراین در روی تپه کوچی در Hvidovre کوپنگان در حال استراحت است. جایی که شما می توانید در میان درختان کوتاه راه بروید و چشم انداز بسیار خوبی را در نزدیکی آن ببنید. این نمونه از مجسمه های غول پیکر از نام دختری که به طور داوطلبانه به ساخت مجسمه های پنهان شده کپنهاگ کمک می کرد گرفته شده است. این مجسمه نیز از ضایعات چوبی درختان درست شده است و کمک مردم محلی و داوطلبان در ساخت آن بسیار موثر بوده است.

منبع: thomasdambo.com

منبع: الی گشت

به "غول های دیده شده در جنگل های دانمارک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غول های دیده شده در جنگل های دانمارک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید