صندوق بین المللی پول: اقتصاد دنیا عمیق ترین رکود در 80 سال گذشته را تجربه می نماید

به گزارش سرزمین من، صندوق بین المللی پول گفت که اقتصاد دنیا در امسال میلادی عمیق ترین رکود در 80 سال گذشته را تجربه می نماید و در این میان اقتصادهای نوظهور، کشورهای کم درآمد آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا در معرض خطر بالاتری قرار دارند.

صندوق بین المللی پول: اقتصاد دنیا عمیق ترین رکود در 80 سال گذشته را تجربه می نماید

به گزارش گروه بین الملل سرزمین من، کریستالینا گئورگیوا، رئیس صندوق بین المللی پول، روز پنج شنبه ضمن توضیح چشم انداز اقتصادی متصور این نهاد اقتصادی بین المللی گفت: با توجه به این که نیمی از 189 کشور عضو صندوق متقاضی دریافت یاری های اقتصادی هستند، هیات مدیره تصمیم گرفته که سقف منابع اختصاص یافته به یاری های اضطراری را از 50 به 100 میلیارد دلار افزایش دهد.

گئورگیوا توضیح داد که مطابق برآورد صندوق، اگر شیوع ویروس کرونا در نیمه دوم امسال مهار گردد شاید اقتصاد دنیا در سال 2021 با بهبود اوضاع جزئی روبرو گردد. او تاکید نمود که تردیدها و نگرانی های موجود در خصوص مدت زمان ادامه شرایط فعلی تردیدی برای بدتر شدن اوضاع اقتصادی دنیا باقی نمی گذارد.

به گزارش یورونیوز، خانم گئورگیوا گفت که با بدتر شدن اوضاع، صندوق بین المللی پول آمادگی دارد تا از توان وام دهی 1 تریلیون دلاری خود استفاده کند. او همچنین از کوشش صندوق بین المللی پول برای متقاعد کردن کشورهای ثروتمند برای تعویق بازپرداخت بدهی های کشورهای فقیر اطلاع داد.

رئیس صندوق بین المللی پول یاد آور شد که مطابق آنالیز های این نهاد اقتصادی، دولت ها در سراسر دنیا برای عبور از رکود سال 2020 که مطابق برآورد ما سنگین ترین رکود پس از رکود عظیم خواهد بود، حدود 8 تریلیون دلار هزینه می نمایند.

صندوق بین المللی پول و بانک دنیای در حال تدارک برگزاری نشست های بهاری خود به وسیله ویدئو کنفرانس در هفته آینده هستند.

در جریان رکود عظیم که از ماه اوت سال 1929 شروع شد و حدود 10 سال ادامه داشت، طی 43 ماه نخست، نرخ بیکاری در سطح دنیا به نزدیک 25 درصد رسید. در فاصله 1929 تا 1932 فراوری ناخالص داخلی دنیا 15 درصد کاهش یافته بود؛ این نرخ در جریان رکود سال 9-2008 تنها 1 درصد پایین آمد.

صحبت های رئیس صندوق بین المللی پول درباره اعطای وام به کشورهای آسیب دیده از کرونا در حالی است که این نهاد تحت فشارهای خصمانه آمریکا تا به امروز حاضر به اعطای وام به ایران نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "صندوق بین المللی پول: اقتصاد دنیا عمیق ترین رکود در 80 سال گذشته را تجربه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق بین المللی پول: اقتصاد دنیا عمیق ترین رکود در 80 سال گذشته را تجربه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید