شرایط بازگشت بهروز وثوقی به ایران

به گزارش سرزمین من، سیدمجید حلاج زاده گفت: در سال 96 تعداد ایرانیان خارج از کشور، حدود هفت میلیون نفر بود اما متاسفانه در چند سال اخیر فرایند مهاجرت بیشتر شد به طوری که در حال حاضر این جمعیت به بیش از هشت میلیون و 500 هزار نفر افزایش یافته است.

شرایط بازگشت بهروز وثوقی به ایران

وی اضافه نمود: تعداد زیادی از ایرانیان برای پناهندگی به یونان رفته اند و شرایط نامطلوبی دارند. حدود پنج هزار نفر از آب آلوده و فاضلاب استفاده می نمایند و شرایط روحی و روانی آنها بهم ریخته است. از نگاه حقوق شهروندی وظیفه داریم فارغ از این که این افراد به چه علتی از کشور خارج شده اند برای حل مسائل آنها و یاری به بازگشت این افراد کوشش کنیم.

ورود مجرمان، مفسدان و کلاهبرداران، ممنوع

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور یادآورشد: باید به طور شفاف برای همه ایرانیانی که از کشور خارج شده و پشیمان هستند و یا مشکل دارند، اطلاع رسانی گردد که ما یاریشان می کنیم بازگردند و هیچ محدودیتی برای آمدن به ایران ندارند.

وی اضافه نمود: بجز کسانی که مجرم هستند و یا قتلی مرتکب شده و یا کلاهبرداری نموده و پرونده دارند مانند خاوری ها، سایر افراد برای بازگشت هیج مسئله ای ندارند و ما وظیفه داریم راستا بازگشت آنها را هموار کنیم.

99 درصد مهاجرت ها به علت مسائل مالی است

حلاج زاده گفت: شاید حدود 99 درصد افراد به علت مسائل مالی مهاجرت غیر قانونی داشته اند، به ویژه همه کسانی که به صورت قاچاق به یونان رفته اند مسائل مالی داشته اند زیرا اگر ثروتمند بوند که از راه قانونی می رفتند.

وی اضافه نمود: تصمیم داریم در مورد ایرانیانی که از ابتدای انقلاب از کشور خارج شده اند و امروز در سنین میانسالی قرار دارند و مایلند به ایران بازگردند طرح مهاجرت معکوس را اجرا کنیم تا به آرزو و خواسته خود برسند.

وی اضافه نمود: بعضی از ایرانیان مقیم خارج توان مالی بالایی دارند و علاقمند هستند والدین میانسال و یا کهنسال خود را به ایران بازگردانند و با آنها در ارتباط باشند لذا ما طرحی داریم تا دهکده های لاکچری و هوشمند برای آنها احداث کنیم تا این افراد با داشتن مراقب بهداشت در خانه های لوکس خود در وطن اقامت نمایند و با فرزندان و بستگان خود در خارج هم به وسیله اینترنت ارتباط داشته باشند.

جذب سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور

وی یادآورشد: شرایط ناشی از تحریم و عوامل دیگر چند سالی است که اقتصاد ما را دچار چالش جدی نموده و امروز دغدغه مسئولان کشور بهبود شرایط معیشتی و مالی است و یکی از راهکارهای آن جذب سرمایه گذاری برای راه اندازی چرخ های فراوری است.

حلاج زاده گفت: سرمایه های ایرانیان مقیم خارج چند هزار میلیارد تومان است که اگر بتوانیم با مدیریت و برنامه ریزی مناسب بستر بازگشت این سرمایه ها را مهیا کنیم اتفاقات خوبی در کشور رخ خواهد داد و با توجه به سیاست رئیس جمهور نو که اعلام کردند استفاده از سرمایه های ایرانیان خارج از کشور را مورد توجه قرار دارند این موضوع را دنبال می کنیم.

حلاج زاده اضافه نمود: به علت تحریم ها در تامین ضمانت نامه های بانکی مسائلی داریم لذا درصددیم با ایجاد یک بانک در کشور عمان این ضمانت نامه ها را تامین کنیم تا شرایط سرمایه گذاری تسهیل و روان گردد.

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور گفت: بازگشت سرمایه های ایرانیان خارج از کشور می تواند ضمن رونق اقتصاد کشور به برطرف بیکاری و ایجاد اشتغال هم یاری کند.

پیگیری حقوقی 7000 زندانی در خارج از کشور

وی در مورد زندانیان محبوس در خارج از کشور هم گفت: موضوع دیگر پیگیری مسائل حقوقی ایرانیان خارج از کشور است که محبوس هستند زیرا در حال حاضر تعداد زیادی زندانی در خارج از کشور داریم که بعضی به علت حمل مواد مخدر و یا جرائم دیگر در بند هستند و شرایط بسیار بدی را سپری می نمایند که با پیگیری های صورت گرفته توانسته ایم تا به امروز 120 زندانی محکوم را به ایران منتقل کنیم.

حلاج زاده اضافه نمود: آمارها نشان می دهد در حال حاضر حدود هفت هزار ایرانی زندانی در خارج از کشور داریم که متاسفانه 1500 نفر به اتهام مواد مخدر با حکم اعدام در مالزی و اندونزی محبوس هستند که پیگیر امور آنها هستیم.

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور اظهار امیدواری کرد با پیگیری امور ایرانیان بتوان ضمن حل مسائل هموطنان خود در خارج از کشور از ظرفیت افراد توانمند و علاقمند برای توسعه و عمران کشور استفاده کرد و در راستا وحدت و انسجام داخلی، برطرف نگرانی ها و صیانت از هویت ملی و ایرانی گام برداشت.

منبع: برنا

مهم ترین اخبار حوزه اجتماعی را در صفحه جامعه سرزمین من بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "شرایط بازگشت بهروز وثوقی به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط بازگشت بهروز وثوقی به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید