سومین هفته اعتراضات در الجزایر

به گزارش سرزمین من، هزاران الجزایری برای سومین آدینه پیاپی در پایتخت و دیگر مناطق تظاهرات هایی به راه انداخته و تغییری همه جانبه را خواهان شدند.

سومین هفته اعتراضات در الجزایر

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، هزاران الجزایری یک روز پس از اعلام تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام مجلسی، روز آدینه برای سومین هفته پیاپی در پایتخت این کشور و دیگر مناطق تظاهرات به راه انداختند.

عبد المجید تبون، رئیس جمهور الجزایر روز پنج شنبه با امضای حکمی تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام مجلسی را 12 ژوئن آینده خاطرنشان کرد.

هزاران تن از شهروندان این کشور از مناطق مختلف پایتخت خود را به مرکز شهر رسانده و پس از نماز آدینه تظاهرات نموده و با سر دادن شعارهایی تغییری واقعی و همه جانبه و نیز ایجاد دولت حق و قانون را خواهان شدند.

همچنین تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی حق خود برای مشارکت سیاسی، برگزاری انتخابات شفاف و مبارزه با فساد را خواهان شدند.

فعالان الجزایری تظاهرات روز آدینه را ادامه جنبشی دانستند که 22 فوریه 2019 شروع شد و به همین دلیل آن را صد و هشتمین آدینه جنبش خواندند.

همچنین ویدیوهایی از راهپیمایی های اعتراضی روز آدینه هزاران الجزایری در استان های مختلف این کشور از جمله بجایه، تیزی وزو، بومرداس و البویره در مرکز این کشور و نیز استان های قسنطینه، سکیکده، جیجل و عنابه در شرق و وهران در غرب این کشور در شبکه های مجازی منتشر شدند.

22 فوریه گذشته یعنی چند روز پس از اینکه تبون تدابیری را برای آرام کردن مردم خاطرنشان کرد، هزاران الجزایری در تظاهراتی به مناسبت دومین سالگرد جنبش مردمی شرکت کردند.

از جمله تدابیر تبون انحلال شورای مردمی ملی (اتاق اول مجلس)، فراخوان برای برگزاری انتخابات زودهنگام مجلسی، صدور حکم عفو ده ها تن از تظاهرکنندگان بازداشت شده و یک تغییر دولتی جزئی بودند.

جنبش مردمی الجزایر عبد العزیز بوتفلیقه را در تاریخ دوم آوریل 2019 مجبور به استعفا کرد و در ادامه تبون با پیروزی در اولین انتخابات ریاست جمهوری الجزایر در دسامبر همان سال رئیس جمهور شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "سومین هفته اعتراضات در الجزایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین هفته اعتراضات در الجزایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید