سفرشمال برای کم درآمدها قدغن شد؟

به گزارش سرزمین من، گرچه رواج چادرخوابی در بازار سفر پدیده ای زیان بار برای گردشگری کشور است و نه تنها درآمد نصیب شهرها و مقاصد گردشگری نمی کند بلکه سفر رابرای گردشگران خصوصا بچه ها و سالمندان پر زحمت می سازد اما خانواده ایرانی به علت ناتوانی از پرداخت هزینه اقامت ناچار از انتخاب این گزینه است.

سفرشمال برای کم درآمدها قدغن شد؟

سرزمین من: در حالی که طبق آمارها بسیاری مسافران نوروزی به علت گرانی هتل و اقامتگاه مجبور به چادرخوابی هستند مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با تاکید بر ضرورت اعلام نرخ متعارف برای اقامت و ارائه خدمات به گردشگران در استان گفت: هرگونه چادرخوابی قدغن خواهد بود.

گرچه رواج چادرخوابی در بازار سفر پدیده ای زیان بار برای گردشگری کشور است و نه تنها درآمد نصیب شهرها و مقاصد گردشگری نمی کند بلکه سفر رابرای گردشگران خصوصا بچه ها و سالمندان پر زحمت می سازد اما خانواده ایرانی به علت ناتوانی از پرداخت هزینه اقامت ناچار از انتخاب این گزینه است.با این اوصاف در صورتی حذف چادر خوابی و ممنوعیت آن مطلوب است که جایگزینی برای آن معلوم نموده که با توان مالی خانواده ایرانی متناسب باشد تا حداقل خانوار ایرانی با بضاعت کم مالی هم از گشت و گذار نوروزی محروم نشود.

طبق این گزارش ایزدی اضافه کرد: باتوجه به نزدیکی استان مازندران با مرکز این استان اولین مقصد مسافران نوروزی و سایر تعطیلات هستند، بعلاوه پیش بینی جمعیت زیادی از گردشگران طی این ایام در مازندران تصمیم گیری لازم را در برنامه داشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه موضوع مهم بازگشایی به صورت 24 ساعته مساجد استان است، اضافه کرد: از جمله برنامه ها سامان دهی سرویس های بهداشتی رستوران های بین راهی، مساجد مهم است.

ایزدی با اشاره به حضور گروه بازرسی در اقامتگاه های گردشگری، گفت: در بحث کنترل بازار هم مقرر شد نانوایی ها باتوجه به حضور مسافران به صورت کشیک فعال باشند.

ایزدی با تاکید بر ضرورت اعلام نرخ متعارف برای اقامت و ارائه خدمات به گردشگران، گفت: هرگونه چادرخوابی قدغن خواهد بود.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیلات سفر مختص به نوروز نباشد، یادآور شد: ستاد خدمات سفر باید به طور دائمی فعال باشد؛ چرا با هر تعطیلی یک روزه هم شاهد حضور مسافران در استان مازندران خواهیم داشت.

منبع: توریسم آنلاین

به "سفرشمال برای کم درآمدها قدغن شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرشمال برای کم درآمدها قدغن شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید