در برهه ای از تاریخ ایستاده ایم که در آینده ای نه چندان دور، قضاوت خواهیم شد

به گزارش سرزمین من، خبرنگاران/بوشهر رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با توصیه هایی اصناف را به تعطیلی دعوت کرد.

در برهه ای از تاریخ ایستاده ایم که در آینده ای نه چندان دور، قضاوت خواهیم شد

ماریا خویش دوست در بیانیه ای تحت عنوان با تعطیلی خودجوش اصنافتان مددرسان باشید، نوشته است:

مردم شریف شهرستان دشتستان

سلام علیکم

اکنون در برهه ای از تاریخ ایستاده ایم که در آینده ای نه چندان دور، قضاوت خواهیم شد؛ شما با همت بی نظیر خود، با غیر فعال نمودن بازار و اصناف در دو هفته گذشته، ثابت کردید که دشتستان عظیم، جای قدمهای انسانهای عظیم است، جای تصمیم های سرنوشت ساز...

این هفته، هفته های آینده و ماههای پیش رو، زودتر از آنچه تصور کنید خواهد گذشت، اما دریغ، دریغ بر دوستان و خویشان، دریغ بر همشهریانی که با بی توجهی ما از دستشان خواهیم داد.

عظیمان دیار دشتستان

امروز به عنوان عضوی کوچک از جامعه دشتستان و در مسئولیت خطیر ریاست شبکه بهداشت و درمان، از همه شما تقاضا دارم کرونا را زمین گیر کنید، نگذارید کرونا جان عزیزانمان را بستاند، در خانه هایتان بمانید و از لذت خرید و دید و بازدید، بعد از گذر از این بحران، در کنار عزیزانتان شادی دوچندان بگیرید.

جامعه عظیم اصناف دشتستان؛

پیش از آنکه توان تیم های بهداشتی و درمانی شهرستان به خاتمه برسد با تعطیلی خودجوش اصنافتان مدد رسان باشید.

می دانم که غیرت و شرافت شما ، بی شک کرونا را شکست خواهد داد. بگذارید در آینده ای نزدیک با سر بلندی همدیگر را در آغوش بگیریم.

تعطیلی اصناف دشتستان همچنان ادامه دارد

همچنین اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی شهرستان دشتستان با شعار پیشگیری مقدم بر درمان است و سلامت عمومی در گرو مشارکت همگانی است، اطلاعیه ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه به توضیح زیر است: اتاق اصناف شهرستان دشتستان، اتحادیه های صنفی و کسبه و بازاریان طبق مصوبه جلسه پدافند غیر عامل و شورای سلامت در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کووید -19 (کرونا) و ضرورت حفظ سلامت شهفرایندان، همچنین کنترل چرخه انتقال ویروس در یک اقدام تحسین برانگیز اقدام به تعطیلی بازار نمودند.

هر چند چشم امید اصناف به روزهای پایانی سال بوده و با مسائل عدیده ای دست به گریبان هستند ولی مصالح و منافع عمومی را به منافع شخصی ترجیح داده و مسئولیت اجتماعی خود را به منصه ظهور گذاشتند.

پس از تصمیمات اخیر در سطح کلان، اصناف شهرستان که در دو هفته اخیر با رفتار مثال زدنی در سطح کشور به عنوان نماد و الگو مطرح بودند، این تهدید را تبدیل به فرصت کرده و از کادر درمانی و بهداشتی و شهفرایندان حمایت کردند، لذا انتظار داریم همچنان به فرایند فوق ادامه دهند.

لذا با امید و خوشبینی به آینده می نگریم و هرگز نباید به خستگی و یأس اعتقاد داشته باشیم، به خصوص زمانی که سلامت شهفرایندان به یک ویروس نوپدید بستگی دارد، پس دست در دست هم با همدلی، همکاری و هماهنگی سلامت عمومی جامعه خود را تضمین می کنیم.

و کلام آخر ما اصناف دشتستان در این مرحله تاریخی و خطیر از نگاه جامعه خود قرار داریم که می توانیم با کنترل بحران با تعطیل نمودن بازار از خود و آحاد جامعه محافظت کنیم و در این خصوص مسئولیت اجتماعی تک تک ما ایجاب می نماید از خودمان و شهفرایندانمان در برابر این بیماری دفاع کنیم.

خوشبختانه بعضی از صنوف و صاحبان مشاغل به آن سطح از بلوغ فکری و دوراندیشی رسیده اند که با وجود بعضی تصمیمات گاها متناقض در مورد تعطیلی ها و فعالیت کسب و کارها، باز هم به توصیه متخصصان اهمیت بیشتری داده و حتی به قیمت ضرر و زیان در خانه می مانند و مغازه هایشان را باز نمی نمایند.

به گزارش سرزمین من، صنوف و بازار شهرستان دشتستان و گناوه در تعطیلی مغازه ها و عدم فعالیت های غیر ضروری در سطح شهر جزو بهترین ها بوده اند اما متاسفانه ورود بی حساب و کتاب مسافر از سایر استان ها به استان بوشهر به وسیله مرزهای هوایی و زمینی و ناوگان حمل و نقل عمومی و یا خودروهای شخصی شرایط انتشار ویروس کرونا را قدری نگران نماینده ساخته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "در برهه ای از تاریخ ایستاده ایم که در آینده ای نه چندان دور، قضاوت خواهیم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در برهه ای از تاریخ ایستاده ایم که در آینده ای نه چندان دور، قضاوت خواهیم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید