خسارت 56 میلیاردی سیل به شبکه های آبرسانی مازندران

به گزارش سرزمین من، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: سیل به شبکه های شهری و روستایی مازندران 56 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

خسارت 56 میلیاردی سیل به شبکه های آبرسانی مازندران

به گزارش سرزمین من، مجید عبدالهی امروز در نشستی با سرزمین من، میزان خسارات سیل به شبکه های شهری و روستایی را 56 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: از این میان، 29 میلیارد و 150 میلیون تومان شبکه های روستایی و 27 میلیارد و 350 میلیارد تومان شبکه های شهری خسارت دیدند.

وی با اشاره به این که در سیل اخیر 500 لیتر در ثانیه آب شهر سیمرغ از دست رفت، اضافه نمود: جبران خسارات در ساعات اولیه بسیار سخت بود و با کوشش همکاران توانستیم آب سالم را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: باتوجه به اینکه در بخش مرکزی استان شاهد نفوذ آب شور بوده و در ارتفاعات نیز آب چشمه ها کاهش یافته است باید به دنبال استفاده از منابع آب های سطحی برای تامین آب شرب باشیم.

عبدالهی در ارتباط با دپوی لجن مازاد تصفیه خانه فاضلاب بابل در محوطه تصفیه خانه نیز اعلام کرد: تصفیه خانه فاضلاب بابل در سال 91 به بهره برداری رسید و در آن موقع به پیمانکار گفته شد تا فرآیند تصفیه لجن مازاد را در زمان مناسب تکمیل کند که متاسفانه به مسائل تعرفه ای و تجهیز امکانات برخورد کردیم و اجرایی نشد.

وی با تاکید بر این که تصفیه خانه فاضلاب بابل مسائل زیست محیطی ندارد، اضافه نمود: این تصفیه خانه 100 هزار نفر جمعیت را پوشش می دهد، اما تقاضا بیشتر از این رقم بوده و درصدد هستیم فرآیند مناقصه مدول دوم آن را سال جاری اجرایی کنیم.

کیفیت آب، خط قرمز ماست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران در خصوص کیفیت آب شرب اعلام کرد: کیفیت آب، خط قرمز ماست و ناظران دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت بر میزان کلر موجود و موارد بهداشتی، حساسیت و نظارت دقیق دارند و موارد را متذکر می شوند.

عبدالهی با اعلام این که آب شرب استان از لحاظ کیفی و استاندارد مسئله ای ندارد، یادآور شد: ممکن است در بعضی مناطق املاح آب زیاد باشد که این مساله مسئله ای ایجاد نمی کند چرا که این املاح برای بدن مفید است.

احتمال ادغام شرکت های آبفا شهری و روستایی وجود دارد

وی در رابطه با ادغام شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی اعلام کرد: جلساتی در وزارتخانه برای ادغام این دو شرکت تشکیل شده و امکان ادغام وجود دارد و اگر اجرایی گردد فقط مربوط به مازندران نبوده و در همه استان ها اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران در خصوص عدم تکمیل پروژه آبرسانی به شهرهای گروه الف نیز گفت: این پروژه به عهده شرکت آب منطقه ای مازندران بوده و معاون اول رئیس جمهور در سفر اخیر خود به استان، قول تخصیص 100 میلیارد تومان اعتبار مورد احتیاج را دادند و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خسارت 56 میلیاردی سیل به شبکه های آبرسانی مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 56 میلیاردی سیل به شبکه های آبرسانی مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید