خبرنگاران ظریف: ترامپ به حضور بی فایده ارتش آمریکا در خلیج فارس اذعان کرد

به گزارش سرزمین من، تهران- خبرنگاران- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توئیتری نوشت که سخن رئیس جمهوری آمریکا درباره اینکه ارتش این کشور هیچ کاری در خلیج فارس ندارد، کاملا درست است.

خبرنگاران ظریف: ترامپ به حضور بی فایده ارتش آمریکا در خلیج فارس اذعان کرد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه شب در پیامی توئیتری نوشت: صد در صد حق با دونالد ترامپ است که ارتش ایالات متحده هیچ کاری در خلیج فارس ندارد. خروج نیروهای آمریکا (از خلیج فارس) کاملاً در راستای منافع آمریکا و دنیا است.

ظریف اضافه نمود: اما اکنون روشن است که تیم ب نگران منافع ایالات متحده نیست. آنها از دیپلماسی بیزار و تشنه جنگ هستند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا عصر دوشنبه در صفحه توئیتر خود حضور ارتش آمریکا در خلیج فارس را زیر سوال برد و گفت: چرا ایالات متحده باید از کشتی های دیگر کشورها محافظت کند؟

ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: 91 درصد نفت چین، 62 درصد نفت ژاپن و مواد سوختی بسیای از کشورهای دیگر از تنگه هرمز می گذرد، بنابراین چرا ما باید (سال ها) از این خطوط کشتیرانی برای دیگر کشورها حفاظت و دفاع کنیم بدون اینکه هزینه آن را دریافت کنیم. همه این کشورها باید خودشان از کشتی هایشان در این سفر خطرناک (در گذر از خلیج فارس و تنگه هرمز) حمایت و حفاظت نمایند.

ترامپ اضافه نمود: ما حتی نیازی به حضور در آنجا (خلیج فارس) نداریم، زیرا ایالات متحده تاکنون به بزرگ ترین تولیدنماینده انرژی دنیا تبدیل شده است.

وی در عین حال به رغم اعتراف خود به ارتباط نداشتن منطقه خلیج فارس به آمریکا، به فرافکنی روی آورد و گفت که خواسته واشنگتن از ایران، نداشتن تسلیحات هسته ای و توقف حمایت از تروریسم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ظریف: ترامپ به حضور بی فایده ارتش آمریکا در خلیج فارس اذعان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظریف: ترامپ به حضور بی فایده ارتش آمریکا در خلیج فارس اذعان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید