جشنواره جهانی عشایر در پایتخت قزاقستان

به گزارش سرزمین من، جشنواره جهانی عشایر با حضور هنرمندان و ورزشکاران کشورمان در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان شروع به کار کرد.

جشنواره جهانی عشایر در پایتخت قزاقستان

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه ای سرزمین من، در این مراسم که با حضور مقامات قزاق و جمعی از سفرای کشورهای مقیم برگزار شد، مجید صابر سفیر ایران در سخنانی ضمن تقدیر از برگزاری این جشنواره و دعوت از هنرمندان ایرانی، برگزاری این جشنواره را نماد دوستی و نزدیکی میان ملت ها بیان کرد و گفت: بیشترین میزان کنش میان جوامع در طول تاریخ، برپایه صلح و دوستی بوده است و لحظاتی که با تنش و تخاصم سپری شده، بسیار اندک بوده است و امید است که در آینده آن میزان روابط تخاصم آمیز نیز به دوستی و همکاری تبدیل گردد.

در این مراسم همچنین تیم های شرکت کننده به اجرای حرکات نمایشی همچون اجرای موسیقی و سوارکاری پرداختند که اجرای تیم ایرانی مورد استقبال حضار نهاده شد.

از جمهوری اسلامی ایران 18 هنرمند و ورزشکار از استانهای مختلف کشورمان در این جشنواره حضور دارند و در رشته های مختلفی همچون سوارکاری، موسیقی سنتی، صنایع دستی و کشتی سنتی شرکت نموده اند.

در این جشنواره که با هدف معرفی میراث تاریخی و فرهنگی عشایر برگزار می گردد، هنرمندانی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، کره جنوی، ترکیه، جمهوری آذربایجان، مغولستان، ازبکستان، قرقیزستان، و قزاقستان حضور دارند.

هنرمندان و ورزشکارانی که از ایران شرکت نموده اند از استانهای گلستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و مازندران هستند.

این جشنواره تا روز دوشنبه 9 تیرماه ادامه خواهد داشت.

ح

منبع: خبرگزاری فارس

به "جشنواره جهانی عشایر در پایتخت قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره جهانی عشایر در پایتخت قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید