توضیحات معاون فرهنگی وزیر ارشاد درباره زمان و مکان احتمالی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش سرزمین من، ایسنا/ براساس خبرهای بدست آمده، توضیحات معاون فرهنگی وزیر ارشاد درباره زمان و مکان احتمالی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران مطرح شد.

توضیحات معاون فرهنگی وزیر ارشاد درباره زمان و مکان احتمالی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از قبل مکاتباتی با شورای شهر و شهرداری تهران داشتیم و احتیاجهای نمایشگاه کتاب را اعلام کردیم؛ اینکه به فلان اندازه مکان احتیاج دارد، این اندازه فضای مسقف و خدمات و غیره. در بازدیدی که داشتیم، شهر آفتاب فاقد این شرایط است.

احمدوند ادامه داد: تابستان به شهرداری اعلام شده بود و خواهش نموده بودیم اگر می خواهند میزبان نمایشگاه باشند، شرایط شهر آفتاب را به شرایط ما نزدیک نمایند و بعد هم بازدیدهایی خواهیم داشت.

او اضافه نمود: در بازدیدی که چند روز گذشته از مجموعه شهر آفتاب انجام گرفت، تعیین شد آنجا نسبت به چند سال گذشته که حالت راکد داشت، فعال شده و دارد پیشرفت می نماید. از مصلی نیز بازدید انجام گرفت. خب شرایط مصلی را دقیق تر می دانیم. نمایشگاه سال جاری هم آنجا برگزار گردید و البته نسبت به چند ماه گذشته هم پیشرفت هایی داشته است.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد ادامه داد: در شورای سیاستگذاری نمایشگاه که با حضور وزیر ارشاد برگزار گردید، قرار شد با مشورت هایی در شورا و صنف و بیرون، جمع بندی برای انتخاب مکان نمایشگاه کتاب انجام و بعد تصمیم گیری گردد. هنوز تصمیم گیری نهایی صورت نگرفته است. امیدواریم بتوانیم تصمیم نهایی را اعلام کنیم.

احمدوند بعلاوه درباره زمان برگزاری نمایشگاه نیز گفت: با توجه به اتمام ماه مبارک رمضان در اوایل اردیبهشت، ما فرصتی لازم داریم که نمایشگاه آماده گردد. به احتمال زیاد نمایشگاه هم بین 20 تا 30 اردیبهشت برگزار گردد.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد درباره میهمان ویژه نمایشگاه نیز گفت: تقریبا نهایی شده اما چون ملاقات با سفیران در هفته آینده انجام می گردد، اجازه بدهید بعد از نهایی شدن اعلام کنیم. هند، ترکیه و تاجیکستان از کشورهای مطرح شده هستند، رایزنی انجام خواهد گرفت و بعد از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

یاسر احمدوند در پاسخ به این که آیا سال جاری هم نمایش مجازی کتاب همزمان با نمایشگاه کتاب برگزار می گردد، گفت: این موضوع هم در شورای سیاستگذاری در حال آنالیز است؛ رضایتمندی مردم و ناشران شرط اصلی است که این نمایشگاه ها همزمان برگزار شوند. حتما سال آینده نمایشگاه مجازی کتاب و نمایشگاه حضوری را خواهیم داشت اما همزمانی برگزاری آنها را آنالیز می کنیم که بهتر است همزمان باشد یا جدا برگزار گردد.

منبع: همگردی

به "توضیحات معاون فرهنگی وزیر ارشاد درباره زمان و مکان احتمالی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات معاون فرهنگی وزیر ارشاد درباره زمان و مکان احتمالی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید